مروری بر نظرات کاربران«شهروند» درباره گزارش‌های منتشر شده در هفته‌ای که گذشت
 
از تحول دندانپزشکی تا مرگ دختر پورشه سوار
 

 

شهروند| صفحه مردم روزنامه شهروند، صفحه‌ای برای انتقال نظرات شما مخاطبان گرامی به همکاران تحریریه است. نظراتی که از طریق وب‌سایت روزنامه درباره گزارش‌های منتشر شده برای ما ارسال می‌شود در این صفحه منتشر می‌شود. نسخه چاپی روزنامه روی shahrvand-newspaper.ir در دسترس مخاطبان است و از این طریق می‌توانید ما را از نظرات و پیشنهادات خود آگاه کنید. صفحه «مردم» صفحه شماست و آدرس ایمیل [email protected] پل ارتباطی ما. شما می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی روزنامه، ما را از نظرات و انتقادات خود باخبر سازید و نظرات شما درقالب گزارش زیر هر سه‌شنبه در این صفحه، منعکس خواهد شد. سه‌شنبه‌ها منتظر صفحه خودتان باشید.

جامعه

صفحه اجتماعی در هفته گذشته گزارشی از واكنش‌هاي مردم در فضای مجازی درباره مرگ دختر پورشه‌سوار را با تیتر پس‌لرزه‌هاي مرگ دختر پورشه‌سوار در فضاي مجازي منتشر کرد.
کاربران سایت روزنامه شهروند درباره این گزارش نظرات زیادی را ارسال کرده‌اند. کاربری پیرو این گزارش نظرش را این‌گونه نوشته: نمی‌دانم اول اختلاس و غارت باعث پورشه و بی‌ام دبلیو سواری شد یا میل به این نوع ماشین‌ سواری باعث خلاف‌های دیگر، ولی این دو باهم هستند و متاسفانه کم هم نیستند.
کاربری دیگر هم با شناسه براتی چنین نظری داشته: یک بخشی از این حرف‌ها به‌خاطر این هست که در دولت قبلی و زمان آقای احمدی‌نژاد طبقه متوسط حذف شدند الان هم که متاسفانه فاصله طبقاتی بیداد می‌کنه.
کاربری هم با شناسه ناشناس با خواندن این گزارش نوشته: چه کسی بی‌اخلاقی را دامن زده؟ وقتی فلان شخصیت ماشین آن‌چنانی سوار میشه و وقتی ازش می‌پرسن که از کجا آوردی میگه باید زرنگ باشی، رانت‌خواری را زرنگی می‌دونه!
تجمع ساکنان شهرک اکباتان در خیابان بهشت تهران تیتر گزارشی بود که صفحه اجتماعی درباره ٢٥‌هزار امضا پای طومار اعتراض به ساخت دارالقرآن در فضای سبز در هفته گذشته منتشر کرد. به دنبال انتشار این گزارش کاربری بر سایت روزنامه شهروند نوشته: مردم حق دارند، لابد پس‌فردا یک بلندگو هم نصب می‌کنند و خواب وآرامش را از بیمار و صغیر و کبیر می‌گیرند. یکی از دوستان می‌گفت با این‌که مسجد محل با خانه آنها فاصله زیادی دارد، هر روز صبح زود صدای قوی بلندگو تا مسافتی دور همه رابرای اذان بیدار می‌کند.

