روی خط خبر
 

 

مدیر آموزش از راه دور آموزش‌وپرورش اعلام کرد: برخورد قضایی با مراکز صدور «دیپلم فوری»
مهر| برخورد دستگاه قضایی با مراکزی که دیپلم فوری صادر می‌کنند؛ مدیر آموزش از راه دور آموزش‌وپرورش با اعلام این خبر گفت: «بعضی از مراکز مهارتی برای جذب مشتری از تبلیغاتی مانند «دیپلم فوری» استفاده می‌کنند که از طریق دستگاه قضایی با این مراکز برخورد کردیم.»
گودرز شاهمرادی درباره جعل مدارک تحصیلی در آموزش از راه دور، ادامه داد: «جعل مدارک تحصیلی از ناهنجاری‌های اجتماعی است که براساس نیاز جامعه همچون تب مدرک‌گرایی شکل می‌گیرد. جعل مدارک تحصیلی خارج از نظام آموزش و پرورش صورت می‌گیرد و به مدرسه و آموزش و پرورش ارتباطی ندارد.»
مدیر آموزش از راه دور وزارت آموزش‌وپرورش گفت: «ما تقاضای رسیدگی جدی از سوی قوه‌قضائیه در این مورد را داریم. جعل مدارک تحصیلی در آموزش و پرورش و آموزش از راه دور صحت ندارد و قانون با جعل برخورد خواهد کرد.»
شاهمرادی ادامه داد: «آموزش از راه دور نظارت خودکنترلی، تخصصی و عالی دارد که ۳ بار در یک نیم‌سال از مدارس انجام می‌گیرد که میزان تخلفات در این مدارس را به حداقل رسانده است.»  او با بیان این‌که هیچ‌یک از مراکز مهارتی مدرسه آموزش از راه دور نیست، گفت: «یکی از مشکلات ما این است که برخی مراکز مهارتی از تبلیغاتی همچون دیپلم‌فوری برای جذب مشتری استفاده می‌کنند که از طریق دستگاه قضايی با این مراکز برخورد کردیم.» شاهمرادی با تأکید بر این‌که در مدارس آموزش از راه دور دیپلم‌فوری صادر نمی‌شود، ادامه داد: «شرایط مدارس آموزش از راه دور همانند شرایط مدارس عادی است و باید دانش‌آموزان به‌سختی مراحل را طی کنند تا دیپلم بگیرند.» به‌گفته او آزمون‌های مدارس آموزش از راه دور در مدارس دولتی که توسط ادارات آموزش‌وپرورش مشخص شده با نظارت کامل برگزار می‌شود.

برای نخستین بار در 800‌سال گذشته
یک زن رئیس دانشگاه آکسفورد شد
ایسکانیوز| دانشگاه آکسفورد برای نخستین‌بار در تاریخ 800ساله خود، یک زن را برای ریاست برگزید. لوئیس ریچاردسون، استاد علوم‌سیاسی و رئیس فعلی دانشگاه سنت‌اندروز، با شروع‌ سال میلادی، جایگزین رئیس کنونی آکسفورد خواهد شد. او در کارنامه اجرايی خود ریاست بر دانشگاه سنت‌اندروز، معتبرترین دانشگاه اسکاتلند و موسسه مطالعات پیشرفته رادکلیف در دانشگاه‌ هاروارد را دارد. ریچاردسون 56‌سال دارد. او دکترای خود را در رشته علوم‌سیاسی از دانشگاه ‌هاروارد و کارشناسی‌ارشدش را از دانشگاه UCLA دریافت کرد. در‌سال 2011، او در مقام ریاست دانشگاه سنت‌اندروز از دولت‌های غیردموکراتیک برای بهبود وضع دانشگاه کمک مالی دریافت کرد. در آن زمان، این سیاست انتقادات فراوانی را علیه وی برانگیخت. او دویست‌و نود
و هفتمین رئیس آکسفورد خواهد بود.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/33107/روی-خط-خبر