سیدحسن نصرالله درخواست کرد
 
جبهه واحد علیه داعش تشکیل شود
 

 

 سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان تأکید کرد که بعضی از لبنانی‌ها با کمک جمهوری اسلامی ایران و سوریه پیروزی آزادسازی جنوب لبنان را رقم زدند اما آن را از همان روز اول به همه لبنانی‌ها و ملت‌های مسلمان و عرب و آزادگان جهان هدیه کردند.
سیدحسن نصرالله در سخنرانی خود در مراسم جشن پانزدهمین سالگرد عید مقاومت و آزادسازی جنوب لبنان، با تشریح روند اشغال جنوب لبنان از ‌سال 1982 تا آزادسازی آن در 25 ماه می ‌سال 2000، شرایط سیاسی آن دوران و عملکرد مقاومت گفت که این تاریخ لبنان امروز یک بار دیگر درحال تکرار شدن است و تنها دشمن صهیونیستی جای خود را به تکفیری‌ها داده است.  وی در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح خطرها و جنایات گروه‌های تروریستی تکفیری به‌ویژه داعش و جبهه النصره، تأکید کرد که گروه 14 مارس به‌ویژه جریان المستقبل نخستین قربانیان داعش خواهند بود اگر تروریست‌های تکفیری موفق شوند لبنان را اشغال کنند. دبیرکل حزب‌الله تأکید کرد: کسانی که در لبنان سکوت کرده و علیه جنایات داعش و جبهه النصره موضع نمی‌گیرند، نخستین قربانیان آن خواهند بود و این سکوت آنها را نجات نخواهد داد.  وی با بیان اینکه« گروه تروریستی تکفیری داعش در عراق زیر چشم ائتلاف بین‌المللی به فرماندهی آمریکا، اردن و ترکیه تردد می‌کنند و از شهری به شهر دیگر می‌رود»، خاطرنشان کرد:  آیا این ائتلاف که یکسال از عمر آن می‌گذرد توانسته است عراق را از لوث وجود داعش پاکسازی کند.  وی اظهارداشت: امروز فقط از داعش سخن می‌گویم زیرا با یک طرح تکفیری به نام داعش مواجه هستیم که فقط خون می‌ریزد، می‌کشد، ویران می‌کند، تکفیر می‌کند و سر می‌بُرد، همین دیروز 400 بی‌گناه را در شهر تدمر سوریه سر برید.  دبیرکل حزب‌الله خاطرنشان کرد:  داعش یک گروه کوچک در نقاطی از جهان عرب و جهان اسلام نیست، امروز در مساحتی گسترده در سوریه و عراق، صحرای سینای مصر و مرزهای فلسطین اشغالی، یمن، افغانستان، پاکستان، لیبی و شمال آفریقا حضور دارد و اخیرا هم در قطیف عربستان وجود و حضور خود را اعلام کرد.
وی خاطرنشان کرد:  نمونه عراق پیش روی ما قرار دارد، داعش با اهل سنت و عشایری که حاضر به همکاری و یا بیعت با خلیفه آن نشدند و یا حتی همکاری کردند، چه کرد؟ با موصل، الانبار و الرمادی، با شیعه، مسیحی، ایزدی، عرب، کرد و ترکمن چه کرد؟ آیا بریدن سر 1700، 2000، 5000 و 10000 انسان تا این لحظه واقعیت ندارد؟ دبیرکل حزب‌الله تصریح کرد:  داعش در سوریه با سنی، مسیحی، علوی، اسماعیلی و دروزی چه کرد؟آیا اخبار تدمر و حتی جنگ‌های بین داعش و النصره را نمی‌شنوید، آیا بیانیه‌های این بی‌عقل‌ها را نمی‌خوانید؟ که حتی به راحتی خون همدیگر را می‌ریزند، انسان‌ها را بدون محاکمه سر می‌برند و یا اعدام می‌کنند.
سیدحسن نصرالله با بیان این‌که «تاکنون ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا در این یک‌سال چه کرده و آیا داعش را طرد کرده و استخوانش را شکسته است؟»، گفت: تعداد بمباران‌های یک‌سال ائتلاف بسیار کمتر از بمباران‌های اسراییل علیه لبنان در جنگ  33 روزه تابستان‌سال 2006 و یا جنگ‌های 22 و 51 روزه علیه غزه است. وی افزود: همه و حتی عراقی‌ها می‌دانند که خودروها، تانک‌ها و زره‌پوش‌های داعش زیر چشمان نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا در سراسر عراق جابه‌جا و از عراق به سوریه و برعکس منتقل می‌شوند. دبیرکل حزب‌الله اظهار داشت:  به همه کسانی که در عراق، سوریه یا لبنان و یا هر کشور دیگری به آمریکا دل بسته‌اند، می‌گویم که نه‌تنها موصل آزاد نشد که الرمادی هم اشغال شد و این بود نتیجه دل بستن به آمریکا. سیدحسن نصرالله خاطرنشان کرد: خوشبختانه عراقی‌ها بیش از این منتظر آمریکایی‌ها نماندند و بعداز دعوت مرجعیت دینی و با تمسک به اراده و ارتش و الحشد الشعبی، تلاش‌های خود را افزایش داده و دیالی و بخشی بزرگ از صلاح‌الدین را آزاد کردند.
دبیرکل حزب‌الله تأکید کرد: گزینه صحیح و واقعی این است که عراقی‌ها، سوری‌ها، لبنانی‌ها و یمنی‌ها و همه ملت‌های منطقه به خودشان، همتشان، قدرتشان تکیه و باهم همکاری و هماهنگی کنند و دنبال دوستان صادق و حامیان واقعی باشند که در راس آنها جمهوری اسلامی ایران قرار دارد. وی افزود:  نبرد ما در عراق، سوریه، و لبنان نبرد برای وجود است و می‌توانیم با اعتماد و تکیه به نیروهای مردمی و ارتش‌ها و حمایت از دولت‌ها بر تروریست‌های تکفیری پیروز شویم.  دبیرکل حزب‌الله اظهارداشت:  برای مقابله و رویارویی با خطر داعش و النصره از همه طرف‌ها در لبنان و منطقه می‌خواهیم که مسئولیت‌های خود را تحمل و از دایره شک، سکوت، بی‌طرفی و حمایت از این گروه‌های تروریستی تکفیری خارج شوند.  وی تأکید کرد: داعش مقابل چشم ترکیه، آمریکا، اردن و همه دنیا هرکاری دلش خواست انجام داد و به آن فرصت داده شد تا نفت بفروشد و سلاح و امکانات و نیروی تکفیری از سراسر دنیا وارد سوریه کند و اردوگاه بزند و سپس به عراق برود.

 


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/32606/جبهه-واحد-علیه-داعش-تشکیل-شود