بازار جهانی
 

 

مترجم همزمان اسکایپ در نسخه ویندوز
مترجم همزمان اسکایپ از همین تابستان به نسخه ویندوزی نرم‌افزار یادشده اضافه می‌شود. مترجم اسکایپ در حال حاضر زبان‌های انگلیسی، اسپانیایی، ایتالیایی و چینی (مندرین) را پشتیبانی کرده و قابلیت ترجمه همزمان مکالمه‌های رد و بدل شده در تماس‌های ویدیویی و متنی را به کاربر ارایه می‌کند.

خودروهای هوشمند در تصادف مقصر نبودند
گوگل اعلام کرده که خودروهای بدون راننده این شرکت، پس از طی مجموعا 1.8‌میلیون مایل در جاده‌های مختلف تنها 12 تصادف داشته‌اند که همه آنها خفیف بوده و منجر به وقوع حادثه جدی نشده است. نکته قابل تامل این است که حتی در یکی از این موارد هم خودروهای ساخت گوگل عامل وقوع تصادف نبوده و مقصر شناخته نشده‌اند.

کارتخوان غیرلمسی برای اپل پی
شرکت Square از همکاری با شرکت اپل برای عرضه کارتخوان غیرلمسی تازه‌ای خبر داده که به همه‌گیر شدن سیستم پرداخت همراه
 اپل پی کمک می‌کند. این سیستم از طریق فناوری بی‌سیم ان‌اف‌سی و استفاده از کارت‌های اعتباری عمل می‌کند و هرچند قادر به قرائت کارت‌های مغناطیسی است اما نمی‌تواند برای کشیدن این نوع کارت‌های روی دستگاه کارتخوان به‌طور سنتی مورد استفاده قرار بگیرد. Square به ازای هر بار استفاده از کارتخوانش برای خرید از طریق اپل پی 2.75‌درصد از مبلغ دریافتی را به دست خواهد آورد.

عرضه پهپاد با قابلیت شناسایی از 20 متری
دنیای پهپادها روزبه‌روز در حال پیشرفت است و تازه‌ترین مدل ساخته شده این پرنده هوشمند بی‌سرنشین با استفاده از حسگرهای مافوق صوت و دوربین‌های استریو شناسایی اشیا از 20متری را ممکن می‌کند. کاربر این پهپاد می‌تواند آن را به گونه‌ای تنظیم کند که فاصله خود را از شی مورد نظر به‌طور ثابت حفظ کرده و آن را زیر نظر داشته باشد. پهپاد یادشده که ابعاد بزرگی نیز ندارد، برای تحویل دادن بسته‌ها، تصویربرداری و حتی تحویل قبض پارکینگ به رانندگان قابل استفاده است. در جریان یک آزمایش از این پهپاد در دانشگاه شانگهای برای شناسایی خودروهایی که بدون اجازه پارک کرده‌اند هم استفاده شده است.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/33894/بازار-جهانی