گزیده خوانی
 

 

 به‌جای یورو، یوآن بگیرید| فعالان اقتصادی می‌گویند بانک مرکزی به‌جای تخصیص ارزهایی مانند یورو به واردکنندگان، یوآن چین پیشنهاد می‌کند و تجار برای تبدیل آن به ارز مورد نیاز باید هزینه‌هایی را تقبل کنند. گرچه مرکز مبادلات ارزی طی سال‌های اخیر برای تأمین ارز مورد نیاز فعالان اقتصادی، بنگاه‌های تولیدی و واردکنندگان ایجاد شده اما هنوز تأمین نیاز ارزی تولید با مشکلات و مسائل متعددی مواجه است.
 نحوه انصراف از پیامک پولی بانک| بانک ملی درباره برداشت ۵هزار تومانی از حساب برخی مشتریان به دلیل کسر آبونمان ارسال پیامک (ساپتا) اعلام کرد: مشتریانی که تا پایان خردادماه ‌سال‌جاری اقدام به انصراف از خدمت مزبور نمایند، مبلغ 5‌هزار تومان به حساب‌شان برگشت داده می‌شود. مشتریان می‌توانند با ارسال عدد 1 به شماره پیامک 100064140 انصراف خود را اعلام کرده
تا  ظرف یک روز هزینه کسر شده از آنها به حسابشان باز گردد. درعین‌حال که متقاضی می‌تواند با مراجعه حضوری به شعب بانک ملی انصراف خود را
اعلام کند.
 معافیت سربازی نخبگان خارج‌نشین| سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری درخصوص حمایت از نخبگان خارج از کشور در صنعت نفت گفت: در این زمینه ما باید ارتباط مناسب داشته باشیم و در کنارش اقدام به جذب این افراد کنیم. در این رابطه برای کسانی که علاقه‌مند به کار در شرکت‌های دانش‌بنیان هستند، پکیج‌های حمایتی در نظر گرفته‌ایم که ازجمله آنها معافیت‌های سربازی تا حمایت مالی است. وی اظهار داشت: درحال حاضر در کل 10 نفر برگشته‌اند و 123نفر از 200دانشگاه برتر دنیا روی این برنامه اقدام کرده‌اند و امیدواریم خوب جلو برود.
 تنها ۱۶ خودرو صادر کردیم| آمار گمرک نشان می‌دهد که طی دو ماه ابتدایی‌ سال ۹۴ در مجموع ۱۶ خودروی سواری به کشورهای اسپانیا، الجزایر، سودان، آلمان و فنلاند صادر شده است. خودروهای صادراتی به کشورهای مذکور شامل تیبا 2 sx، دنا و پراید مدل x131 بوده است.
سودهای 28‌درصد وام بانکی 24‌درصد نشد| با وجود گذشت حدود یک ماه از تصویب و در ادامه ابلاغ مصوبه کاهش نرخ سود تسهیلات، شعب بانک‌ها همچنان بخشنامه‌ای در این رابطه دریافت نکرده‌اند و سودهای کلان بانکی همچنان پابرجاست. با این وجود هر چند که مصوبات شورای پول و اعتبار 15اردیبهشت‌ماه به بانک‌ها ابلاغ شد و به فاصله کوتاهی نرخ‌های جدید سود سپرده روی پیشخوان بانک‌ها قرار گرفت ولی در این مدت سود تسهیلات 24‌درصدی در بانک‌ها دیده نمی‌شود.
فعال شــدن دوباره چینی‌ها در آزادراه
تهران- شمال|  عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی از فعال شدن مجدد چینی‌ها در آزادراه تهران شمال با ۲۲۰ کارگر خبر داد و گفت: هفته ‌‌آینده درباره قطعه دوم آزادراه تهران شمال تصمیم‌گیری می‌شود. وی درخصوص آخرین وضع آزادراه تهران شمال و نهایی شدن زمان بهره‌برداری از آن اظهار کرد: خوشبختانه همان‌طور که انتظار می‌رفت پروژه ساخت آزادراه تهران شمال به خوبی فعال شده و من از آقایان سعیدی‌کیا رئیس بنیاد مستضعفان و خواجه‌دلیری معاون ساخت این بنیاد تشکر کنم. وی با بیان این‌که خوشبختانه تکلیف قرارداد قطعه یک پروژه آزادراه تهران شمال با طرف چینی مشخص و فعالیتش آغاز شده است، گفت: چینی‌ها 90‌درصد ساخت تونل قطعه یک را برعهده دارند و من از کارگاه ساخت تونل بازدید کردم؛ حدود 220 نفر در این کارگاه مشغول به فعالیت اند.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/33104/گزیده-خوانی