معاون اول رئیس‌جمهوري:
 
می خواهیم از دولت گذشته حرف نزنیم اما نمی شود
 

 

 تنگناهای مالی دولت در‌ سال‌جاری باعث شده است که در سه ماهه اول ‌سال تنها 55‌درصد بودجه در نظر گرفته شده، تحقق پیدا کند. این در شرایطی است که دولت بدهی‌های زیادی به پیمانکاران و بانک‌ها را تجربه می‌کند. به گزارش مهر، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری با اشاره به این موضوع اعلام کرد: هرچند که بارها گفته شده راجع‌به گذشته حرف نزنیم اما آن‌قدر فشار روی دولت وجود دارد که نمی‌توان راجع‌به گذشته و سیاست‌هایی که در آن دوران انجام شده، حرفی نزد. دولت گذشته در شرایطی که اوج فروش نفت را تجربه کرد، دولتی را به کابینه یازدهم تحویل داد که بیشترین بدهی ممکن به پیمانکاران و بانک‌ها را داشت.
برای هر دو شرایط تحریم و رفع تحریم برنامه داریم
معاون اول رئیس‌جمهوری در حاشیه مراسم کلنگ‌زنی آزادراه آبیک – چرمشهر (کنار گذر جنوبی تهران) اعلام کرد: دولت هم برای شرایط تحریمی و هم برای شرایط بعد از تحریم پروژه، تدوین و برنامه‌ریزی کرده است بنابراین بلافاصله پس از رفع تحریم‌ها این پروژه‌ها با حضور بخش خصوصی عملیاتی می‌شوند. جهانگیری با اشاره به عملکردهای وزارت راه و شهرسازی در حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: برای اولین‌بار وزارت راه و شهرسازی ساخت 10 کریدور بین‌المللی را طراحی و برنامه‌ریزی کرده است که ساخت این پروژه‌های عمرانی به میلیاردها دلار سرمایه نیاز دارد. او با تأکید بر این‌که بیش از 200‌میلیارد دلار طرح و پروژه عمرانی نهایی شده است گفت: درحال حاضر روی میز کار من بیش از 200‌میلیارد دلار طرح و پروژه عمرانی وجود دارد که به محض تأمین منابع مالی آن شروع به کار می‌شوند.
او با اشاره به مزیت‌های مصرف سوخت در آزادراه‌ها گفت: میزان مصرف سوخت در ایران با هیچ کجای دنیا قابل مقایسه نیست هرچند قیمت سوخت تغییر یافت اما اثرگذاری چندانی در میزان مصرف سوخت نداشت و قیمت انرژی فاکتور تعیین‌کننده‌ای در میزان مصرف سوخت نیست.
جهانگیری همچنین با اشاره به معضلات بروکراسی اداری در ایران گفت: درحال حاضر 1600 امضا و مجوز وجود دارد که باید برای اجرای پروژه و طرح‌ها گرفته شود. بر همین اساس دولت با وزارت اقتصاد مذاکراتی داشته تا برخی از این امضاها و مجوزها لغو شود و اگر مسئولی اصرار بر صدور مجوز دارد با تأیید دولت در صورت عدم لزوم این مجوزها و امضاها لغو می‌شود. معاون اول رئیس‌جمهوری همچنین با تأکید بر این‌که قرارگاه خاتم‌الانبیا نباید رقیب بخش خصوصی شود اظهار کرد: قرارگاه خاتم‌الانبیا نباید در جاهایی که بخش خصوصی حضور دارد ورود  و برای بخش خصوصی کشورمان مزاحمت ایجاد کند.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/35290/می-خواهیم-از-دولت-گذشته- حرف-نزنیم--اما-نمی-شود