پرسه در بازار
 

 

گرانی شیر غیرمجاز بود!

محمد فربد عضو هیأت‌مدیره انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی با بیان این‌که بحثی در مورد افزایش قیمت محصولات لبنی مطرح نیست، گفت: طبق آخرین مصوبه ستاد تنظیم بازار، قیمت شیر کم‌چرب ۲۰۰۰ تومان و شیر پرچرب ۲۳۰۰ تومان تعیین شده است.
وی تصریح کرد: طبق بخشنامه اوایل دولت، صنایع لبنی اجازه افزایش قیمت محصولاتشان را در فروردین، اردیبهشت و خرداد امسال نداشتند، ولی از تیرماه امسال براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار، امکان افزایش 15‌درصدی قیمت تمام محصولات لبنی فراهم شد.

پرداخت مابه‌التفاوت قیمت خودرو به خریداران

معاون فروش و بازاریابی گروه خودروسازی سایپا از بازگرداندن مابه‌التفاوت قیمت کاهش‌یافته و قیمت قبلی محصولات پرتیراژ این شرکت به خریداران خبر داد.
محمدعلی قادری با اشاره به توافقات صورت‌گرفته برای کاهش قیمت دو خودرو تولیدی سایپا ادامه داد: با هماهنگی شورای رقابت بنا شد قیمت دو خودرو پراید و تیبا 3‌درصد کاهش نرخ داشته باشد که با این حساب افرادی که برای فروش فوری این محصولات ثبت‌نام کرده بودند، می‌توانند مابه‌التفاوت این نرخ‌ها را پس بگیرند.

جمع‌آوری 75درصد دلالان میادین میوه

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران از جمع‌آوری 75‌درصد از دلالان میادین میوه و تره‌بار خبر داد و گفت: تیم نظارتی برخورد با دلالان در میادین مستقر شده است و مسئولان نیز در این زمینه جلسات مختلفی برگزار کرده‌اند که براساس آن 75‌درصد از دلال‌ها جمع‌آوری می‌شوند و 25درصد بقیه روی سکوها فعالیت می‌کنند. حسین مهاجران همچنین علت افزایش قیمت خیار را کاهش تولید و افزایش قیمت موز را کاهش واردات این میوه دانست. درحال حاضر هر کیلو خیار 3500تومان به فروش می‌رسد و قیمت موز با 20درصد افزایش به 3300 تا 4000‌هزار تومان رسیده است.

 


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/3489/پرسه-در-بازار