ادامه فعالیت‌ کاروان سلامت ایران در تاجیکستان
 

 

کاروان سلامت هلال‌احمر ایران در تاجیکستان در چارچوب برنامه‌ای که طی هفته صلیب‌سرخ و هلال‌احمر آغاز کرده بود، اقدام به تداوم کمک‌های پزشکی در مناطق روستایی این کشور کرد.
 در دومین مرحله برنامه کاروان سلامت هلال‌احمر ایران در تاجیکستان به صد‌ها نفر از افراد نیازمند منطقه «قلعه» ناحیه «حصار» این کشور به صورت رایگان خدمات پزشکی و دارویی ارایه شد.
بنابه گفته «محمدرضا منصوری»، نماینده هلال‌احمر ایران در تاجیکستان طی این برنامه، 228 نفر ویزیت داخلی و اطفال، 170 نفر کنترل فشارخون و به 221 نفر نیز خدمات دارویی رایگان صورت گرفت.
منصوری گفت: کاروان سلامت هلال‌احمر ایران طبق درخواست جمعیت هلال‌احمر تاجیکستان در برخی دیگر از مناطق روستایی و آسیب‌پذیر این کشور نیز فعالیت‌های خدمات‌رسانی را ادامه خواهد داد.
همچنین «حجت‌الله فغانی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان به منظور تشویق و قدردانی از اقدامات نمایندگی جمعیت هلال‌احمر، در جمع پرسنل این مرکز حضور یافت.
وی نقش هلال‌احمر ایران در حوزه سلامت تاجیکستان را موثر دانست و خواستار تداوم فعالیت‌های بشردوستانه این جمعیت در مناطق محروم و روستایی این کشور شد.
فغانی، پوشیدن کاور هلال‌احمر و دریافت عضویت افتخاری این جمعیت را مایه فخر و مباهات خود دانست.
در این دیدار همچنین «سیدمهدی عبادی» مسئول نمایندگی کمیته امداد امام‌خمینی(ره) و «مهرداد پارسا» سرپرست رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان حضور یافتند.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/32072/ادامه-فعالیت‌-کاروان-سلامت-ایران-در-تاجیکستان