مهار شعله‌هاي آتش در خیابان سرهنگ سخایی
 

 

شهروند| آتش‌سوزي در سقف شيرواني يك ساختمان قديمي، با عمليات آتش‌نشانان مهار شد.
ساعت 12 ظهر ديروز شعله‌هاي بسيار زياد آتش از سقف يكي از ساختمان‌هاي خيابان سرهنگ سخايي مردم اين خيابان را وحشت‌زده كرد. شعله‌ها و دود آن به قدری زياد بود كه نشان از يك آتش‌سوزي بزرگ و مهيب مي‌داد. همه در خيابان سرهنگ سخايي تصور مي‌كردند آتش‌سوزي بزرگي رخ داده و خيلي زود ماموران آتش‌نشاني را خبر كردند. بلافاصله عوامل آتش‌نشاني راهي محل حادثه شدند تا شعله‌هاي آتش را خاموش كنند. با حضور عوامل آتش‌نشاني مشخص شد كه ساختمان  3 طبقه‌اي با ساخت قديمي كه سقفي به حالت شيرواني داشت به علت نامعلومي آتش گرفته‌است.
جلال ملكي سخنگوي آتش‌نشاني كه در محل حضور داشت در مورد اين حادثه به «شهروند» گفت: «وقتي سر صحنه آتش‌سوزي رسيديم همه جا را دود فرا گرفته بود. دود ناشي از اين آتش‌سوزي خيلي بيشتر از خود شعله‌هاي آتش بود. براي همين ماموران آتش‌نشاني عمليات خود را آغاز كردند و از چند جهت شروع به مهار آتش‌سوزي كردند.»
ملكي ادامه داد: « پس از بررسي‌هاي دقيق‌تر مشخص شد كه اين آتش‌سوزي از سقف شيرواني ساختمان شروع شده و به‌دليل شيرواني بودن اين سقف دود زيادي از آن خارج و در هوا پخش شده كه شدت آن را زيادتر كرده بود. خوشبختانه عوامل آتش‌نشاني توانستند اين شعله‌ها را مهار   و از سرايت آتش به داخل ساختمان جلوگيري كنند. فقط مهار دود غليظ ناشي از اين آتش‌سوزي خيلي سخت بود كه آتش‌نشانان در مراحل مختلف اين دود را نيز مهار كردند. هنوز علت اين حادثه و اينكه آتش‌سوزي به چه دليل رخ داده مشخص نيست ولي تنها چيزي كه مشخص است اينكه اين حادثه هيچ خسارت جاني و حتي مالي زيادي هم نداشت، چراكه تنها سقف در آتش سوخته بود.»


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/33711/مهار-شعله‌هاي-آتش-در-خیابان-سرهنگ-سخایی