گزارش روز« كار داوطلبانه كاركنان»
 

 

كمپين روز كار داوطلبانه چند سالي است كه توسط «مركز ترويج حاكميت و مسئوليت شركتي» به راه افتاده است و هر ساله بر تعداد شركت‌كنندگان آن افزوده مي‌شود. امسال هم كاركنان برخي از شركت‌ها و موسسات در روز كار داوطلبانه كاركنان (16 ارديبهشت) فعاليت‌هاي داوطلبانه و خيرخواهانه‌اي را انجام دادند كه در ادامه بخشي از اين فعاليت‌ها را مي‌خوانيد.

سامسونگ و دو برنامه اجتماعی
کارکنان شرکت سامسونگ در ایران در روز کار داوطلبانه، دو فعالیت زیبا و مفید انجام دادند.
حدود ۵۰ نفر از داوطلبان این شرکت، صبح روز چهارشنبه، شانزدهم اردیبهشت ۹۴، در اولین فعالیت خود، مسیر میدان ولیعصر تا میدان انقلاب را پیاده طی کرده و در مسیر خود به رفتگران زحمتکش، هدایایی اهدا کردند. سپس همگی به مدرسه حضرت خدیجه در قرچک ورامین رفتند و دیوارها، باغچه‌ها و سه کلاس درس این مدرسه را رنگ‌آمیزی کردند.
چارگون و پاکسازی پارک چیتگر
به ‌گزارش روابط عمومی شرکت چارگون، ۲۵نفر از کارکنان این شرکت در روز جمعه، هجدهم اردیبهشت ۹۴، از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۳، دو ضلع پارک چیتگر را از زباله پاکسازی کردند.
حامد حاتم، سرپرست تیم چارگون در این طرح با اشاره به جمع‌آوری بیش از ۵۰ کیسه زباله گفت: ‌تقریبا هر نفر دو کیسه زباله را از پارک جمع‌آوری کردند که جالب است بدانید بیشترین زباله‌های جمع‌شده را مواردی مانند فیلتر سیگار، در نوشابه و آب‌معدنی، پوست شکلات و سس‌های یکبار مصرف تشکیل می‌داده که اغلب ریز و کوچک بوده و مورد توجه ماموران پارک قرار نمی‌گرفته‌ است.
وی اضافه کرد: مردم رهگذر در پارک وقتی از ماجرای روز کار داوطلبانه چارگون در جمع‌آوری زباله، مطلع می‌شدند، عموما با استقبال از این طرح، به گروه می‌پیوستند. گفتنی است که شرکت چارگون در هر دو کمپین پیشین با برگزاری دوره آموزشی در طرح روز کار داوطلبانه مشارکت کرده بود.
اِریکس و بازی با بچه‌های خانه کودک ناصرخسرو
کارکنان جوان شرکت نوپای اِریکس روز چهارشنبه به خانه کودک ناصرخسرو رفتند. این گروه ۱۱نفره، از ساعت ۹ تا ۱۲ در کنار این بچه‌ها بودند و فعالیت‌های مختلفی را انجام دادند. کارکنان اریکس در مدت حضورشان با بچه‌ها بازی کردند؛ وسطی و طناب‌کشی. سر کلاس‌های ریاضی، نقاشی و فارسی در کنارشان درس خواندند و درنهایت در زمین فوتبال با آنها فوتبال بازی کردند. اِریکس برای اولین بار است که در این کمپین شرکت می‌کند.
سردساز خودرو و زیباسازی یک مدرسه
شرکت صنعتی سردساز خودرو که همواره توجه ویژه‌ای نسبت به مقوله مسئولیت‌های اجتماعی و فرهنگی داشته و دارد، امسال در کمپین روز کار داوطلبانه کارکنان، کلاس‌های درس یک مدرسه را رنگ‌آمیزی و زیباسازی کرد. برای این کار، ۱۵ نفر از کارکنان این شرکت به نمایندگی از سایرین، در روز چهارشنبه، شانزدهم اردیبهشت در مدرسه ارشاد روستای نیوان سوق از توابع شهرستان گلپایگان حاضر شدند و کلاس‌های درس این مدرسه را رنگ‌آمیزی و زیباسازی کردند. این شرکت در اردیبهشت سال گذشته نیز، گلستانکوه خوانسار را (که یکی از مناطق دیدنی منطقه بوده و در اردیبهشت‌ماه هر ‌سال با رویش گونه‌ای از لاله‌های واژگون، جلوه بسیار زیبایی به خود می‌گیرد و تعداد زیادی گردشگر را به خود جذب می‌کند)، پاکسازی کرده بودند.
کمپین در کمپین
به مناسبت روز کار داوطلبانه کارکنان، مؤسسه خیریه سپاس با همکاری وبسایت ۲nate.com کمپین اهدای یک روز حقوق را راه‌اندازی کرده است. این کمپین برای کسانی در نظر گرفته شده است که با وجود علاقه به کارهای خیرخواهانه و داوطلبانه، امکان تحقق آن را نیافته‌اند. شما هم اگر نتوانسته‌اید فعالیتی را در این روز به انجام برسانید، می‌توانید در کمپین مشارکتی مؤسسه خیریه سپاس كه تا 16 خرداد برپاست، شرکت کرده و به این موسسه کمک نمایید.
حضور کارکنان بانک کارآفرین در موسسه خیریه بهنام دهش‌پور
تعدادی از کارکنان بانک کارآفرین، در روز ملی کار داوطلبانه، با حضور در موسسه خیریه بهنام دهش‌پور یک روز کاری خود را به فعالیت در بخش‌های مختلف این موسسه اختصاص دادند. کارکنان بانک کارآفرین با حضور در بخش‌های تغذیه، قلک، بخش بستری کودکان و بزرگسالان، داروهای اهدایی و کتابخانه کودکان، با کارکنان این موسسه همکاری کردند.
براساس این گزارش، کارکنان بانک در پایان یک روز فعالیت داوطلبانه، به همراه مسئولان موسسه، از نقاهتگاه این موسسه که محل اسکان موقت بیماران غیرساكن در تهران است، بازدید کردند. همچنین در این روز مبلغی از سوی بانک کارآفرین و نیز جمعی از همكاران داوطلب، به منظور کمک به درمان بیماران مبتلا به سرطان به این موسسه اهدا شد.
فعالیت‌های بیمارستان ضیاییان
به‌ گزارش صمیمی، مسئول برنامه داوطلبان سلامت، بیمارستان ضیاییان فعالیت‌هاي زیر را جهت پررنگ کردن و تجلیل روز کار داوطلبانه انجام داد:  
1- ویزیت رایگان مردم توسط متخصصان قلب و داخلی این بیمارستان در خانه‌های سلامت ابوذر و زمزم با همکاری شهرداری منطقه 17
2- ویزیت رایگان دندانپزشکی در بیمارستان ضیاییان ویژه پرسنل-  داوطلبان سلامت- مراجعین.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/31724/گزارش-روز«-كار-داوطلبانه-كاركنان»