اخبار كوتاه
 

 

به تازگی کتاب «فریاد آق قویلی» در حوزه محیط‌زیست از تازه نوشته‌های عبدالرحمان اونق در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مورد تأیید قرار گرفته است. «فریاد آق‌ قویلی» رمانی نوجوانانه است که به درگیری پسربچه‌ای نوجوان با قاچاقچیان نوعی قوچ قیمتی در منطقه ترکمن صحرا   می‌پردازد.

نمایش عروسکی «قایق کاغذی»که قرار است از 30 خردادماه در تالار هنر روی صحنه برود، به مسأله آلودگی محیط‌زیست و نقش انسان‌ها در آن می‌پردازد. زهرا مریدی این نمایش را برای کودکان کارگردانی می‌کند.

سیامک صفری، بازیگر تئاتر و سینما در نقش کریم سگ‌دست به جمع بازیگران مجموعه «دندون طلا» به کارگردانی داوود میرباقری پیوست.

وسلی مک‌نر، شاعر 63ساله جایزه بخش شعر بنیاد پن 2015 را از آن خود کرد.

سایت فیلم سینمایی «بادیگارد» اثر جدید ابراهیم حاتمی‌کیا به منظور اطلاع‌رسانی اخبار و رویدادهای مربوط به اثر به آدرس
 www.bodyguardmovie.ir راه‌اندازی شد.

محسن تنابنده، کارگردان فیلم سینمایی «گینس» از پایان مراحل فنی این فیلم سینمایی و مهیا بودن شرایط برای اکران عمومی خبر داد.

مارگارت اتوود، نویسنده سرشناس رمان «آدمکش کور» موفق شد به فهرست نامزدهای نهایی جایزه 20‌هزار دلاری «تریلیوم» کانادا راه پیدا کند.

فیلم «۳۱۶» ساخته پیمان حقانی از هفته آینده در گروه سینمایی «هنر و تجربه» به نمایش درمی‌آید.

در بخش مروری بر چند انیمیشن ژاپنی از برنامه فصل بهار سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران، روز یکشنبه ۱۰ خردادماه ساعت ۱۷ انیمیشن «قصه شاهزاده کاگویا» به کارگردانی ایسائو تاکاهاتا محصول‌ سال ۲۰۱۳ به مدت ۱۳۷ دقیقه به زبان اصلی و با زیرنویس فارسی به نمایش درمی‌آید.

جنی ارپنبک با کتاب «پایان روزها» موفق شد جایزه 10‌هزار پوندی ادبیات خارجی «ایندیپندنت» را از آن خود کند.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/33052/اخبار-كوتاه