برادرزاده قلابی آقای وزیر دستگیر شد
 

 

شهروند|مرد خلافکاری که قصد داشت با معرفی خود به‌عنوان برادرزاده وزیر، نمایندگی یکی از شرکت‌های خودروساز را به دست بیاورد، دستگیر شد.
5 اردیبهشت‌ماه نماینده حقوقی وزارت صنعت و معدن به‌عنوان شاکی در دادسرای ناحیه 10 تهران حاضر و به طرح شکایت پرداخت و گفت: «چندی پیش شخصی با جعل هویت و همچنین جعل عنوان نماینده سازمان بازرسی کل کشور، به دفتر مرکزی یکی از شرکت‌های خودروسازی کشور مراجعه و قصد داشته تا با ارایه مدارک شناسایی و همچنین معرفی‌نامه جعلی نسبت به گرفتن نمایندگی خدمات پس از فروش، برای شخصی به‌نام «پیمان» در استان فارس اقدام کند که عوامل حراست وزارتخانه با بررسی مدارک ارایه شده از سوی این مرد اطلاع پیدا کردند که این مدارک همگی جعلی بوده است. این درحالی بود که وزیر نیز صراحتا عنوان کردند که برادرزاده‌ای با این مشخصات نداشته و هرگونه اقدام جهت اخذ نمایندگی شرکت‌های خودروسازی نیز باید برابر ضوابط قانونی انجام شود». کارآگاهان پایگاه هشتم با بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته دفتر مرکزی شرکت خودروسازی، موفق به شناسایی تصویر برادرزاده قلابی وزیر شدند؛ با به‌دست آمدن تصویر این شخص و انجام چهره‌نگاری از طریق بانک اطلاعات مجرمان سابقه‌دار، کارآگاهان موفق به شناسایی «محمد» با بیش از 7 سابقه ارتکاب جرایم مختلف با موضوعات جعل، کلاهبرداری، سرقت، خیانت در امانت، نگهداری سلاح و مهمات جنگی شدند.
همزمان با شناسایی «محمد» و در ادامه رسیدگی به پرونده، «پیمان» نیز شناسایی و در تحقیقات از وی مشخص شد که «محمد» ضمن معرفی خود به‌عنوان برادرزاده وزیر و همچنین نماینده سازمان بازرسی کل کشور مدعی شده که به‌واسطه این ارتباطات قادر به دریافت نمایندگی از شرکت‌های خودروسازی است و با طرح پیشنهاد اخذ نمایندگی خدمات پس از فروش از شرکت خودروسازی مبلغ 30‌میلیون تومان از «پیمان» دریافت کرده است.
با بهره‌گیری از اطلاعات به‌دست آمده از سوابق متهم، کارآگاهان موفق به شناسایی مخفیگاه متهم در خیابان تهران‌نو و دستگیری وی شدند.
متهم در اظهارات اولیه منکر هرگونه جعل مدارک و همچنین سوءاستفاده از شباهت فامیلی خود با شخص وزیر شده اما در ادامه و با ارایه دلایل و شواهد غیرقابل انکار مجبور به اعتراف شد.
جعل عنوان دولتی
در ادامه رسیدگی به پرونده و با شناسایی تعداد دیگری از اشخاصی که متهم تحت عناوین مختلف به آنها مراجعه کرده، مشخص شد که متهم ضمن معرفی خود تحت عناوین مختلف دولتی و به بهانه‌های مختلف ازجمله «اخذ مجوز ساخت پمپ‌بنزین در سطح شهر تهران»، «انجام امور قضایی»، «انجام امور بیمه‌ای درخصوص بیماری‌های خاص» و... طعمه‌های خود را فریب می‌داد و با دریافت پول‌های میلیونی دام کلاهبرداری‌های خود را پهن می‌کرد.  متهم پرونده با قرار بازداشت موقت جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت بنابراین از کلیه مالباختگانی که به این شیوه و شگرد مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند دعوت می‌شود تا جهت شناسایی متهم و پیگیری شکایات خود به پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در میدان حـر – خیابان 12 فروردین مراجعه کنند.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/35261/برادرزاده-قلابی-آقای-وزیر-دستگیر-شد