از تالار چه خبر
 

 

   افزایش ارزش معاملات فرابورس
 در خردادماه| حجم و ارزش معاملات فرابورس ایران در خردادماه 1394 در مقایسه با مدت مشابه ‌سال قبل به ترتیب 130 و 30‌درصد افزایش یافت و در مجموع 7‌میلیارد و 835‌میلیون ورقه بهادار در 322‌هزار نوبت به ارزش 48‌هزار و 140‌میلیارد ریال در بازارهای فرابورس ایران خرید و فروش شد. در ماهی که گذشت، در بازار اول شاهد تغییر مالکیت 303‌میلیون ورقه به ارزش 871‌میلیارد ریال بودیم و در بازار دوم هم یک‌هزار و 408‌میلیون ورقه بهادار به ارزش 3‌هزار و 44‌میلیارد ریال خریدوفروش شد.

   بازگشت پالایشی‌ها به بازار| پالایشی‌ها درخصوص اعلام و برگشت نرخ یارانه فرآورده‌ها شفاف‌سازی کردند و آماده بازگشت به تالار شیشه‌ای شدند. در متن مشابه همه این اطلاعیه‌ها آمده است، اعلامیه یارانه فرآورده‌های تولیدی ‌سال 93 باعث تغییرات با اهمیت در میزان سود شرکت می‌شود اما بدون ارایه مستندات کافی مرتبط با اعلامیه فوق، تعیین درآمدها و تغییرات سود و زیانی‌ سال 93 امکان‌پذیر نیست، بنابراین با توجه به بازگشت اعلامیه از سوی شرکت ملی پالایش و پخش نماد معاملاتی شرکت‌های پالایشی آماده بازگشایی است.

   واگذاری 10‌هزار ‌میلیارد ریال اسناد خزانه اسلامی| عبدالناصر همتی، مدیرعامل بانک ملی ایران از واگذاری 10‌هزار ‌میلیارد ریال اسناد خزانه اسلامی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این بانک عاملیت واگذاری این اوراق را از طرف خزانه‌داری کل کشور به‌عنوان بخشی از بدهی دولت به پیمانکاران غیردولتی برعهده خواهد داشت.

   آزادسازی سهام عدالت در ‌سال 96| پوری حسینی، رئیس‌کل سازمان خصوصی‌سازی با اشاره به فراهم آمدن شرایط خرید و فروش سهام عدالت در ‌سال ۹۶ گفت: درحال حاضر ۳۶درصد سهام عدالت قابلیت آزادسازی دارد. از نظر آماری حدود 48میلیون نفر تاکنون ثبت‌نام نهایی سهام عدالت شده‌اند و با آزادسازی سهام عدالت این افراد می‌توانند نسبت به خرید و فروش سهام خود اقدام کنند.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/35238/از-تالار-چه-خبر-