عدد خبر
 

 

51 درصد مالیات کشور را تهرانی‌ها می‌پردازند

حسین‌ هاشمی، استاندار تهران اعلام کرد استان تهران حدود 51‌ درصد از مالیات کشور را پرداخت می‌کند، اما شهرستان‌های آن با محرومیت‌های زیادی روبه‌رو هستند. ‌هاشمی دراین‌باره توضیح داد: اکنون 51‌درصد از کل مالیات کشور و 70 تا 75‌درصد از صادرات خدمات فنی و مهندسی کشور توسط استان تهران تأمین می‌شود ولی در مقایسه با درآمدزایی استان توجه اندکی به آن به خصوص شهرستان های محروم آن می شود.

5.3 درصد کاهش حجم آب مخزن سدهای کشور

حجم آب موجود در مخازن سدهای کشور در پایان هفته چهارم خرداد ماه، 25‌میلیارد و 970‌میلیون مترمکعب به ثبت رسیده که در مقایسه با‌ سال93، معادل 5.3‌درصد کاهش نشان می‌دهد. پارسال حجم آب موجود در سدهای کشورحدود 27‌میلیارد و 400‌میلیون مترمکعب گزارش شده بود. میزان حجم آب خروجی از سدهای کشور نیز از ابتدای ‌سال آبی جاری تاکنون، 19‌میلیارد و 530‌میلیون مترمکعب گزارش شده است.

3 هزار‌ میلیارد تومان یارانه برای کشاورزی

 حسن قاسمی، مدیرکل بودجه وزارت کشاورزی، یارانه بخش کشاورزی، نهاده‌ها و عوامل تولید از محل اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها برای امسال را بیش از 3هزار ‌میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این میزان تصویب شده اما هنوز تخصیص نیافته است. او افزود: یارانه بخش کشاورزی از محل اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها حدود 2400‌میلیارد تومان و یارانه نهاده‌ها و عوامل تولید بخش کشاورزی حدود 732‌میلیارد تومان است.

۶۰۰ قانون مزاحم اصناف شناسایی شد

 الهام امین‌زاده، معاون حقوقی رئیس‌جمهوری گفت: تاکنون حدود 600 مصداق از قوانین مزاحم به ما ارجاع شده است که بسیاری از آنها را به هیأت دولت ارجاع دادیم. وی با اشاره به این‌که در حوزه اصناف شاهد برخی قوانین دست‌وپاگیر هستیم گفت: ما این قوانین را مجددا بررسی می‌کنیم و اگر نیاز بود برای دریافت مجوز اصلاح به مجلس می‌فرستیم و هیأت وزیران هم آمادگی تغییر قوانین مزاحم کسب و کار را دارد.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/35322/عدد-خبر