معاون آموزش‌وپژوهش سازمان محیط‌زیست:
 
فعالیت۷۷۲ سازمان مردم‌نهاد محیط‌زیستی
 

 

معاون آموزش‌وپژوهش سازمان محیط‌زیست با بیان این‌که سازمان‌های مردم‌نهاد باید رشد فکری داشته باشند، گفت:   ۷۷۲ سمن در کشور فعال است. مهناز مظاهری ظهر سه‌شنبه در نشست تشکل‌های مردم‌نهاد محیط‌زیست کشور اظهار کرد: تعداد سمن‌های ما از حدود ۲۴۲ سمن بیش از سه برابر شده است. وی با بیان این‌که باید شروع دوباره سمن‌ها را به فال نیک گرفت، افزود: امروز باید مدیریت بر سمن‌ها را تا سرانجام ارتقای سرمایه‌های اجتماعی داشته باشیم. مظاهری تصریح کرد: مشارکت و حضور فعال سازمان‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد در عرصه‌های حفاظت از محیط‌زیست از سیاست‌ها و رویکردهای بلندمدت این سازمان است.
روزانه ۳ گونه در کره زمین از بین می‌رود
وی با بیان این‌که مشکلات محیط زیستی مربوط به کل زمین است، ادامه داد: امروز در شرایطی زندگی می‌کنیم که روزانه سه ‌گونه زنده در زمین از بین می‌رود و خودمان هم گونه‌های گیاهی و جنگلی را به راه‌های مختلف از بین می‌بریم. معاون آموزش و پژوهش سازمان محیط‌زیست افزود: جنگل‌های ایران در دنیا از شهرت بالایی برخوردار هستند، این در حالی است که ما هنوز به دنبال ساخت جاده در این جنگل‌ها هستیم. مظاهری با بیان این‌که بحران آب در کشور وجود دارد، اظهار کرد: برگزاری این نشست‌ها و همایش‌ها کمک می‌کند که بتوانیم مسائل محیط‌زیستی را در کشور مدیریت کنیم و چالش‌های منطقه را کاهش دهیم. وی با اشاره به این‌که باید با مدیریت و ایجاد فرهنگ‌سازی آب را دوباره به زاینده‌رود،‌ هامون و پریشان برگردانیم، گفت: با فعالیت‌های سازمان‌های مردم‌نهاد می‌توانیم حوزه‌های مورد آسیب را احیا کنیم.
احساس مسئولیت عمومی در عرصه محیط‌زیست هدف سازمان است
معاون سازمان محیط‌زیست، هدف این سازمان در نگهداری از پتانسیل محیط‌زیست کشور را جلب مشارکت مردم به صحنه، افزایش آگاهی و احساس مسئولیت عمومی در عرصه محیط‌زیست اعلام کرد.مظاهری ادامه داد: دولت تدبیر و امید از سمن‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد حمایت می‌کند و اعتقاد به آنها باور این دولت است و کلید حل مشکلات محیط زیستی در دستان شما است. مظاهری با تأکید بر این‌که شما باید آموزش مردم را در دست بگیرید، گفت: بسیاری از مردم نگاه‌شان اینگونه است که با ورود مثلا کارخانه فولاد به استان مشکلات بیکاری حل می‌شود در صورتی که به مشکلات آینده آن توجهی ندارند.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/32075/فعالیت۷۷۲-سازمان-مردم‌نهاد-----محیط‌زیستی-