اخبار نیکوکاری
 

 

رئیس خیرین مدرسه‌ساز کشور: ۳۵‌درصد مدارس کشور با کمک خیران احداث می‌شود‌
محمدرضا حافظی ظهر در هفدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان گلستان، اظهار داشت: با وجود ساخت‌وساز مدارس زیادی که به دست خیرین مدرسه‌ساز در کشور انجام شده، اما باز هم نیاز مبرمی به مدرسه در کشور حس می‌شود.
وی افزود: در کشور 6‌هزار و 800 پروژه نیمه‌کاره دولتی وجود داشت که خیرین مدرسه‌ساز تاکنون یک‌هزار و 500 پروژه را به اتمام رسانده‌اند و بقیه این پروژه‌ها نیز در اولویت کاری ما هستند. رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور به سال‌های آغازین شروع این حرکت اشاره کرد و گفت: در نخستین ‌سال آغاز به کار خیرین مدرسه‌ساز، 16‌میلیارد و 800‌میلیون تومان، ‌سال دوم 40‌میلیارد تومان و‌ سال سوم 80‌میلیارد تومان کمک از خیرین جمع شد و بعد این رقم در ‌سال 88 به 740‌میلیارد تومان رسید.
به‌گفته وی، در‌ سال 88 میزان تعهد دولت 386‌میلیارد تومان بود که با پیگیری به 500‌میلیارد تومان رسید.

اولین مرکز تخصصی درمانی بیماری‌های خاص در لرستان احداث مي‌شود
رئيس مجمع خيرين سلامت لرستان گفت: اولين مركز بيماري‌هاي خاص با مشاركت خير سلامت و دانشگاه علوم‌پزشكي در خرم‌آباد راه‌اندازي مي‌شود.
دكتر دلفان گفت: نيكوكاران سلامت كه با اقدامات خير و خداپسندانه خود تاكنون منشأ خدمات ارزشمندي در حوزه سلامت استان بوده‌اند، اين بار نيز با اقدام سخاوتمندانه حاجيه خانم كدخدائي، مادر گرانقدر استاد فرزانه، دكتر حميدرضا كدخدائي فوق‌تخصص جراحي توراكس با اختصاص 10ميليارد ريال كمك مالي، زمينه احداث اولين مركز بيماري‌هاي خاص در لرستان مهيا
 کرده‌اند.
وي در ادامه افزود: اين مركز كه يكي از نيازهاي ضروري استان براي ارایه خدمات تخصصي به بيماران خاص است در زميني به مساحت 500 مترمربع و زيربنايي به متراژ 2500 مترمربع، در 5 طبقه با احتساب پاركينگ احداث خواهد شد و كلنگ احداث آن تا عيد مبعث پيامبر رحمت و مهرباني بر زمين زده خواهد شد.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم‌پزشكي لرستان در ادامه خاطرنشان كرد: هزينه اجراي اين پروژه 20 ميليارد ريال برآورد شده است كه10ميليارد ريال آن توسط حاجيه خانم كدخدائي، نيكوكار بااصالت خرم‌آبادي تامين شده و مابقي هزينه كه 10ميليارد ريال است نيز توسط دانشگاه تامين شده، ضمن اينكه زمين محل اجرا نيز مربوط به اراضي تملكي دانشگاه در جنب بيمارستان شهيدرحيمي خرم‌آباد است و اين پروژه در مدت 18ماه از زمان كلنگ‌زني كه اوایل هفته آينده و مقارن با عيد مبعث رسول‌الله(ص) است اجرا و احداث خواهد شد.
دلفان تصريح كرد: قرار است در طبقه اول و دوم اين ساختمان بخش‌هاي دياليز و در طبقات سوم و چهارم نيز بخش‌هاي هموفيلي و تالاسمي و MS داير شود و با رايزني‌هاي موثري كه به عمل آمده، قرار است تجهيزات مورد نياز اين بخش‌ها كه به بيش از 20ميلياردريال اعتبار نياز دارد، توسط انجمن بيماران خاص كشور و ديگر تشكل‌هاي مردم نهاد حوزه سلامت تامين شود.

پزشک خیّر تهرانی برای دو خانواده یتیم در دیر بوشهر خانه می‌سازد
مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) دیر استان بوشهر گفت: پزشک نیکوکار ساکن شهر تهران برای 2 خانواده یتیم فاقد مسکن در این شهرستان خانه می‌سازد.
محمد پورسالم در گفت‌وگو با ایرنا افزود: عملیات اجرایی این دو واحد مسکونی در شهرهای بردستان و آبدان در دست انجام است.
وی اضافه کرد: هم‌اکنون پیشرفت این 2واحد مسکونی 70‌درصد است که احداث کامل آنها در مجموع 800‌میلیون ریال هزینه دارد.
مدیرکمیته امداد دیر بیان کرد: همچنین این پزشک خیر تهرانی قول داده 4 واحد مسکونی دیگر برای ایتام در شهرستان دیر احداث کند که هم‌اکنون با همکاری فرماندار و شهردار دیر پیگیر یک قطعه زمین برای ساخت این 4 واحد مسکونی هستیم.
وی یادآور شد: ‌سال‌گذشته نیز 2 واحد مسکونی از سوی افراد نیکوکار در شهر آبدان و روستای آبکش این شهرستان احداث و تحویل ایتام شد.
پورسالم اظهار کرد: هم‌اکنون 458 حامی از 275 یتیم تحت‌پوشش کمیته امداد شهرستان دیر حمایت مالی و معنوی می‌کنند.
شهرستان دیر با 52‌هزار نفر جمعیت در جنوب استان بوشهر واقع است.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/31256/اخبار-نیکوکاری