از تالار چه خبر
 

 

   ناشران از تیرماه مراقب «کدال» باشند| امیرحمزه مالمیر مدیر اداره نظارت بر ناشران شرکت بورس درباره لزوم دقت در ارسال گزارش‌ها و اطلاعیه‌های مالی در سامانه کدال تأکید کرد و گفت: با توجه به دسترسی مستقیم ناشران اطلاعات مالی برای ارسال در سامانه کدال، هرگونه رخدادی بلافاصله با واکنش سامانه هوشمند توقف و بازگشایی نمادهای معاملاتی قرار می‌گیرد. این مقام مسئول همچنین بر لزوم دقت ناشران بورسی در ارایه عملکردهای میاندوره‌ای سه‌ماهه در تیرماه امسال، این دوره زمانی را یکی از حساس‌ترین دوره‌ها برای ارزیابی سامانه جدید کدال تاکید کرد.

   کاهش قیمت اوراق تسهیلات مسکن| قیمت اوراق تسهیلات مسکن که از ابتدای ‌سال تاکنون با تغییر چندانی مواجه نشده و با در پیش گرفتن روند متعادلی، در محدوده 70 تا 80‌هزار تومانی در حال حرکت است، در هفته ابتدایی خردادماه نسبت به اردیبهشت افت کرد و در محدوده قیمت 73‌هزار تومان ایستاد. این در حالی است که افزایش میزان وام مسکن 80 میلیونی که اخیرا توسط شورای پول و اعتبار به تصویب رسیده نیز تأثیری در روند حرکتی این اوراق نداشت.

   صادرات 754‌هزار تن قیر از بورس کالا| نمودار معاملات قیر در تالار داخلی و صادراتی بورس کالای ایران نشان می‌دهد که با استقبال فعالان این بازار، از ابتدای ‌سال تا پایان هفته گذشته 754‌هزار تن قیر از بورس کالا به بازارهای جهانی صادر شده است. از ابتدای ‌سال تاکنون 913‌هزار و 780 تن انواع قیر در تالار داخلی و صادراتی بورس کالا مورد معامله قرار گرفته است که از این میزان 754‌هزار تن به قیر صادراتی و 159‌هزار و 323 تن به معاملات داخلی این محصول اختصاص داشت. همچنین مقایسه معاملات امسال با مدت مشابه ‌سال گذشته نشان می‌دهد که حجم کل معاملات با رشد 12‌درصدی روبه‌رو شده است.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/33067/از-تالار-چه-خبر-