خبرنامه
 

 

برگزاری مراسم یادبود «اهداکننده حیات»
مراسم بزرگداشت مرحومه نسترن علیجان‌طرقی، عضو سازمان‌جوانان هلال‌احمر که 14 عضو بدن او به بیماران نیازمند اهدا شد، در کانون دانشجویی دانشگاه آزاد واحد پرند برگزار شد. این مراسم با حضور معاون دانشجویی و جوانان جمعیت هلال‌احمر، معاون امورجوانان استان تهران، رئیس اداره روابط‌عمومی و رئیس اداره تربیت‌بدنی این سازمان، مسئولان دانشگاه آزاد پرند و خانواده مرحومه نسترن علیجان‌طرقی در دانشگاه آزاد پرند برگزار شد. معاون دانشجویی و جوانان هلال‌احمر در این مراسم با اشاره به فعالیت انسان‌دوستانه این عضو گفت: «این عضو بشردوست سازمان جوانان هلال‌احمر که با رضایت خود او و خانواده‌اش ۱۴ عضو بدنش به بیماران نیازمند اهدا شد، نامی نیکو از خود برجای گذاشت.» امیر لـله‌گانی با اشاره به اهمیت یادگیری چنین فعالیت‌هایی در سطح کانون‌های دانشجویی تصریح کرد: «باید از انسان‌هایی همچون نسترن علیجان‌طرقی، طریقه زندگی‌کردن را آموخت و فعالیت چنین افرادی می‌تواند درس خوبی برای همه ما باشد.» در ادامه این مراسم، رئیس دانشگاه آزاد پرند نیز با بیان این‌که عملکرد مرحومه علیجان‌طرقی به‌معنای واقعی کلمه نمایانگر انسان‌دوستی است، گفت: «مرحومه علیجان‌طرقی با اهدای اعضای بدن خود توانست در درس‌های بشردوستی و کمک به همنوع نمره قبولی را بگیرد و همه ما باید از این فعالیت‌ها درس بگیریم.» اعضای کانون دانشجویی جمعیت هلال‌احمر در دانشگاه آزاد پرند و همکلاسی‌ها و دوستان مرحومه نسترن علیجان‌طرقی به یاد او مراسم عزاداری برگزار کردند.

زوج جهانگرد سوییسی در مشهد  
هلال‌احمر یک نهاد انسان‌دوستانه است
رئیس جمعیت هلال‌احمر مشهد  از اسکان دو جهانگرد سوییسی در پایگاه بین‌جاده‌ای امام رضا(ع) خبر داد. دکتر فیروز یزدانی اظهار داشت: «در اردیبهشت‌ماه سال‌جاری، دو جهانگرد سوییسی که قصد عزیمت به کشور ترکمنستان را داشتند در پایگاه امداد و نجات جاده‌ای امام رضا(ع) جمعیت هلال‌احمر مشهد اسکان یافتند.» این جهانگردان که با دوچرخه درحال تردد و جهانگردی بودند به‌دلیل تاریکی هوا و خستگی مفرط در محل پایگاه اسکان‌یافته و از خدمات امدادی و درمانی بهره‌مند شدند.
شایان ذکر است، این زن و شوهر جهانگرد ضمن تقدیر و تشکر از خدمات ارایه‌شده توسط نجاتگران جمعیت هلال‌احمر مشهد، این نهاد را یک نهاد بشردوستانه و انسان‌دوستانه عنوان کردند و از رفتار و برخورد خوب این مجموعه تقدیر و صبح روز بعد پایگاه امداد و  نجات جاده‌ای امام رضا (ع) آبروان را به مقصد شهر سرخس ترک کردند.

در استان فارس محقق شد
خدمات کاروان نیکوکاری هلال‌احمر خرامه در روستاهای محروم
رئیس جمعیت هلال‌احمر خرامه از اعزام کاروان نیکوکاری این جمعیت به ۵ روستای محروم بخش کربال خبر داد. محمدجعفر صحرانورد با بیان این‌که کاروان نیکوکاری جمعیت خرامه درقالب اردوی جهادی به ۵ روستای محروم بخش کربال از توابع این شهرستان اعزام شد، گفت: «اردوی جهادی جوانان داوطلب جمعیت هلال‌احمر خرامه در روستاهای محروم بخش کربال با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) برگزار شد.»

انعقاد تفاهمنامه میان هلال‌احمر و دانشگاه علوم‌پزشکی آذربایجان‌شرقی
به‌منظور شناسایی و پوشش گروه‌های آسیب‌پذیر و نیازمند خدمات حمایتی و اورژانس‌های اجتماعی تفاهمنامه‌ای میان جمعیت هلال‌احمر استان آذربایجان‌شرقی و دانشگاه علوم‌پزشکی تبریز منعقد شد. در این تفاهمنامه که به امضای دکتر عزیز نوری، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان آذربایجان‌شرقی و دکتر محمدحسین صومی، رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی تبریز رسیده، بر لزوم همکاری جهت ارتقای سلامت گروه‌های هدف تأکید شده است.

تقدیر رئیس مجمع نمایندگان در مجلس از هلال‌احمر استان کرمان
محمدمهدی‌ زاهدی، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون آموزش تحقیقات مجلس در پیامی به‌مناسبت هفته هلال‌احمر خطاب به مدیرعامل و کارکنان جمعیت هلال‌احمر استان کرمان، از تلاش‌های ارزنده جمعیت هلال‌احمر در امر خدمت‌رسانی به هموطنان در مواجهه با حوادث و بلایای طبیعی تقدیر و تشکر کرد.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/32102/خبرنامه