روی خط خبر
 

 

موافقت رهبر انقلاب با عفو یا تخفیف مجازات برخی محکومان سازمان قضایی نیروهای مسلح
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت فرارسیدن اعیاد شعبانیه و سوم خردادماه، سالروز آزادی خرمشهر، با پیشنهاد عفو یا تخفیف مجازات 102 نفر از محکومان سازمان قضایی نیروهای مسلح موافقت کردند. به‌ گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، آیت‌الله صادق آملی لاریجانی، رئیس قوه قضائیه در نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت
فرا رسیدن اعیاد شعبانیه و سوم خردادماه سالروز آزادی خرمشهر، پیشنهاد عفو یا تخفیف مجازات 102 نفر از محکومان سازمان قضایی نیروهای مسلح را که در کمیسیون مرکزی عفو و بخشودگی قوه قضائیه واجد شرایط لازم تشخیص داده شده‌اند، ارایه کرد که این پیشنهاد مورد موافقت رهبر انقلاب قرار گرفت.

سیدشهاب‌الدین چاوشی رئیس ستاد انتخابات استان تهران شد
استاندار تهران با صدور حکمی سیدشهاب‌الدین چاوشی، معاون سیاسی و اجتماعی استانداری را به‌عنوان رئیس ستاد انتخابات استان منصوب کرد. به گزارش ایرنا، براساس این حکم، معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران با حفظ سمت به‌عنوان رئیس ستاد انتخابات استان تهران در برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری منصوب شده است. استاندار تهران در حکم انتصاب رئیس ستاد انتخابات استان بر همراهی و همکاری معاونان و مدیران ستادی و اجرایی استان، فرمانداران و بخشداران در راستای برگزاری هرچه باشکوه‌تر انتخابات در سطح استان تهران تاکید کرده است.

نماینده تهران: هیچ فردی در نظام ما غیرقابل انتقاد نیست
علی مطهری تاکید کرد: هیچ فردی در نظام جمهوری اسلامی ایران غیرقابل انتقاد نیست و همه باید پاسخگو باشند. به گزارش ایلنا، مطهری که دیروز  صبح در دادگاه علنی رسیدگی به اتهامات احمد
توکلی پیرامون انتشار مطالبی در سایت الف حضور داشت، در پایان این دادگاه در جمع خبرنگاران درباره روند دادگاه گفت:  به نظر من دادگاه روند خوبی داشت و آقای توکلی به خوبی از خودشان دفاع کردند، اما دادستانی بسیار سختگیرانه نسبت به این قضایا اعلام جرم می‌کند و گویی ریاست قوه قضائیه غیرقابل انتقاد است و این طور این موضوع را جلوه می‌دهد. مطهری تصریح کرد:  به نظر من هیچ فردی در نظام جمهوری اسلامی ایران غیرقابل انتقاد نیست و همه باید پاسخگو باشند.

وزیر دادگستری در جمع خبرنگاران: توفیقی در شناسایی اموال جدید زنجانی نداشتیم
مصطفی پورمحمدی در حاشیه مراسم همایش حقوق کودک در جمهوری اسلامی ایران در جمع خبرنگاران درباره وضع پرونده بابک زنجانی اظهار کرد: درباره شناسایی اموال جدید درحال اقدام هستیم، اما توفیقی نداشتیم. به گزارش ایلنا، پورمحمدی ادامه داد: درحال قیمت‌گذاری اموال زنجانی هستیم که متاسفانه بخش عمده‌ای از اموال خارج از کشور است. وی درباره وضع بهداشت و درمان در زندان‌ها که مورد انتقاد برخی نمایندگان بود، گفت: در این‌باره قرار شد وزیر بهداشت و سازمان‌ زندان‌ها نشست مشترکی داشته   باشند.
وزیر دادگستری همچنین درباره تشکیل سازمان مبارزه با فساد خاطرنشان کرد: نظر دولت برای ایجاد چنین سازمانی مثبت نیست. به‌عنوان یک متخصص می‌گویم که این نوع سازمان‌ها کمکی نمی‌کنند؛ چراکه موازی‌کاری با سازمان‌های نظارتی است. وی تصریح کرد: ما قانون و دستورالعمل و دستگاه در این خصوص کم نداریم و باید به سمت پیشگیری از فساد برویم.
پورمحمدی با بیان این‌که مقابله و مواجهه با فساد مد شده است، اظهار کرد: 20‌سال است که هیچ توجهی به این موضوع نشده و حالا توقع دارند دولت دو ماهه و شش ماهه فساد را از بین ببرد. البته دولت عزم جدی دارد و از همه ظرفیت‌ها استفاده می‌کنیم.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: 5‌هزار‌میلیارد کسری در پرونده بابک زنجانی و هزاران شعبه موسسات مالی غیرقانونی و میلیاردها تومان معوقات بانکی برای یک روز و دو روز نیست.

روز گذشته صورت گرفت
عملیات موفق پهپادها و تکاوران نیروی زمینی ارتش در رزمایش بیت‌المقدس ۲۷
تکاوران نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در چارچوب رزمایش بیت‌المقدس 27 که از 31 اردیبهشت‌ماه در سه نقطه جغرافیایی کشور آغاز شده، دست به عملیات زدند. به گزارش فارس، در چارچوب این رزمایش، یگان‌های واکنش سریع، تکاوران تیپ 65 هوابرد و نیروهای ویژه دیروز (یکشنبه) در منطقه نصرآباد اصفهان با توجه به تهدیدات منطقه، عملیات موفقیت‌آمیزی را انجام دادند. این نیروها با توجه به آموزش‌های خود در یک عملیات سریع توانستند، دشمن فرضی را غافلگیر کرده و منطقه مورد نظر را به محاصره خود درآورند.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/32495/روی-خط-خبر