طراح سناریوی سرقت مرگبار 30‌هزار دلاری در میان مسافران هواپیما دستگیر شد
 
ایستگاه پایانی قاتل فراری روی باند فرودگاه
 

 

شهروند| قاتل فراری که با گذشت ۴۳ روز از زمان قتل دوستش اقدام به سرقت ۳۰‌هزار دلار از محل جنایت کرده بود قبل از سوارشدن به هواپیما روی باند فرودگاه دستگیر شد.این متهم به قتل با 5 اتهام سنگین در پرونده‌اش روبه‌رو است.
۷ اردیبهشت‌ماه از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، یک جنایت مرموز در آپارتمانی در خیابان طاهرخانی به کلانتری ۱۳۴ شهرک قدس اعلام شد .با ورود مأموران کلانتری به محل جنایت صحنه‌ای عجیب پیش روی کارآگاهان قرار گرفت. پسر جوانی که پیک موتورسوار یک صرافی معتبر در خیابان شریعتی بود درحالی‌که دست و پایش با دستبند پلاستیکی بسته شده بود وحشت‌زده روی زمین نشسته بود. چند متر آن طرف‌تر جسد صاحبخانه میانسال که از ناحیه کتف مورد اصابت گلوله قرار گرفته و به دور گردنش نیز رشته‌ای پلاستیکی بسته شده بود حکایت از جنایتی هولناک داشت.
دقايقي بعد با اعلام این خبر به قاضی کشیک ویژه قتل، بازپرس «حسین‌پور» به همراه تیمی از كارآگاهان و كارشناسان بررسي صحنه جرم، راهی محل جنايت در خیابان فرحزادی شدند. با آغاز تجسس‌های جنایی، بازپرس ویژه قتل سرنخ‌های طلایی را کشف کرد. مردی میانسال درحالی‌که یک سیم دور گردنش پیچیده شده بود روی تختخواب افتاده بود. بررسی‌ها نشان می‌داد مجید 56 ساله در این خانه تنها زندگی می‌کرده و در کار خرید و فروش خودرو بوده است. با دستور بازپرس ویژه قتل پایتخت، تحقیقات برای دستگیری قاتل مرموز و رازگشایی از این جنایت هولناک آغاز شد.
اظهارات راننده پیک موتوری
راننده پیک موتوری در برابر قاضی حسین‌پور به شرح ماجرا پرداخت: «بعدازظهر ۷ اردیبهشت‌ماه امسال برای تحویل یک بسته حاوی مقداری دلار به محل جنایت مراجعه کرده بودم؛ پس از زدن زنگ خانه، شخصی از پشت آیفون از من درخواست کرد تا برای تحویل دادن بسته دلار به داخل بروم. وقتی دلارها را به او تحویل دادم شروع به شمارش دلارها کرد و همزمان کارت عابربانکی را در اختیارم قرار داد تا پول دلارها را با دستگاه پوز پرداخت کند، اما رمز آن اشتباه بود. دوباره مشغول شمردن دلارها شد، به او گفتم عجله دارم و او ادعا کرد عابربانک متعلق به دوستش که در اتاق خوابیده، است. به همین خاطر از من خواست تا بروم و از خودش رمز را بپرسم. وقتی در اتاق خواب را باز کردم با جسد مرد میانسال روبه‌رو شدم. وحشت کرده بودم، خواستم فرار کنم که ناگهان مرد مرموز پشت سرم ظاهر شد و با تهدید اسلحه از من خواست تا سکوت کنم. سپس دست و پایم را بست و همراه با دلارها از خانه خارج شد. دست و پایم بسته بود و متواری شد. با هندز فری تلفنم با صرافی تماس گرفتم و همکارانم پلیس را در جریان ماجرا قرار دادند.»
سرنخ طلایی
با توجه به تجهیز محل سکونت مقتول به دوربین‌های مداربسته، با دستور بازپرس پرونده، کارآگاهان به بررسی تصاویر دوربین پرداختند. با انجام اقدامات پلیسی، کارآگاهان موفق به شناسایی هویت قاتل فراری به‌نام «امین» شدند؛ با شناسایی هویت «امین» کارآگاهان بلافاصله به محل سکونت وی در منطقه سعادت‌آباد مراجعه و اطلاع پیدا کردند که امین به خاطر اختلاف با همسرش از مدتی پیش خانه‌شان را ترک کرده است.
