روی خط خبر
 

 

یادگار امام (ره):
کسانی که می‌خواهند اندیشه‌های امام تحریف شود، جریان غالبی نیستند
سیدحسن خمینی عصر روز چهارشنبه 2 اردیبهشت با حضور در محل پرتال امام خمینی (ره)، از بخش‌های مختلف این سازمان بازدید کرد. به گزارش جماران، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی، تأکید کرد: امروز حفظ جمهوری اسلامی وابستگی عمیق به شخص حضرت امام دارد و دکترین جمهوری اسلامی وابسته به اندیشه امام خمینی (ره) و شخص امام است.
حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی پس از بازدید از پرتال امام خمینی(ره) در سخنانی در جمع اعضای تحریریه و کارکنان این مجموعه با بیان این‌که جماران یکی از نقاطی است که در راستای هدف عالی حفظ دیانت و شیعه در جامعه ما و جامعه جهانی باید نقش خودش را ایفا کند، خطاب به خبرنگاران جماران گفت:  امام را آن گونه که هست، نه آن گونه که برخی می‌خواهند، معرفی کنید و آن گونه که جامعه استبدادزده ما را از یک ورطه هولناک خارج کرد و مژده یک زندگی خوب توأم با آزادی، استقلال، سربلندی و پیشرفت را به مردم داد بشناسانید؛ اما نه به‌عنوان فردی در زمان گذشته و بلکه فردی برای آینده معرفی کنید.
جماران باید وامدار امام باشد و نسبت به امام دیروز، امروز و فردا وفادارانه تلاش کند. وی همچنین در پاسخ به پرسشی در مورد خطر تحریف اندیشه امام خمینی(ره) در بعد جمهوریت نظام، گفت: به نظرم این جریان، جریان غالبی نیست. آنها ممکن است تعریف‌هایی ارایه دهند، اما وقتی هم رهبری معظم انقلاب و هم همه مسئولان نظام و شاگردان امام بر این امر تاکید می‌کنند من هیچ وقت خطر جدی را که بتواند کلیت نظام را از این جهت تهدید کند احساس نمی‌کنم. البته حتما باید نسبت به آن هشدار دهند، ولی به نظر من این اندیشه‌ها خطری نیست که ممکن باشد اندیشه امام را در آینده مورد لطمه قرار دهد.

معاون رئیس سازمان انرژی اتمی:
 دستوری از جانب رهبری برای انتشار فکت‌شیت نبوده است
سخنگوی سازمان انرژی اتمی دستور انتشار فکت شیت ایرانی از سوی مقام معظم رهبری را تکذیب کرد. به گزارش ایسنا، بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران درخصوص مذاکرات ایران و آژانس گفت:  آن چه که با آژانس مورد مذاکره قرار می‌گیرد برای حل و رفع ابهامات ساختگی در چارچوب مطالعات ادعایی است. نکته‌ای که آقای صالحی در سخنان اخیرشان در تلویزیون در رابطه با حل مسأله انتظارات قوی مطرح کردند، منظور بسته شدن همه مسائل در یک مرحله بوده است.
او در رابطه با انتشار فکت شیت ایرانی گفت: من فکر می‌کنم همه اطلاعات لازم در اختیار مردم قرار گرفته است. برخی جزییات گفته نشده آن هم به دلیل ماهیت مذاکرات اما آن‌چه تا به حال توسط مذاکره‌کنندگان به‌ویژه آقای صالحی و آقای ظریف گفته شده مهم‌ترین مسائل است و به نوعی
 فکت شیت ایرانی است.
وی درباره آن‌چه گفته شده  که لغو تحریم‌های یک‌جانبه از سوی آمریکایی‌ها پذیرفته شده است گفت:  آقای صالحی گفتند اختلاف‌نظرهایی در دوره اخیر به وجود آمده است که بخشی از آنها در مذاکرات وین رفع شده است و امیدواریم باقی ابهام‌ها در مذاکرات جاری حل شود. سخنگوی سازمان انرژی اتمی در پاسخ به ایسنا مبنی بر این‌که برخی مسئولان و مقامات مدعی هستند و اعلام می‌کنند که مقام معظم رهبری دستور به انتشار فکت شیت ایرانی داده‌اند؟ گفت: اگر از جانب ایشان دستوری داده شود دستور مطاع است و بلافاصله اجرا می‌شود. اگرچه سازمان انرژی اتمی مسئول فکت شیت نیست اما دستوری در این رابطه از جانب ایشان نبوده است.

یونسی:
فرصت تنوع قومیتی کشور را
 به تهدید تبدیل نکنیم
دستیار ویژه رئیس‌جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی گفت: فرصت تنوع قومیتی کشور را به تهدید تبدیل نکنیم. به گزارش ایسنا، علی یونسی، در همایش شوراهای اسلامی شهر و روستاهای شهرستان کرج اظهار کرد: اختلاف‌‌نظر و عقاید مختلف در بین مسئولان و مردم از ویژگی‌های یک ملت آزاده و دموکرات است؛ چراکه امکان این وجود ندارد که همه در کلیه مسائل با هم توافق و تفاهم داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: بدون‌شک اگر نظارت و انتقاد صاحبنظران در مسائل مختلف وجود نداشته باشد امور از وضع تعادل خارج می‌شود. یونسی افزود: بدون‌شک در هر جامعه‌ای که بحث آزادی در میان باشد، تندروی‌هایی نیز وجود دارد و گریزی از این مسأله نیست. وی در ادامه با اشاره به جریان مذاکرات هسته‌ای در دولت یازدهم اضافه کرد: موفقیت در مذاکرات هسته‌ای در سال جاری از هر پیروزی برای دولت و ملت مهم‌تر است. این مسئول ادامه داد: متاسفانه برخی در جامعه وجود دارند که فرصت‌ها را به‌عنوان تهدید می‌بینند و همیشه احساس نگرانی و خطر می‌کنند.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/29968/روی-خط-خبر