افزایش تلفات زلزله نپال تا 10‌هزار نفر
 

 

زلزله 7.9 ریشتری نپال‌ منجر به کشته شدن بیش از 6600 نفر شد. این درحالی است که هر روز آمار کشته‌شدگان افزایش پیدا می‌کند. با گذشت بیش از 9 روز از زلزله مرگبار نپال هم‌اکنون مردم این کشور با کمبود مواد غذایی، آب آشامیدنی و چادر مواجه هستند.
در این زمین‌لرزه 13‌هزار و 932 تن هم زخمی شدند و بیش از 100 نفر نیز در دو کشور همسایه هند و چین جان خود را از دست دادند.مرکز ملی عملیات اضطراری نپال از کمبود مواد غذایی، پوشاک، سوخت و نیز تشکیل صف‌های طولانی خودروها در جایگاه‌های سوخت‌گیری نقاط مختلف کاتماندو خبر داد. در همین حال «سوشیل کویرالا» نخست‌وزیر نپال همزمان با تلاش تیم‌های امداد و نجات برای دسترسی به شهرستان‌ها و روستاهای دورافتاده کشور، احتمال داد که شمار تلفات این زمین‌لرزه حتی به 10‌هزار نفر نیز برسد. خبرگزاری فرانسه روز جمعه از نپال به نقل از کویرالا در بازدید از این مناطق گزارش داد: از آنجایی که اطلاعات مناطق زلزله‌زده دورافتاده هنوز به دست ما نرسیده است، دولت همه تلاش خود را برای جست‌وجوی مفقودان و مداوای مجروحان به کار بسته و با تمام قوا برای پیشبرد عملیات امداد و نجات سعی می‌کند تا بر همه دشواری‌ها فایق آید. بنابر اعلام منابع خبری نپال، امدادرسانی به آسیب‌دیدگان زلزله به علت قطع برق، تخریب جاده‌ها، پل‌ها و شبکه‌های ارتباطی و مخابراتی با مشکل مواجه است و هنوز در بسیاری از مناطق دورافتاده و صعب‌العبور امدادرسانی به کندی انجام می‌شود.کاتماندو پایتخت کشور
 28 میلیونی نپال، بیش از یک‌میلیون نفر جمعیت دارد و گفته می‌شود هنگام وقوع زلزله حدود 300‌هزار گردشگر در این شهر حضور داشتند. این زمین‌لرزه پنجم اردیبهشت 94 در 10 کیلومتری عمق زمین و در شمال‌شرق کاتماندو و نزدیک مرز با چین رخ داده است. وزارت امور خارجه آمریکا روز سه‌شنبه گذشته اعلام کرده بود،  3تن از شهروندان آن کشور در نپال جان باختند، فرانسه نیز از مرگ 2تن از اتباع خود در مرگبارترین فاجعه طبیعی نپال در 80‌سال اخیر خبر داد.درحال حاضر تعداد قابل توجهی از اجساد قربانیان زلزله همچنان در خیابان‌های پایتخت و دیگر شهرها رها شده است و احتمال شیوع بیماری‌های عفونی نیز وجود دارد. همچنان هزاران تن از شهروندان کاتماندو از کندی ارایه خدمات امدادی دولت گلایه می‌کنند و تا امروز نزدیک به 600‌هزار نفر از آنها از بیم ابتلا به بیماری‌های خطرناک پایتخت را ترک کرده‌اند.

 


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/30346/افزایش-تلفات-زلزله-نپال -تا-10‌هزار-نفر