این سارقان مسلح مامور نیروی انتظامی را به شهادت رساندند
 
محاصره گروه خشن با خودکشی پایان یافت
 
پلیس با بدرقه سوری یک زندانی به کمین اعضای این باند در جاده خرم‌آباد نشست
 

شهروند| سناريوي خلافكاري‌هاي چهار شرور پس از گذشت سه ماه، با خودكشي پايان يافت. اين چهار مرد خشن، در اين مدت از هر راهي براي فرار از دست پليس استفاده كردند ولي در نهايت، سردسته اصلي باند که به «علی کله شیر» معروف بود، به همراه يكي ديگر از متهمان وقتي خود را در محاصره پليس ديدند با خوردن قرص به مرگ خودخواسته تن دادند و دو نفر ديگر هم در بيمارستان بستري شدند. این گروهک خشن که کارنامه سیاه مجرمانه‌ای در پرونده خود داشتند با به شهادت رساندن یک مامور نیروی انتظامی و به قتل رساندن مردی جوان سعی می‌کردند ردپایی از خود به جا نگذارند که در خرم‌آباد دستگیر شدند.
7 اسفند 93 در محله اسدآبادی شهرستان خرم‌آباد مردی به نام «محمد ولی پور سپهوند» با گلوله‌های شرور فراری به کام مرگ رفت. مرد فراری تحت تعقیب ماموران پلیس قرار گرفت و از آنجايي كه ضارب از شروران معروف بود و سوابق زيادي در كارنامه خلافكاري‌هايش داشت خيلي زود از سوي پليس شناسايي شد.
سناریوی آزادی یک متهم زندانی
تحقيقات براي دستگيري اين قاتل شرور ادامه داشت و تيم جنايي تمام تلاش خود را براي شناسايي اين مرد آغاز كرده بودند كه اتفاقي عجيب مسير پرونده را عوض كرد. درست يك ماه و نيم بعد از اين جنايت بود كه پليس قصد داشت متهمي را براي بازجويي به دادگاه خرم‌آباد منتقل كند. همه چیز براي انتقال متهم به دادگاه آماده بود كه خبر رسيد چهار مرد شرور قرار است در راه انتقال اين متهم را فراري دهند. يكي از اين شروران مرد تيراندازي بود كه با اسلحه دست به قتل محمد ولي‌پور زده و متواري شده بود. براي همين پلیس با اطلاع از این نقشه متهم را به دادگاه منتقل نکرد و در زندان بازجویی شد اما براي اينكه متهمان در دام پليس گرفتار شوند، ماموران تظاهر به انتقال این مرد به دادگاه كردند تا در راه با افراد شرور مواجه شوند اما پليس در دستگيري اين متهمان ناكام ماند و باز هم آنها موفق به فرار شدند. این افراد در همان شب هنگام خارج شدن از مخفیگاه با پلیس راه درگیر شدند، سر دسته آنها مجروح شده بود، در کرج مخفی شدند. سارقان همگي در خانه‌زني که همدستشان بود و ساکن کرج است پنهان شدند.

سرقت مسلحانه از طلافروشی
باز هم تجسس‌ها اين‌بار با جديت بيشتر براي دستگيري متهمان آغاز شد. اما خبر رسيد كه متهمان در كرج هم از خلافكاري‌هاي خود دست نكشيده و با اسلحه قصد سرقت مسلحانه از يك طلافروشي را داشتند. متهمان با يک خودروي پرايد سرقتي قصد داشتند از يك طلافروشي سرقت كنند که بعد از شکايت صاحب پرايد، مجرمان تحت تعقيب قرار گرفتند و موفق به سرقت از طلافروشي نشدند و با تعقيب و گريز ماموران مواجه شدند. آنها زماني که با اين پرايد سرقتي درحال تردد در خيابان بودند به گشت پليس آگاهي با دو سرنشين برخورد كردند که ماموران به سمت آنها تيراندازي و متهمان هم که دو قبضه سلاح کلاشينکف در دست داشتند اقدام به تيراندازي به سمت ماموران كردند. در اين تيراندازي‌ها يکي از کارکنان ناجا
به نام ستوان یکم مرادی  به شهادت رسيد و متهمان هم خودروي سرقتي را در انتهاي همان خيابان رها كردند و متواري شدند.
دستگیری در خرم‌آباد
پس از گذشت سه ماه از فعاليت‌هاي خلافكارانه اين 4 شرور در نهايت دوشنبه شب گذشته پلیس آگاهی لرستان آنها را در خیابان 60 متری خرم‌آباد شناسایی و محاصره كرد که پس از 35 دقیقه رایزنی و برای دستگیری بدون تیراندازی متهمان همگي دستگیر شدند. اما باز هم ماجرا به همين جا ختم نشد. اين 4 مرد درست پيش از اينكه دستبند پليس به دستانشان زده شود، با خوردن قرص دست به خودكشي زدند و هنگام انتقال به پليس آگاهي پس از ملاقات با خانواده‌هايشان دو نفر از آنها جان باختند و دو نفر ديگر هم در بيمارستان بستري شدند.
سردار محمد قنبری، فرمانده نیروی انتظامی استان لرستان با بیان این‌که این افراد شرور بیش از دو ساعت در یک مکان نبودند تا بتوان آنها را شناسايي كرد، گفت: با توجه به شرارت‌هاي متعدد و درگيري‌هاي مسلحانه توسط متهمان ازجمله قتل، تيراندازي‌هاي مختلف در شهرستان‌هاي استان و سرقت به عنف و ... موضوع دستگيري آنها به صورت ويژه در دستور کار پليس لرستان قرار گرفته بود که با استفاده از اقدامات پليسي و استفاده از منابع، مخفيگاه متهمان شناسايي و در يک عمليات غافلگيرانه محل اختفاي آنها در محاصره قرار گرفت. اين 4 شرور هم به محض اطلاع از محاصره پليس، اقدام به خوردن مواد شيميايي كرده بودند که از سوي ماموران دستگير و در مخفيگاه آنان يک قبضه سلاح کلت کمري نيز کشف و ضبط شد.
سردار «قنبري» در ادامه صحبت‌هايش گفت: پس از دستگيري این افراد هنگام انتقال به پلیس آگاهی آنها درخواست ملاقات با خانواده‌هايشان را کردند. متهمان که از قبل اقدام به مصرف قرص کرده بودند، پس از ملاقات با خانواده‌هایشان دو نفر از آنها فوت شدند و دو نفر دیگر در بیمارستان بستری هستند. پس از معاینه این افراد توسط اورژانس و بازجویی، اقدام به خودکشی آنان مشخص و اظهارات آنان توسط قاضی مستند شد. فرمانده نیروی انتظامی استان لرستان افزود: این افراد به هفت فقره تیراندازی و ایجاد رعب و وحشت در شهرهای خرم‌آباد، بروجرد و دورود اعتراف کرده‌اند و سردسته باند معروف به «علی کله شیر»هم جزو كساني بود كه دوشنبه شب گذشته بر اثر خوردن قرص فوت كرد.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/33934/محاصره-گروه--خشن-با-خودکشی-پایان-یافت