طرح دوفوریتی برای لغو مزایده چهارم تقدیم هیات‌رئیسه مجلس شد
 
اصرار خصوصی‌سازی و بلاتکلیفی خریداران
 

 

شهروند| با وجود این‌که پیش از این رئیس فراکسیون ورزش از طرح دوفوریتی برای توقف برگزاری مزایده چهارم استقلال و پرسپولیس خبر داده بود اما مسئولان وزارت ورزش و خصوصی‌سازی آن را جدی نگرفته بودند. در عین حال روز گذشته این طرح با 135 امضا تقدیم هیات‌رئیسه مجلس شد تا شاید در همان روز مزایده، مجلس تصمیم بر لغو آن بگیرد.
تاکید فراکسیون ورزش
مقداد نجف‌نژاد، رئیس فراکسیون ورزش مجلس که مخالف جدی برگزاری مزایده چهارم سرخابی‌ها به حساب می‌آید، توانست 135امضا برای جلوگیری از برگزاری مزایده چهارم که قرار است فردا(سه‌شنبه) در سازمان خصوصی‌سازی انجام شود،‌ بگیرد. طرح دوفوریتی مجلسی‌ها با این تعداد امضا تقدیم هیأت رئیسه مجلس شد تا روز سه‌شنبه درباره آن تصمیم‌گیری شود. این درحالی است که طبق اعلام سازمان خصوصی‌سازی ساعت 14 همان روز مزایده برگزار می‌شود و تا پایان وقت اداری امروز خریداران وقت دارند که پاکت‌های خود را ارایه دهند.
تغییر مکانیزم واگذاری
نمایندگان مجلس معتقدند باید مکانیزم واگذاری تغییر کند و به همین دلیل خواستار لغو مزایده چهارم شده‌اند. درحالی‌که همین نمایندگان تا‌ سال گذشته اصرار به برگزاری مزایده داشتند، حالا از برگزاری آن جلوگیری می‌کنند چون به نظر می‌رسد از نحوه برگزاری آن راضی نیستند. طبق مکانیزمی که مجلس ارایه کرده باید 49‌درصد سهام به هواداران و 51‌درصد به خریدار جدید واگذار شود.
توضیحات معترض
مقداد نجف‌نژاد، رئیس فراکسیون ورزش مجلس درباره طرح دوفوریتی لغو مزایده چهارم سرخابی‌ها به «شهروند» می‌گوید:‌ «دیروز دیگر فرصتی برای تصمیم‌گیری درباره این طرح نبود و فقط توانستیم امضای نمایندگان را بگیریم. البته اگر زمان بیشتری داشتیم قطعا امضاهای بیشتری هم جمع می‌شد. با این وضع ممکن است صبح روز سه‌شنبه که روز برگزاری مزایده چهارم است، این مزایده لغو شود چون باید با مکانیزم جدیدی آن را برگزار کنیم.»
اطمینان خصوصی‌سازی
در عین حال جعفر سبحانی، مشاور سازمان خصوصی‌سازی در واکنش به 135امضا پای طرح دوفوریتی مجلس می‌گوید: ‌«واگذاری تکلیف خود نمایندگان به وزارت اقتصاد بود و حتی در این روند وزیر اقتصاد تهدید به استیضاح شد. بعید می‌دانم نمایندگان مجلس به طرح دو فوریتی توقف مزایده سرخابی رأی بدهند و این طرح فعلا تبدیل به قانون نشده است. به نظرم مزایده ‌چهارم در روز 29اردیبهشت قطعا برگزار خواهد شد.»
سردرگمی خریداران و پایانی ناخوشایند
با توجه به اختلاف‌نظراتی که میان سازمان خصوصی‌سازی و مجلس شورای اسلامی برای برگزاری مزایده چهارم استقلال و پرسپولیس وجود دارد، به نظر می‌رسد این مزایده نیز مثل 3 نوبت قبلی که با آسودگی خیال برگزار شد و برنده‌ای نداشت،‌ بدون برنده به کارش خاتمه دهد. این صحبت‌ها متقاضیان خرید را دچار سردرگمی کرده و نباید امید زیادی داشت که استقبال خوبی انجام شود،‌ اگرچه سازمان خصوصی‌سازی پیش‌بینی کرده این مزایده برنده خواهد داشت. جالب‌تر این‌که شرکت‌های استیل‌آذین و بهنام پیشروی کیش نیز هنوز مبلغ ورودیه مزایده قبلی را پس‌نگرفته‌اند و به نظر می‌رسد دوباره قصد حضور دارند؛ 2شرکتی که به بهانه‌های مختلف در مزایده قبلی رد شدند.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/31811/اصرار-خصوصی‌سازی--و-بلاتکلیفی-خریداران