آدم‌ربایی 3 میلیاردی پسر تاجر آهن
 

 

شهروند| پسر 14ساله تاجر آهن كه از سوي سه مرد خشن دزديده شده بود، پس از دو روز نجات يافت. آدم‌ربايان با اجراي اين نقشه تصور مي‌كردند 3 ميليارد تومان پول به جيب مي‌زنند، اما نتوانستند از چنگال پليس نجات پيدا كنند.
صبح روز پنجم ارديبهشت ماه بود. عقربه‌ها ساعت 30: 06 صبح را نشان مي‌داد كه اميرحسين 14 ساله مثل هر روز از خانه‌اش بيرون آمد تا با سرويس به مدرسه‌اش برود. اميرحسين اما زماني‌كه از خانه‌شان خارج شد سوار سرويس مدرسه‌اش نشد و هيچ كس از او خبري پيدا نكرد. نه راننده سرويس كه سر كوچه منتظر اميرحسين بود و نه دوستانش، نمي‌دانستند اميرحسين كجا رفته است. پدر اميرحسين كه به شدت ترسيده بود همه جا را به دنبال پسرش گشت اما اثري از او نيافت. هنوز دقایقی از ناپديد شدن اين پسر نوجوان نگذشته بود كه تلفن همراه پدر اميرحسين به صدا درآمد و پس از اين تماس راز يك آدم‌ربايي فاش شد. آن سوي خط مردي بود كه در ازاي آزادي اميرحسين سه‌ميليارد تومان درخواست مي‌كرد. پدر اميرحسين پس از اين تماس دو ساعت بعد از ناپديد شدن پسرش ساعت8 صبح با اطمينان از ربوده شدن پسرش راهي کلانتری 112 ابوسعید شد و ماموران پليس را در جريان اين آدم ربايي قرار داد.  بلافاصله پس از اين شكايت پرونده اي با موضوع آدم‌ربایی و به دستور سرپرست دادسرای ناحیه 27 تهران، تشكيل شد و براي رسیدگی در اختیار اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.  پدر امیرحسین پس از حضور در اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران، جزیيات ماجرا را براي كارآگاهان اينگونه بيان كرد: « پسرم رأس ساعت 30: 06 از خانه خارج شد تا با سرویس به مدرسه برود؛ حدود ساعت 45: 06 بود که زنگ خانه مان به صدا درآمد و راننده سرویس مدرسه گفت که چرا امیرحسین پایین نیامده است. وقتي اين حرف را شنيدم خيلي ترسيدم و بلافاصله پايين رفتم. داخل کوچه را برای پیدا کردن امیرحسین گشتیم اما از او اثری نبود. در حالي‌كه داشتيم به دنبال پسرم مي‌گشتيم، حدود ساعت
00: 07 بود که مرد ناشناسی با تلفن همراه من تماس گرفت و گفت كه پسرم در اختیار آنهاست و در ازای آزادی وی مبلغ 3‌میلیارد تومان درخواست کرد.»  بعد از اظهارات اين مرد تجسس‌هاي پليسي آغاز شد. کارآگاهان در اولین مرحله از تحقیقات خود به مدرسه محل تحصیل امیرحسین رفتند و در تحقیقات خود به اطلاعات تازه‌اي دست پيدا كردند. آنها دريافتند که در چند روز گذشته چند مرد ناشناس با خودروهای مختلف سیتروئن و پژو 405 نقره‌ای رنگ به مدرسه محل تحصیل امیرحسین رفته‌اند و سوالاتی را در مورد زمان حضور دانش‌آموزان در مدرسه و تعطیلی آنها پرسیده‌اند، درحالی‌که فرزند یا فرزندان آنها در این مدرسه مشغول به تحصیل نبوده‌اند.
در ادامه تجسس‌ها اطلاع از شغل پدر و پدربزرگ اميرحسين كافي بود تا اولين سرنخ از آدم‌ربايان در اختيار پليس قرار بگيرد. در تحقیقات از خانواده نوجوان ربوده شده مشخص شد که ربایندگان اطلاعات کاملی درباره فعالیت اقتصادی پدر و همچنین پدربزرگ امیرحسین در زمینه خرید و فروش آهن‌آلات اقتصادی دارند؛ بنابراين تحقیقات براي شناسایی متهمان پرونده به سمت محل کار پدر و پدربزرگ امیرحسین در بازار آهن کشیده شد. با انجام تحقيقات در بازار آهن، كارآگاهان در نهايت موفق به شناسايي آدم‌ربايان شدند. اميرحسين از سوي سه نفر از همكاران پدر و پدربزرگش ربوده شده بود كه در منطقه المپيك از چنگال آدم‌ربايان نجات يافت.
سرهنگ آریا حاجی‌زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران، در مورد این خبر گفت: سرانجام با انجام تحقیقات پلیسی، کارآگاهان موفق به شناسایی هویت آدم‌ربايان شدند و در یک عملیات غافلگیرانه، ساعت 11 هفتم ارديبهشت ماه موفق به دستگیری سه رباینده و همچنین آزادی امیرحسین در منطقه دهکده المپیک شدند.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/29990/آدم‌ربایی-3-میلیاردی-پسر-تاجر-آهن