آژیر
 

 

دستگیری شکارچیان توریست‌ها و بازرگانان خارجی
شهروند|سارقانی که در پوشش مامور پلیس و به بهانه بازبینی مدارک شناسایی توریست‌ها و بازرگانان خارجی از آنان سرقت می‌کردند، دستگیر شدند. وقتی پرونده سرقت‌های مشابه از گردشگران و بازرگانان کشورهای خارجی روی میز پلیس قرار گرفت تیم تحقیق وارد عمل شد تا سارقان را دستگیر کند. بررسی‌ها نشان می‌داد که افرادی تحت عنوان مأمور و به بهانه بازبینی مدارک شناسایی، گذرنامه و... اقدام به سرقت از گردشگران کرده بودند. یکی از اتباع کشورهای آسیای شرقی با حضور در مقر پلیس به ماموران گفت: « 28 دی ماه بود مقابل در هتل ایستاده بودم که سرنشینان یک خودرو سفید رنگ سمت من آمدند. خود را پلیس معرفی کردند. مدارک شناسایی‌ام را بررسی و در پی آن 4 هزار دلار همراهم را به سرقت بردند».
مالباخته‌ای که تحت عنوان بازرگان و نماینده یک شرکت تجاری فعال در ایران، به تهران سفر کرده در اظهارات مشابه عنوان داشت که افرادی به همین شیوه و در همان تاریخ   اقدام به سرقت از وی کرده‌اند؛ یکی دیگر از مالباختگان نیز در شکایت خود توضیح داد که در بلوار کشاورز، به همین شیوه و توسط سرنشینان یک دستگاه خودرو خاکستری مورد سرقت قرار گرفته است.  با آغاز تحقیقات پلیسی و با توجه به شیوه و شگرد سرقت، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که سرقت‌ها باید توسط گروهی از سارقان طایفه فیوج انجام شده باشد؛ بلافاصله بانک اطلاعات مجرمان سابقه‌دار طایفه فیوج مورد بررسی قرار گرفت و تعدادی از شکات پرونده موفق به شناسایی یکی از متهمان سابقه‌دار طایفه فیوج به نام «اسماعیل» 50 ساله با بیش از 5 سال سابقه دستگیری به اتهام «سرقت از اتباع خارجی به شیوه مأمورنما» شدند.  وقتی «اسماعیل» به‌عنوان یکی از متهمان اصلی پرونده شناسایی شد،دستگیری دیگر اعضای این گروه از سارقان مأمورنما در دستور کار قرار گرفت؛ کارآگاهان با انجام اقدامات پلیسی و نامحسوس اطلاع پیدا کردند که اسماعیل به همراه داماد خود به نام «علی» 27 ساله، دو فرزندش به نام‌های «جاوید» 26 ساله، «وحید» 28 ساله و یکی دیگر از مجرمان طایفه فیوج به نام «عارف» 44 ساله اقدام به سرقت از اتباع خارجی کرده است.
با شناسایی دیگر اعضای گروه که همگی از مجرمان سابقه‌دار طایفه فیوج محسوب می‌شوند، شناسایی مخفیگاه تمامی آنها در شهرستان کرج انجام و در چند عملیات همزمان و مشترک، متهمان دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه‌شان علاوه بر کشف انواع ارزهای خارجی «دلار»، «یورو»، چندین خودرو سواری زانتیا خاکستری، رانا سفید، پژو پارس سفید و پراید مشکی رنگ مورد استفاده در سرقت‌ها نیز توقیف شد.  ادعاهای متهمان به سرقت‌های مشابه از اتباع کشورهای خارجی در مناطق مختلف شهر تهران به‌ویژه در مناطق غربی شهر تهران، کافی بود تا بازپرس پرونده با تقاضای انتشار بدون پوشش تصویر متهمان از کسانی که موفق به شناسایی تصویر این گروه از مجرمان شدند خواست تا جهت پیگیری شکایت خود به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

سرباز جوان در این حادثه کشته شد
رانندگی مرگبار دختر سانتافه سوار
دختر سانتافه سوار در خیابان پاسداران همدان تصادف مرگباری را رقم زد. دختر معتاد وقتی مواد مخدر مصرف کرد در توهمی هولناک فاجعه آفرید. عصر روز جمعه وقتی راننده خودروی سانتافه در خیابان درحال حرکت بود هرگز نمی‌دانست با سرعت بالای خودرواش با 2 عابر پیاده برخورد می‌کند. در این حادثه یک سرباز جوان به کام مرگ فرو رفت و یک پیرمرد راهی بیمارستان شد. این درحالی است که تست اعتیاد این راننده زن مثبت اعلام شد. سروان «سیدجواد حسینی» رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک راهور استان همدان در رابطه با این تصادف مرگبار گفت: «روزهای جمعه محدودیت ترافیکی در منطقه خیابان پاسداران، شهید زمانی و شریعتی اجرا می‌شود و به این ترتیب همکاران مجموعه انتظامی از ساعت 11 صبح مشغول اجرای این طرح می‌شوند. راننده یک خودروی سانتافه به علت عدم توانایی در کنترل سرعت خودرو با همکار سرباز وظیفه به نام «آرش اسماعیلی» که 22 ساله بود، برخورد کرد و این همکار به علت شدت تصادف با تیر برق و دیوار برخورد کرده و از ناحیه سر دچار جراحت شده و به بیمارستان منتقل شد. آرش اسماعیلی بعد از انتقال به بیمارستان به علت شدت جراحت پس از 2 ساعت در بیمارستان به کام مرگ فرو رفت. راننده سانتافه بعد از برخورد با این جوان درحال انجام وظیفه با یک پیرمرد نیز برخورد کرده و پیرمرد 70 ساله از ناحیه پا دچار جراحت شد. بررسی‌های اولیه نشان می‌داد راننده خودروی سانتافه خانم 30 ساله‌ای بود که بعد از برخورد با 2 عابر با چندین دستگاه خودرو دیگر که در کنار خیابان متوقف بوده‌اند برخورد کرده است. آزمایش تست اعتیاد از راننده این خودرو انجام شد که نتیجه آن مثبت بود.»

 


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/31750/آژیر