گزیده خوانی
 

 

   ابلاغ دستورالعمل حساب امانی پیش‌فروش مسکن| آخوندی، وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ابلاغ این طرح به بانک‌ها گفت: پیش‌فروش‌هایی که در ایران انجام می‌گیرد با استفاده از این حساب امانی انجام خواهد شد و در این طرح کالا برای آینده پیش‌فروش می‌شود. او افزود: به دلیل این‌که خریدار امکان نظارت بر کالا را ندارد باید یک تیم بر پروژه نظارت کند و بانک امانتدار خریدار محسوب می‌شود. بانک بر فرآیند خود نظارت می‌کند و خریداران هم مبالغ را به بانک می‌پردازند. وی اظهار داشت: این حساب با بانک مرکزی و دیگر بانک‌ها هماهنگ شده است و براساس مصوبه هیأت وزیران دستورالعمل از سوی وزیر راه‌وشهرسازی به بانک مسکن و سایر بانک‌ها ابلاغ شده است و آنها می‌توانند براساس این دستورالعمل وارد این کار شوند.

  بنزین گران نمی‌شود| محسن روحانی، مدیر سامانه هوشمند سوخت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران تغییر در سهمیه‌های بنزین تا پایان ‌سال‌جاری را منتفی اعلام کرد و گفت: دولت فعلا برنامه‌ای برای افزایش قیمت این فرآورده نفتی اعلام نکرده است. سیدناصر سجادی، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران هم در واکنش به احتمال تغییرات جدید بهاری در سهمیه و قیمت بنزین نیمه‌یارانه‌ای و آزاد عرضه شده به مردم گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان ‌سال‌جاری تغییری در سهمیه‌های بنزین خودروها اعمال نشود.

  پیام نفتی ایران به شرکت‌های آمریکایی| امیرحسین زمانی‌نیا، معاون امور بین‌الملل
 وزیر‌نفت با تشریح شروط سرمایه‌گذاری و مشارکت احتمالی شرکت‌های نفتی آمریکایی در ایران گفت: از نظر دولت ایران محدودیتی برای سرمایه‌گذاری نفتی آمریکایی‌ها در کشور وجود ندارد. وی درباره اظهار تمایل چند شرکت اروپایی و آمریکایی برای سرمایه‌گذاری در صنایع نفت و گاز ایران گفت: تاکنون چندین شرکت آمریکایی برای سرمایه‌گذاری و مشارکت در طرح‌های صنعت نفت ایران در صورت لغو تحریم‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند.

  معترضان به قطع یارانه از ۵ خرداد اعتراض کنند| وزارت تعاون اعلام کرد: شهروندانی که یارانه آنان قطع شده است در صورت اعتراض می‌توانند از ۵خرداد به مدت یک ماه به نشانی الکترونیکی که متعاقبا اعلام می‌شود مراجعه و درخواست خود را ثبت کنند. همچنین کمیسیون موضوع ماده 10 قانون هدفمند کردن یارانه‌ها اعتراض افراد را بررسی می‌کند و در صورت استحقاق، یارانه به‌طور مجدد برقرار خواهد شد.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/31798/گزیده-خوانی