خارج از مرز
 

 

نجات هزاران مهاجر از دریای مدیترانه
نزدیک به 2000 مهاجر آفریقایی با کمک کشتی‌های اروپایی و همکاری گارد ساحلی ایتالیا از آب‌های لیبی نجات پیدا کردند.طبق اعلام آژانس پناهندگان ملل متحد این مهاجران که سوار بر 14 قایق بودند تلاش داشتند خود را به سواحل جنوبی ایتالیا  برسانند.
کشتی‌هایی از انگلیس، آلمان و ایرلند همراه با نیروی دریایی و گارد ساحلی ایتالیا در عملیات نجات این مهاجران شرکت داشتند. همچنین گزارش‌ها حاکی است موتور تمامی قایق‌های مورد استفاده این مهاجران معیوب بوده و امکان نداشته بتوانند خود را به سواحل ایتالیا برسانند.
عملیات امداد و نجات روز شنبه جدیدترین مورد از بحران مهاجرت غیرقانونی بوده که طی آن تعداد قابل توجهی از مهاجران تلاش داشتند برای فرار از فقر از دریای مدیترانه عبور کنند.
به گزارش شینهوا، سازمان بین‌المللی مهاجرت اخیرا برآورد کرده که امسال تاکنون دست‌کم 1826 مهاجر در دریا جان خود را از دست داده‌اند.

در آب‌های اندونزی رخ داد
انفجار در قایق گردشگران خارجی
بر اثر انفجار در قایق حامل تعدادی گردشگر خارجی در فاصله بین جزایر «بالی» و «لومبوک» چندین نفر مجروح شدند.
مقامات اندونزی با اعلام خبر وقوع چند انفجار داخل این قایق اظهار داشتند که گردشگرانی از کشورهای استرالیا، فرانسه، ایتالیا، آمریکا، انگلیس و نیوزیلند از مسافران آن بودند.
به گفته مقامات اندونزی، این قایق 30 دقیقه پس از شروع حرکت به‌دلیل وقوع دو انفجار دچار حادثه و به سرنشینان آن آسیب وارد شد. همچنین شواهد اولیه حاکی از آن است که بروز مشکل در مخزن سوخت قایق علت این انفجار بوده است. به گزارش شبکه خبری ABC، این حادثه تلفات نداشته و خطری جان مجروحان را نیز تهدید   نمی‌کند.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/33708/خارج-از-مرز