اخبار كوتاه
 

 

شماری از فعالان حقوق حيوانات به فيلمبرداری فيلم جديد استيون اسپيلبرگ اعتراض كردند.فعالان حقوق حیوانات می‌گویند بیش از ۳۵ هزار نفر بیانیه‌ای را امضا كرده‌اند كه از استیون اسپیلبرگ می‌خواهد تا فیلمبرداری فیلم جدیدش را كه با اقتباس از اثری از رولد دال انجام می‌شود، در جزایر فارو نسازد. این گروه خواستار این كار هستند تا به این ترتیب به شكار نهنگ‌ها در این جزایر اعتراض شده باشد.

نمایشگاهی از آثار شاگردان هنرمند فقید ‌هانیبال الخاص هم‎زمان با سالروز تولد این هنرمند در گالری لاله برگزار می‏‌شود.

مت دیمن در «مریخی» (The Martian) به کارگردانی ریدلی اسکات نقش یک فضانورد را بازی می‌کند.

سومین تجربه همکاری فرهاد قائمیان با ابراهیم حاتمی‌کیا در «بادیگارد» محقق شد.

ایروین ولش، نویسنده اسکاتلندی رمان‌های «رگ‌یابی»، «اکستازی» و «جنایت» در تازه‌ترین مصاحبه‌اش اعتراف کرد که در دوران جوانی به هرویین اعتیاد داشته و یک تصادف مسیر زندگی او را تغییر داده است.

بیش از 40 هنرمند و سینماگر انگلیسی ازجمله «کن لوچ» و «مایک لی» خواستار تحریم جشنواره فیلم اسراییل در لندن و عدم نمایش فیلم‌ها شدند.

کمپانی رویال شکسپیر انگلستان در جدیدترین فعالیت خود، نمایش «هنری پنجم» را با شیوه‌ای مدرن برای اجرا در فستیوال باربیکن انگلستان و اجرای عمومی در این کشور، تولید کرده است.

گروه «پالت» آخرین اجراهای «شهر من بخند!» در تهران را در روزهای شنبه و یكشنبه ۲۳ و ۲۴ خردادماه جاری در تالار وحدت به صحنه می‌برد.

داریوش مودبیان، پژوهشگر و کارگردان تئاتر با اشاره به برگزاری دو کارگاه آموزشی «چخوف خوانی» و «گلدشت در گلستان»، از روی صحنه بردن دو اثر نمایشی که حاصل برگزاری این کلاس‌ها است در خانه موزه انتظامی خبر داد.

فراخوان شرکت فیلم‌های کوتاه داستانی و تجربی در هفدهمین جشن خانه سینما اعلام شد.


فیلم سینمایی«جامه‌دران» به کارگردانی حمیدرضا قطبی در بخش رقابتی جشنواره فیلم «شانگهای» در کشور چین حضور پیدا می‌کند.

تازه‌ترین شماره ماهنامه فرهنگی هنری «هنر موسیقی» با پرونده‌ای پیرامون آموزش موسیقی ایرانی منتشر شد.

نیما دهقان، کارگردان نمایش «طویله آباء» که قرار بود از اوایل هفته جاری اجرای عمومی خود را در تالار شمس شروع کند، به دلایل شخصی و نیاز به زمان بیشتر برای تمرین، از اجرای این نمایش انصراف داد.

شرکت دیزنی تصمیم به ساخت فیلمی براساس انیمیشن «شب بر فراز کوه‌سنگی» آخرین اثر از مجموعه انیمیشن‌های «فانتزیا» متعلق به دهه 1940 میلادی گرفته است.

فیلمبرداری «بر توسن خیال» به کارگردانی رهبر قنبری ۲۹ خردادماه آغاز می‌شود.

محمدرضا کریمی صارمی، مدیر مرکز تئاتر کانون پرورش فکری با اشاره به دلایل به تعویق افتادن افتتاح سالن نیاوران این مرکز، از اجرای نمایش توسط هنرمندان حرفه‌ای تئاتر کودک در مرکز تئاتر کانون سخن گفت.

مدیران ارکستر «نیلپر» در تازه‌ترین نشست خبری خود از تشکیل ارکستر موسیقی معاصر ایران با حمایت علی رهبری خبر دادند.

میزان سهم‌خواهی شهرداری‌ها از حوزه سینما معادل «یک‌هشتم» فروش سالیانه سینماست. عوارض فروش بلیت‌های سینما؛ نوسازی سالن‌های سینما و مشاغل؛ سه مجرای دریافت وجوه نقدی از سینما هستند.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/33903/اخبار-كوتاه