دستگیری متهم روی باند فرودگاه
در شرایطی که به ظاهر هیچ‌گونه اطلاعات قابل بهره‌برداری برای دستگیری «امین» وجود نداشت، اما کارآگاهان اداره دهم با انجام یک سلسله اقدامات پلیسی اطلاع پیدا کردند که او قصد دارد تا با پرواز روز ۱۹ خرداد به مقصد آبادان، از تهران خارج شود .بلافاصله تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی به فرودگاه مهرآباد اعزام شد و با همکاری حراست فرودگاه، متهم را درحالی‌که داخل اتوبوس ویژه حمل مسافران هواپیما بود روی باند فرودگاه دستگیر کردند.
اعترافات تکان‌دهنده
صبح روز سه‌شنبه با انتقال این مرد جوان به دادسرای جنایی تهران او درحالی‌که ادعا می‌کرد این جنایت یک اتفاق بوده و او هرگز قصد کشتن مجید را نداشته است به بازپرس حسین‌پور گفت: «از حدود 2 ماه پیش با مقتول آشنا شده و با اطلاع از زندگی مجردی او، من نیز که در داخل خانه دچار اختلاف شدید با همسرم شده بودم از این فرصت استفاده کردم. مجید من را به خانه‌اش دعوت کرد تا برای مدتی با او هم‌خانه شوم. بیشتر شب‌ها را در خانه مجید سپری می‌کردم تا این‌که یک شب او عنوان کرد که امنیت جانی ندارد و به این بهانه از من درخواست کرد تا برایش یک اسلحه کمری تهیه کنم. من نیز از طریق یکی از دوستان خود موفق شدم تا یک اسلحه کمری به مبلغ یک‌میلیون و ۵۰۰‌هزار تومان خریداری کنم .روز جنایت قصد داشتم تا اسلحه را به مقتول تحویل دهم درحال نشان دادن نحوه کارکرد اسلحه بودم؛ نمی‌دانستم گلوله در داخل اسلحه قرار دارد و به همین علت ناگهان در زمان چکاندن اسلحه، گلوله‌ای از اسلحه شلیک و به کتف مجید برخورد کرد؛ ترسیده بودم. او بیهوش روی زمین افتاده بود و تکان نمی‌خورد. به همین خاطر به سراغ جعبه ابزاری که در خانه‌اش داشت رفتم و چند سیم پلاستیکی برداشتم و بعد از بستن به گردنش او را خفه کردم.
متهم درخصوص سرقت مبلغ ۳۰‌هزار دلار ارز خارجی متعلق به مقتول نیز به کارآگاهان گفت: «پیش از وقوع حادثه شلیک گلوله مجید گفته بود که منتظر پیک موتوری و تحویل گرفتن بسته حاوی ۳۰‌هزار دلار پول است. به همین علت و با اطلاع از میزان پول همراه پیک موتوری، درخانه را برای پیک باز کرده و از او خواستم تا بسته را در داخل خانه تحویل دهد؛ پس از ورود پیک به داخل خانه، با تهدید اسلحه و ضمن نشان دادن جسد مجید دست‌هایش را بستم و با سرقت دلارها از خانه متواری شدم.»
در ادامه متهم اعتراف کرد که اسلحه کمری را در داخل یک ساختمان نیمه‌کاره مخفی و دلارها را در محل کارم پنهان کرده است. با اعزام کارآگاهان به این 2 محل هیچ سلاح و پولی کشف نشد.
در حالی که متهم با دستور قاضی پرونده روانه بازداشتگاه شد 5 اتهام قتل، حمل و نگهداری سلاح گرم، سرقت 30‌هزار دلار، تهدید پیک موتوری صرافی و شرب خمر در پرونده او به چشم می‌خورد. تحقیقات برای روشن شدن زوایای مبهم پرونده ادامه دارد.

 


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/33935/ایستگاه-پایانی-قاتل-فراری-روی-باند-فرودگاه