با کاهش 2دهم‌درصدی اعلام شد
 
کاهش دوباره نرخ تورم در اردیبهشت
 

 

 شهروند| در حالی که بانک مرکزی دو روز پیش نرخ تورم فروردین را 15.5‌درصد اعلام کرده بود، روز گذشته محمدباقر نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، نرخ تورم دوازده ماه منتهی به اردیبهشت‌ماه‌ سال ۹۳ را ۱۴.۳‌درصد اعلام کرد. همزمان با این موضوع، مرکز آمار ایران هم نرخ تورم نقطه به نقطه اردیبهشت را 13.7‌درصد اعلام کرد تا حدفاصل کمتر از دو روز نرخ‌های ماهانه منتشر شود.
حال باید منتظر ماند و دید در روزهای آینده که بانک مرکزی هم نرخ اردیبهشت را اعلام می‌کند، نرخ اردیبهشت را چقدر اعلام می‌کند. با اعلام محمدباقر نوبخت، نرخ تورم دوازده ماه منتهی به اردیبهشت ۱۴.۳درصد شده است. او گفت:  این نرخ نسبت به فروردین‌ماه که رقم ۱۴.۵درصد بوده است، شاهد کاهش است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور اعلام کرد: نرخ تورم نقطه به نقطه در اردیبهشت امسال نسبت به اردیبهشت پارسال ۱۳.۷‌درصد بوده است که ۳/0درصد کاهش نشان می‌دهد. نوبخت ادامه داد:  تغییر تورم در ماه اردیبهشت نیم‌درصد بوده است. مرکز آمار ایران نیز گزارش شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهاي شهري کشور در اردیبهشت‌ماه ‌سال ۱۳۹۴ بر اساس‌ سال پایه ۱۳۹۰ را اعلام کرد. بر این اساس، شاخص کل (بر مبناي ۱۳۹۰=۱۰۰) در اردیبهشت‌ماه ‌سال ۱۳۹۴ عدد ۲۰۸.۸ را نشان می‌دهد که نسبت به ماه قبل ۵/0 ‌درصد افزایش داشته است.
 افزایش شاخص کل نسبت به ماه مشابه ‌سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ۱۳.۷‌درصد است که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل کاهش یافته است. ‌درصد تغییرات شاخص کل (نرخ تورم شهري) در دوازده ماه منتهی به اردیبهشت‌ماه ‌سال ۹۴ نسبت به دوره مشابه ‌سال قبل ۱۴.۳‌درصد است که نسبت به همین اطلاع در فروردین‌ماه (۱۴.۵ درصد) کاهش یافته است.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/32503/کاهش-دوباره-نرخ-تورم-در-اردیبهشت