جهان داوطلبی
 

 

افتتاح نخستین خانه صنایع‌دستی روستایی در هرمزگان
مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری هرمزگان گفت: این خانه صنایع با همت انجمن بانوان حسن‌لنگی در فضایی به مساحت حدود ۱۵۰ مترمربع راه‌اندازی شده است.
ضیایی افزود: در این مکان به هنرمندان صنایع‌دستی خدماتی مانند مشاوره، بازاریابی و فروش و آموزش ارایه می‌شود.
وی ترویج و برنامه‌ریزی برای حمایت از تولید، ایجاد کارآفرینی، حمایت از نوآوری و خلاقیت افراد، کمک به اقتصاد محلی و عرضه تولیدهای صنایع‌دستی را هدف از تشکیل خانه‌های صنایع‌دستی عنوان کرد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری هرمزگان گفت: دومین خانه هنرهای‌دستی تا آخر تیر در بندرکنگ راه‌اندازی می‌شود.

برپايي غرفه‌هاي فروش محصولات کارآفريني  در بوستان ولايت
- معاون اجتماعي و فرهنگي منطقه 19 از برپايي غرفه‌هاي فروش محصولات کارآفرينان در پرديس قرآني بوستان بزرگ ولايت خبرداد.
حجت‌الاسلام رسول جوادي با اعلام اين خبر گفت: در اين غرفه‌ها کارآفرينان، صاحبان صنايع و مشاغل، زنان سرپرست خانوار و معلولان به ارایه و فروش محصولات خود مي‌پردازند.
وي افزود: غرفه‌هاي فروش در پرديس قرآني بوستان ولايت واقع‌در ضلع‌جنوبي سالن استاد شهريار اين بوستان داير شده و شهروندان تهراني مي‌توانند همه‌روزه بعد از افطار تا ساعت 24 از محصولات اين غرفه‌ها بهره‌مند شوند.
به‌گفته جوادي يکي از غرفه‌هاي اين پرديس با عنوان «حامي» به ثبت‌نام از افراد نيازمند جهت تحت پوشش قرارگرفتن در کميته‌امداد مي‌پردازد.
اين مسئول در ادامه به برپايي تورهاي تهرانگردي ويژه ماه مبارک رمضان اشاره و بيان کرد: اين تورها جهت بازديد از اماکن مذهبي و زيارتي، مکان‌هاي ديدني، تاريخي و موزه‌ها برگزار مي‌شود و شهروندان مي‌توانند جهت بهره‌مندي به سراهاي محلات منطقه مراجعه کنند.
اهداي کارت هديه و سبد کالا به نيازمندان از ديگر خدمات اداره رفاه و خدمات‌اجتماعي اين حوزه است که با همکاري خيرين در اين ماه مبارک صورت مي‌گيرد.

زنان و دختران در معرض آسیب به سمت کارآفرینی و اشتغال سوق داده شوند
معاون رئیس‌جمهوری در حوزه زنان و خانواده از مرکز بازپروری زنان و دختران در معرض آسیب خراسان شمالی در بجنورد بازدید کرد.
شهیندخت مولاوردی در این بازدید ضمن آشنایی با مسائل این مرکز، خواستار پیگیری مشکلات این مرکز شد و گفت: این افراد باید به سمت کارآفرینی و خوداشتغالی سوق داده شوند.
در جریان این بازدید مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی گفت:   هزینه‌های مراکز بازپروری زنان و دختران در معرض آسیب در اعتبارات استانی دیده نمی‌شود.
رضا الله‌وردی اظهارداشت: هزینه‌های نگهداری، درمان بیماری‌ها و... این مراکز بسیار بالاست که باید در بحث اعتبارات به آنها توجه ویژه‌ای صورت گیرد.
وی کمبود اعتبار، نبود مکان و فضای مناسب و کمبود نیرو را از مشکلات این مرکز عنوان کرد و گفت: از زمان تأسیس مرکز بازپروری زنان و دختران در معرض آسیب خراسان‌شمالی تاکنون 109 نفر در این مرکز پذیرش شده‌اند که اکنون 9 نفر در آن مقیم هستند.
الله‌وردی تیم‌تخصصی این مرکز را شامل دو روانشناس، دو مددکار و پرستار عنوان کرد و افزود: طبق شیوه‌نامه، افراد پذیرش شده باید حداقل شش ماه در مرکز نگهداری شوند که این مدت با نظر تیم‌تخصصی قابل‌تمدید خواهد بود.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/35229/جهان-داوطلبی