از تالار چه خبر
 

 

   بورس ایران ۸میلیون نفری شد| مطهره مروج، مدیر امور ناشران شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) گفت: با ورود بیش از ۳۲هزار نفر در فروردین‌ماه ۹۴ تعداد سهامداران ایرانی به رقم 8میلیون و 29هزار و 518 نفر رسید. او افزود: درحال حاضر 4میلیون و 29هزار مرد و یک‌میلیون و 721هزار زن در بازار سرمایه ایران کد سهامداری دریافت کرده‌اند؛ به‌علاوه این‌که بیش از 31هزار کد حقوقی و 344 کد سهامدار خارجی نیز صادر شده است.

   دومین عرضه اولیه در راه بورس|  بعد از عرضه اولیه سیمان خوزستان در بورس تهران، پتروشیمی مبین به‌عنوان دومین عرضه اولیه ‌سال قرار است امروز در بورس تهران عرضه شود.زمانی که بعد از عرضه اولیه سیمان خوزستان در بورس و فولاد هرمزگان در فرابورس، اعتراضات زیادی به قیمت‌گذاری گران این شرکت‌ها صورت گرفت و روند عرضه‌ها و بازار سرمایه تغییر کرد، مسئولان بورس از ادامه عرضه‌های اولیه تا بهبود شرایط بازار خودداری کردند. بر این اساس قرار است در روز هشتم اردیبهشت‌ماه 997‌میلیون و 640‌هزار سهم این شرکت جهت کشف قیمت در بازار دوم بورس عرضه شود.

   تغییر مالکیت 215‌میلیون برگه بهادار در فرابورس|  بازار فرابورس ایران روز دوشنبه شاهد خرید و فروش 214‌میلیون و 880‌هزار ورقه بهادار به ارزش 839‌میلیارد و 220‌میلیون ریال بود. گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان با معامله 28‌میلیون و 990 سهم به ارزش 50‌میلیارد و 10‌میلیون ریال بیشترین حجم و ارزش معاملات را به خود اختصاص داد، شاخص فرابورس روی 741.98 واحد متوقف شد. بیشترین افزایش قیمت مربوط به سهام بیمه ما و پس از آن بازرگانی و تولیدی مرجان کار و مهندسی صنعتی روان فن‌آور بود و بیشترین کاهش هم نصیب بیمه سامان، معادن مس تکنار و گروه فن آوا شده است.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/29909/از-تالار-چه-خبر-