آسیب می‌بینیم اما آسیب نمی‌رسانیم
 

 

بر اثر حمله یک پلنگ به آغل دام‌های اهلی در روستای تویه‌دروار از توابع شهرستان دامغان، ۳۸ رأس بزغاله و گوسفند اهلی کشته شدند.
رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست دامغان با تأیید این خبر گفت:   ساعت ۳ نیمه‌شب 6 اردیبهشت‌ماه، یکی از اهالی روستای تویه‌دروار متوجه سروصدای عجیبی از درون آغل گوسفندان در حیاط خانه خود می‌شود.
فرامرز اسفندیاری افزود: این دامدار همراه پسرش با عجله از خانه خارج شده و متوجه پلنگی می‌شوند که با عبور از دیوار وارد آغل دام‌ها شده و تعداد زیادی از بزغاله و بره‌ها را دریده است.
آنها پلنگ را درحالی مشاهد می‌کنند که یک بزغاله را به دندان گرفته بوده و پلنگ نیز با حضور دامدار و پسرش به همراه لاشه بزغاله از روی دیوار عبور کرده و فرار می‌کند. وی ادامه داد: صبح روز بعد با تماس دامدار و اطلاع از موضوع، کارشناسان و محیط‌بانان دامغان عازم روستای تویه‌دروار شده و ضمن بررسی شرایط نسبت به تنظیم صورتجلسه و ارایه توصیه‌های ایمنی به دامدار زیان‌دیده اقدام کردند.
روستای تویه‌دروار یک روستای دورافتاده و کوهستانی در شمال شهرستان دامغان بوده که در نزدیکی مرز استان مازندران قرار دارد و جمعیت اندکی در این روستا ساکن هستند.
بنا بر این گزارش، حسین الیاسیان، دامدار زیان‌دیده دامغانی اعلام کرده است قصد کشتن پلنگ را نداشته و ندارد و از ارزش بالای این ‌گونه جانوری آگاه است.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/30173/آسیب-می‌بینیم-اما-آسیب-نمی‌رسانیم