یک زائر غیرایرانی دیگر به ۳۲ مسموم حادثه مشهد اضافه شد
 
۲۳ زائر عربستانی از بیمارستان امام رضا(ع) مرخص شدند
 
واجا، ناجا و چند سازمان زیر نظر دادگستری مشهد برای مشخص شدن نحوه و علت وقوع حادثه مشهد همکاری می‌کنند
 

شهروند| زائران عربستاني كه در هتل توحيد مشهد مسموم شده بودند درحالي از بيمارستان مرخص مي‌شوند كه يك مسموم ديگر از مسافران اين هتل به 32 مصدوم ديگر اضافه شد. اين مصدوم دوشنبه شب گذشته به بيمارستان
 امام‌رضا (ع)مشهد منتقل شد. اين درحالي است كه وزارت اطلاعات، ناجا و چند سازمان دیگر زیر نظر دادگستری مشهد برای مشخص شدن نحوه و علت وقوع حادثه مشهد همکاری می‌کنند.
طبق اطلاعات سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، این حادثه درپی سم‌پاشی طبقه پنجم این هتل در مشهد به منظور دفع حشرات اتفاق افتاده بود. به این ترتیب که گازهای
متصاعد‌شده ناشی از سم‌پاشی اتاق‌ها از طریق کانال‌های تأسیسات به محل اسکان زائران نشت کرده و منجر به مسمومیت تعدادی از آنها می‌شود. اما  به‌‌رغم پیگیری و رسیدگی فوری و گسترده مسئولان بهداشتی و درمانی، متاسفانه تعداد
 4 نفر از مسمومان فوت شدند. این درحالی است که مسئولان این هتل نوساز برای سم‌پاشی و دفع حشرات باید از شرکت‌های مخصوص این امر کمک می‌گرفتند و به صورت غیراصولی و در زمانی که مسافران در هتل حضور دارند عمل سم‌پاشی را انجام نمی‌دادند. در حال حاضر، هتل توحید مشهد پلمب شده و مدیر هتل و 4 نفر از کارکنان آن نیز بازداشت شده‌اند.
ارسال نمونه سم به تهران برای آزمایش
دادستان کل کشور آخرین جزییات پرونده حادثه مشهد را تشریح کرد و از همکاری وزارت اطلاعات، ناجا و چند سازمان دیگر زیرنظر دادگستری مشهد برای مشخص شدن نحوه و علت وقوع حادثه مشهد خبر داد.
رئیسی دادستان کل کشور در رابطه با پرونده مسموم شدن زائران در مشهد گفت: « در این رابطه چند نفر بازداشت هستند تا از آنها تحقیق صورت گیرد. ضمن این‌که هتل نیز پلمب شده تا تحقیقات با دقت انجام شود. وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی و سایر بخش‌ها زیر نظر دادگستری مشهد درحال فعالیت هستند و درحال حاضر سم به تهران ارسال شده است تا سم‌شناسی روی آن انجام شود.»
۲۳ زائر عربستانی از بیمارستان
 مرخص شدند
صبح ديروز عبدالله بهرامی، رئیس بیمارستان امام رضا(ع) مشهد، از مسموم شدن یک زائر غیرایرانی دیگر از مسافران هتل توحید مشهد و انتقال وی به بیمارستان امام رضا(ع) خبر داد و گفت: «با این یک نفر، مسمومان حادثه هتل توحید مشهد به 33 نفر رسید.»
وی در پاسخ به چگونگی مسمومیت این فرد، به توانایی و مقاومت افراد در مقابل مواد سمی اشاره کرد و ادامه داد: « توانایی افراد بسته به چاقی و لاغری در مقاومت نسبت به سموم متفاوت است، بر این اساس چربی ذخیره شده مواد سمی را در خود انباشته می‌کند از این رو مواد سمی در بدن این فرد به صورت تأخیری عمل کرده و بستری شدن وی را به همراه داشته است.»
بهرامی با بیان این‌که این فرد دوشنبه شب گذشته به بیمارستان مراجعه کرده است، از سلامت او خبر داد و گفت: « این بیمار مسموم شده، حال مساعدی دارد و درحال حاضر در بیمارستان امام رضا(ع) مشهد بستری  و ملاقات با این افراد ممنوع اعلام شده است.»  بهرامی با اشاره به این‌که در پی مسمومیت جمعی از زائران عربستانی در یکی از هتل‌های مشهد، 32 نفر شامل 15 زن و مرد و 17 کودک در این مرکز بستری شدند، اظهار کرد:  با اقدامات مراقبتی و درمانی مناسب، درحال حاضر 23 نفر از بیماران با شرایط جسمانی مناسب و مطلوب از این مرکز مرخص شدند.9 بیمار دیگر نیز درحال حاضر با شرایط مطلوب و مناسب در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و به‌زودی این تعداد نیز مرخص خواهند شد. بنابر این گزارش، از زمان بستری‌شدن زائران عربستانی در بیمارستان امام رضا(ع)، مقامات کشوری و استانی در هیأت‌هایی جداگانه با حضور در بخش‌های بستری این بیمارستان ضمن عیادت در جریان روند درمانی آنان نیز قرار گرفتند.

 


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/33933/۲۳-زائر-عربستانی-از-بیمارستان -امام-رضا(ع)-مرخص-شدند