ماموریت نامزد عاشق‌پیشه در سرقت میلیاردی 7 تخته فرش
 

 

شهروند| مردی که در لباس نامزد عاشق‌پیشه دست به سرقت فرش‌های گرانبها زده بود، در تحقیقات پلیسی دستگیر شد. این 7 تخته فرش قدیمی و نفیس، 2‌میلیارد تومان ارزش داشت.
16 فروردین‌ماه بود که پرونده سرقت میلیاردی در کلانتری 134 شهرک قدس پیش روی ماموران قرار گرفت. بررسی‌ها نشان می‌داد که محل سرقت یک باغ – ویلا بوده و سارقان با تخریب در ورودی ویلا اقدام به سرقت تعداد 7 تخته فرش قدیمی به ارزش دو‌میلیارد تومان و طلا و جواهرات داخل خانه کرده‌اند.
مالباخته پس از حضور در پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ به کارآگاهان گفت: «ساعت 9 شب 16 فروردین پس از پایان تعطیلات نوروز، به همراه اعضای خانواده به تهران برگشتیم. وقتی وارد خانه شدیم متوجه شدیم که در تخرب شده است. بلافاصله وارد ساختمان شده و در همان بازرسی اولیه متوجه شدیم که با وجود این‌که داخل ساختمان اموال باارزش دیگری نیز وجود داشته اما سارقان تنها اقدام به سرقت 7 تخته فرش قدیمی بسیار نفیس و مقداری از طلا و جواهرات داخل خانه کرده‌اند».
مالباخته درباره ارزش فرش‌های سرقت شده به کارآگاهان گفت: «این فرش‌ها، دستباف، بسیار قدیمی و نفیس هستند و طی چندین نسل به من رسیده‌اند و هیچ نسخه دومی از هیچ‌کدام از آنها در کشور وجود ندارد. در آخرین برآورد قیمت ارزش این 7 تخته فرش بیش از دو‌میلیارد تومان تخمین زده شده و حتی افرادی قصد خرید آنها و پرداخت پولی بیشتر از دو‌میلیارد داشتند اما با وجود این حاضر به فروش آنها نشدم».
تماس‌های مشکوک
همزمان با آغاز رسیدگی به پرونده، کارآگاهان اطلاع یافتند که فرد ناشناسی با مالباخته تماس گرفته و ادعا کرده که سرقت فرش‌ها توسط شریک‌های مرد صاحبخانه انجام شده است. مالباخته پس از حضور در پایگاه دوم و اعلام این خبر به کارآگاهان گفت: «مرد ناشناسی در تماس تلفنی به من گفت که سرقت توسط شرکای کاری من در یک پروژه ساختمانی صورت گرفته است که از چندی پیش با آنها دچار اختلاف مالی شده‌ام».
نامه‌های تهدیدآمیز
در شرایطی که تمرکز کارآگاهان روی تماس‌های تلفنی فرد ناشناس بود، این‌بار چند نامه با مضمون تهدیدآمیز برای مالباخته ارسال شد که در آنها عنوان شده بود: «در صورت ادامه پیگیری پرونده سرقت فرش‌ها، مشکلات جدی برای شما و اعضای خانواده‌تان ایجاد خواهد شد».
با توجه به اطلاعات به دست آمده از «محل سرقت»، «زمان سرقت»، «اموال سرقت شده»، «تماس‌های فرد ناشناس» و نهایتا «نامه‌های تهدیدآمیز»، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که سرقت باید توسط فرد یا افرادی صورت گرفته باشد که اطلاعات دقیقی از اعضای خانواده مالباخته، نگهداری اموال سرقت شده و همچنین ادامه پیگیری پرونده سرقت از سوی مالباخته در اختیار داشته‌اند؛ لذا تحقیقات پلیسی روی دوستان، بستگان و افراد مرتبط با مالباخته و اعضای خانواده ایشان تمرکز پیدا کرد.
ردپای یک آشنا
در ادامه تحقیقات، کارآگاهان پایگاه دوم آگاهی موفق به شناسایی فردی حدود 35ساله به نام «امیر» شدند که بنا بر اظهارات مالباخته، حدودا دو ‌سال پیش به خواهرزاده مالباخته پیشنهاد ازدواج داده و طی این مدت با خواهرزاده ایشان نامزد شده است.  مالباخته در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: «خواهرزاده‌ام از دوران کودکی به همراه من و خانواده‌ام زندگی می‌کند و من سرپرستی او را نیز برعهده دارم. حدود دو ‌سال پیش، «امیر» ادعا کرد که به خواهرزاده من علاقه‌مند شده و قصد ازدواج با وی را دارد. من نیز پس از صحبت با خواهرزاده‌ام و اطلاع از علاقه او به این جوان، با ازدواج آنها موافقت کردم. در این مدت و به منظور آماده شدن شرایط ازدواج، مابین این جوان و خواهرزاده‌ام رابطه نامزدی ایجاد شد و او هر از گاهی و جهت ملاقات با خواهرزاده‌ام به خانه ما رفت و آمد می‌کند».
دستگیری پسر عاشق‌پیشه
در ادامه تحقیقات پلیسی، کارآگاهان با انجام اقدامات پلیسی اطلاع پیدا کردند که «امیر» از مسافرت مالباخته به خارج از تهران، مدت زمان مسافرت و حتی زمان مراجعه آنها به تهران اطلاع دقیق داشته است.
با بهره‌گیری از اطلاعات دقیق به دست آمده درباره «رضا» و احتمال نقش و مشارکت وی در انجام سرقت فرش‌های نفیس، کارآگاهان ضمن شناسایی محل سکونت رضا در منطقه تهرانپارس و انجام هماهنگی با مقام قضایی، اقدام به بازرسی محل سکونت وی در منطقه تهرانپارس کرده و در بازرسی از این محل موفق به کشف تعداد3 تخته فرش از 7 تخته فرش سرقتی شدند.
اعتراف در اتاق بازجویی
«رضا» پس از کشف 3 تخته فرش متعلق به مالباخته، چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت و به سرقت اعتراف کرد. متهم در اعترافات خود به کارآگاهان گفت: «در مدت زمانی که به خانه آنها تردد داشتم، اطلاعات دقیقی درباره موقعیت کاری، مالی و نگهداری تخته فرش‌های گرانقیمت دایی همسرم پیدا کرده بودم و همین اطلاعات زمینه‌ای شد تا طراحی سرقت فرش‌ها را انجام دهم. زمانی که اطلاع پیدا کردم که مالباخته به همراه تمامی اعضای خانواده‌اش قصد مسافرت به خارج از تهران را دارد، تصمیم به اجرای نقشه سرقت گرفتم و دو روز پیش از مراجعه مالباخته به تهران، پس از ورود به داخل ویلا ابتدا اقدام به تخریب در ساختمان داخل حیاط کردم و با اطلاع از محل نگهداری فرش‌ها دست به سرقت زدم».
متهم درباره سرنوشت 4 تخته فرش دیگر نیز ادعا کرد که آنها را در خانه یکی از دوستانش در منطقه تهرانپارس پنهان کرده است که بلافاصله این مکان نیز شناسایی و تعداد 4 تخته فرش و مجموعا تمامی فرش‌های سرقت شده کشف (7 تخته فرش)، به مالباخته بازپس داده شد.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/34630/ماموریت-نامزد-عاشق‌پیشه-در-سرقت-میلیاردی-7-تخته-فرش-