پیگیری آلودگی رودخانه‌های شمال کشور توسط سازمان بازرسی
 
آلودگی رودخانه‌های رشت به مرز آزاردهنده رسید
 

 

ایرنا| معاون سازمان بازرسی کل کشور با بیان این‌که این سازمان موضوع آلودگی رودخانه‌های استان‌های شمالی را پیگیری می‌کند، گفت: آلودگی روخانه‌های رشت به وضعیتی آزاردهنده رسیده است.
محمدجواد حشمتی در دومین نشست کارگروه بررسی وضع زیست‌محیطی رودخانه‌های گیلان افزود: آلودگی رودخانه‌ها در سه استان گیلان، مازندران و گلستان گزارش شده است. معاون نظارت و بازرسی امور تولید و توسعه سازمان بازرسی کل کشور اظهار داشت: این استان‌ها دارای هفت رودخانه مهم هستند که از قلب شهرهایشان می‌گذرد.  
حشمتی به خسارت‌هایی که به‌خاطر آلودگی رودخانه‌ها به مردم و نظام تحمیل شده و نیز جلسه این سازمان با کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: مقرر شد سازمان بازرسی متولی و پیگیر موضوع آلودگی رودخانه‌های استان‌های شمالی کشور باشد.
 او گفت: در جلساتی که پیشتر در استان‌های مازندران و گلستان برگزار شده، هنوز برنامه جامعی برای رفع آلودگی‌های مربوط به رودخانه‌ها تدوین نشده است. او آلودگی رودخانه‌ها را ناشی از ورود فاضلاب‌ها، پسماندهای بیمارستانی و شیرآبه زباله‌ها عنوان کرد و گفت: آلودگی دو رودخانه زرجوب و گوهررود که از قلب شهر رشت می‌گذرد، از سال‌ها پیش وجود داشته اما اکنون به وضعیتی آزاردهنده رسیده است.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/3522/آلودگی-رودخانه‌های-رشت-به-مرز-آزاردهنده-رسید-