... افزایش نسبی دما
 

 

بر اساس اطلاعات دریافتی از نقشه‌های پیش‌یابی، برای امروز در برخی مناطق شمال غرب، سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور در ساعات بعد از ظهر افزایش ابر، رگبار پراکنده، گاهی با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. بعد از ظهر امروز در برخی مناطق جنوب شرق کشور افزایش ابر و رگبار پراکنده دور از انتظار نیست.
روز سه‌شنبه نیز در ارتفاعات البرز شرقی و شمال شرق کشور رگبار موقتی باران گاهی با رعد و برق و وزش باد رخ خواهد داد. امروز با وجود سرعت وزش باد در سواحل خلیج فارس و دریای عمان، باد و گرد و خاک در این مناطق پیش‌بینی می‌شود و خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهد بود. طی 2 روز آینده به ویژه امروز در برخی مناطق شرق کشور نیز گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.
هوای شهر تهران امروز کمی ابری گاهی همراه با وزش باد و در بعد از ظهر رشد ابر در ارتفاعات پیش‌بینی شده است. بیشینه دمای شهر تهران امروز 30 درجه سانتیگراد و کمینه آن 19 درجه سانتیگراد پیش‌بینی شده است. هوای شهر تهران در روز سه‌شنبه نیز کمی ابری گاهی همراه با وزش باد و در بعد از ظهر رشد ابر در ارتفاعات و احتمال بارش پراکنده پیش‌بینی شده است. بیشترین دمای هوا در این روز 31 درجه سانتیگراد و کمترین آن به 20 درجه سانتیگراد می‌رسد. بنا بر اعلام معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران، شاخص کیفیت هوای پایتخت در شرایط سالم قرار داشته است.در شبانه‌روز گذشته اهواز مرکز استان خوزستان با بیشینه دمای 40 درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری با کمینه دمای 3 درجه سانتیگراد سرد‌ترین شهرهای کشور بوده‌اند. طی روزهای گذشته اردبیل و چهارمحال و بختیاری، سرد‌ترین و ‌هرمزگان و خوزستان، گرم‌ترین استان‌های ایران بودند.

 


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/31759/-افزایش-نسبی-دما