اقتصاد جهان
 

 

رشوه رنو به کارگران ترکیه‌ای| زیرمجموعه شرکت فرانسوی رنو در ترکیه به کارگرانی که اعتصاب کرده‌اند در ازای بازگشت به کار وجه نقد پیشنهاد کرده است. تولید این خودروسازی اکنون یک هفته است متوقف شده که دلیل آن شرایط کاری و دستمزدهاست. شرکت رنو در بیانیه‌ای اعلام کرده کارگران اعتصابی با اقدامات تنبیهی مواجه نمی‌شوند و چنانچه تولید از امروز آغاز شود، مبلغی معادل‌ هزار لیره ترکی یا 370 دلار دریافت می‌کنند.(رویترز)

تورم ۲۲درصدی اقتصاد ایران در‌ سال ۲۰۱۵| بانک جهانی در جدیدترین گزارش منطقه‌ای خود رشد اقتصادی ۲.۳درصدی و تورم ۲۲درصدی را برای ایران در ‌سال ۲۰۱۵ پیش‌بینی و اعلام کرد: هدفمندی یارانه‌ها مشکل کسری بودجه دولت ایران را تشدید کرد. این گزارش در ادامه به تلاش‌های دولت ایران برای ملحق کردن اقتصاد این کشور به اقتصاد جهانی اشاره و رشد اقتصادی 2.3درصدی را برای اقتصاد ایران در ‌سال 2015 پیش‌بینی کرده‌ است.(بانک جهانی)

تولید ۳.۳‌میلیون بشکه‌ای نفت ایران| اداره اطلاعات انرژی آمریکا در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد ایران در ۲ ماه نخست ‌سال۲۰۱۵ بالغ‌بر ۳.۳‌میلیون بشکه نفت در روز تولید کرده است. بر این اساس، تولید نفت ایران در 2ماه نخست 2015 نسبت به مدت مشابه‌ سال گذشته از افزایش روزانه 35‌هزار بشکه‌ای و نسبت به متوسط کل واردات نفت ایران در ‌سال 2014، با افزایش 61‌هزار بشکه‌ای مواجه شده است. (اداره اطلاعات انرژی آمریکا)

اجرای طرح چین برای خط‌آهن شرق به غرب| پرو قبول کرده طرح چین برای ساخت راه‌آهن شرق به برق را بررسی کند. این خط‌آهن از مسیر آمریکای جنوبی که شامل بخش‌هایی از جنگل‌های آمازون است، گذر می‌کند. این طرح سواحل پرو را به برزیل متصل می‌کند. برزیل، چین و پرو اکنون مشغول مطالعات انجام‌پذیری این
 طرح هستند. (بی بی سی)


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/32402/اقتصاد-جهان