اخبار كوتاه
 

 

روز دوازدهم اردیبهشت مصادف با روز پدر در تماشاخانه باران نمایشنامه‌خوانی «اندر هدایت نسل جوان» به نفع موسسه خیریه پیام امید که به خانواده‌های بی‌سرپرست و بی‌بضاعت یاری می‌دهد، اجرا می‌شود.

جشنواره 50 ساله کارلوویواری برنامه‌های امسال خود را درحالی اعلام کرد که در آنها ساخت فیلمی به کارگردانی مل گیبسون ویژه این جشنواره دیده می‌شود.

نمایشگاه عکس «شهر پیدا بود» با آثاری از سعید دهقانی - عکاس این روزها در گالری فرامرزی درحال برگزاری است. این نمایشگاه تا
 16  اردیبهشت‌ماه ادامه دارد.

«پنج تا پنج» اولین تجربه سینمایی تارا اوتادی از ۵ اردیبهشت در گروه سینمایی «هنر و تجربه» آغاز شد.

اپرای عروسکی «سعدی» کاری از گروه تئاتر آران، به کارگردانی بهروز غریب‌پور در تالار فردوسی روی صحنه رفت.

نمایشگاه «ماهی و مرجان» همزمان با روز خلیج‌فارس در فرهنگسرای نیاوران با نمایش آخرین اثر پرویز کلانتری برگزار می‌شود.


تصویربرداری مجموعه تلویزیونی «آقا و خانم سنگی» به کارگردانی شاهد احمدلو و تهیه‌کنندگی فرید شب‌خیز درحال حاضر به مرز ۶۰‌درصد رسیده و گروه هم‌اکنون در هتل هما حضور دارند و به‌زودی برای ادامه تصویربرداری به چند منطقه مختلف از تهران خواهند رفت.


مجموعه تلویزیونی «معمای شاه» به ضبط صحنه‌های مربوط به مبارزات فدايیان اسلام رسیده است. محمد ورزی - کارگردان این مجموعه از جلوی دوربین رفتن حسام نواب صفوی و علی دهکردی در نقش‌های شهید نواب صفوی و آیت‌اله طالقانی در این صحنه‌ها خبر داده است.

برنامه‌ «پرده‌ آخر» با موضوع «ترجمه‌ نمایشنامه» جمعه ۱۱ اردیبهشت از رادیو گفت‌و‌گو پخش می‌شود.

«کتاب شن» شامل مجموعه‌ای از قصه‌های تخیلی خورخه لوییس بورخس در قالب مجموعه داستان‌های این نویسنده آرژانتینی توسط بنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه منتشر شد.

باران کوثری به گروه بازیگران مجموعه نمایش خانگی «دندون طلا» به نویسندگی و کارگردانی داوود میرباقری پیوست.


بنیامین و گروهش تابستان امسال، تور آمریکای شمالی خود را برگزار خواهند کرد. اولین شب اجرا که نهایی شده، کنسرت در نوکیا تیه‌تر در شب 25 جولای است. از طرفی این روزها کنسرت در کردستان و کرمانشاه هم بنیامین را شگفت‌زده کرده است. چراکه اجرا  برای پنج بار تمدید شد.

قباد شیوا طراحی لوگو و نماد کمپین هنرمندان ایرانی برای حمایت از صلح جهانی را به عهده گرفت و نمایشگاه عکس «روزگرد» نیز در گالری شیوا   افتتاح می‌شود.

هفته‌ گرافیک ۹۴ طی مراسمی با حضور دو طراح گرافیک برجسته رودی باور از فرانسه و کن کاتو از استرالیا در خانه هنرمندان افتتاح شد.

رمان «نقب زدن به آمریکا» نوشته آن تایلر با ترجمه گلی امامی منتشر شده است.

فیلم مستند بلند «من می‌خوام شاه بشم» از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به کارگردانی «مهدی گنجی»، در بخش مسابقه بین‌الملل جشنواره مستند مونیخ آلمان به نمایش درمی‌آید.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/30176/اخبار-كوتاه