سلامت

 صفحه سلامت در هفته گذشته پرونده‌ای درباره وضع دندانپزشکی چند روز پس از آغاز طرح تحول را با تیتر تحول به دندانپزشکی‌ها می‌رسد، منتشر کرد.
با خواندن این گزارش کاربری نظرش را درباره بهداشت دهان‌و‌دندان چنین نوشته: دهان و دندان که دروازه ورود مواد غذایی است. اگر آلودگی داشته باشند موجب شیوع بسیاری از بیماری‌ها می‌شوند به‌خصوص در ادارات و شرکت‌ها که استکان‌ها در دهان‌های مختلف می‌چرخند و اگر نخوری ممکن است موجب ناراحتی تعارف‌کننده هم شود، لذا از موارد پیشگیری هم به حساب می‌آیند اما امان از تشخیص‌های متنوع و هزینه‌های آن‌چنانی که گاهی در دانشکده دندانپزشکی قسمت استادان نیز به وضوح دیده می‌شود، مردم را سر کیسه می‌کنند و در بعضی مطب‌های دندانپزشکی سردرگم رها می‌کنند. وقتی دکتر مشغول مداوا و معاینه است، راجع به آنتالیا بیشتر می‌شنوی تا معالجه دندان! واقعا به ریش مریض می‌خندند، مثل سایر موارد هر چی دکتر نوشته منشی می‌گیره  و بعضی‌هاشان روی فرمی که از رادیولوژی خاص تهیه شده علامت می‌زنند که عکس بگیری و عکس جای دیگر را قبول ندارند، روی تابلوشان می‌نویسند جراح دندانپزشک و ترمیم ریشه و غیره از نظافت مطب و لوازم دندانپزشکی دیگه نپرس همینجا تلفن هم جواب می‌دهد. از استریل هم خبری نیست، خلاصه مبحث مهمی در بهداشت است که ان‌شاءالله وزیر محترم به آن برسد.
صفحه هلال گفت‌وگویی با محبوبه اُرویی، سرپرست تیم اعزامی جمعیت هلال‌احمر به کنیا انجام داده که با تیتر نیاز کنیا، حضور پزشکان در مناطق محروم است در هفته گذشته منتشر شد. کاربری به دنبال موضوع این گفت‌وگو بر سایت روزنامه شهروند نوشته: خدارا شکر این روزها خبرهای خوبی درخصوص اعزام متخصصان ایرانی به خارج از کشور می‌شنویم.

صفحه‌آخر

دومین شغل سخت تیتر یادداشت طنزی از پدرام ابراهیمی است که هفته گذشته درباره پشت ‌صحنه تهیه طنز و کارتون در «شهروند» نوشته و منتشر شد. کاربری با خواندن این یادداشت نظرش را بر سایت روزنامه شهروند چنین نوشته: ببینید شما وقتی در مورد خودتون طنز می‌نویسید به‌خاطر شناخت کاملی که دارین، کارتون قشنگ در میاد و طنز خوبی میشه. وقتی طنزهای دیگه‌تون اینجوری نیست باید بدونین مشکل کجاس پس!
ساده فرضم نکن! تیتر یادداشتی از محمدرضا نیک‌نژاد بود که در صفحه آخر روزنامه شهروند منتشر شد. کاربری به نام بهرام با خواندن این یادداشت نظرش را بر سایت روزنامه شهروند چنین نوشته: به این مطلب این را هم اضافه کنید که نه‌تنها مقرری ماه اول را کسر کردند بلکه مالیات 14درصد را هم کسر کردند. این افزایش حقوق را نگرفته اما مالیاتش را معلم داده. حقوق فروردین‌مان از اسفند 50تا70تومان هم کمتر بود .آش نخورده و دهن سوخته.
قاب فوکوس در یکی از شماره‌های هفته گذشته خود به مناسبت تولد آلفردو جیمز پاچینو (آل‌پاچینو)، بازیگر شهیر سینمای آمریکا، عکسی از او را منتشر کرد. کاربری با شناسه حقانی برای انتشار این عکس از دبیر صفحه آخر تشکر کرده و نوشته: مرسی آلِ بزرگ، مرسی از عکس‌های این صفحه، مرسی شهروند.
هست در پس‌پرده، سیرچ‌های من و تو! تیتر یادداشت طنزی از سوشیانس شجاعی‌فرد است که در هفته گذشته در صفحه آخر روزنامه شهروند منتشر شد. کاربری با خواندن این یادداشت بر سایت روزنامه نوشته: احسنت که گل گفتی و چه‌ خوش گفتی. ای ‌کاش روزی بیاید که بدون هیچ ترسی روزنامه‌نگار کارش را درست انجام دهد تا جامعه‌ای سالم داشته باشیم به امید آن روز. خسته نباشی.
فيلم هندي واقعي در تهران تیتر یادداشتی از مصطفی عابدی بود که در صفحه اول روزنامه در هفته گذشته منتشر شد. در بخش نظرات مخاطبان سایت روزنامه شهروند، کاربری با شناسه ناشناس برای این یادداشت چنین نظری را نوشته است: چرا این افراد معرفی نمی‌شوند؟ یک‌شبه پول‌دار شدن به روش خلاف اگر به خود خلافکار صدمه نزند به وابستگانشان می‌زند.
همچنین این صفحه یادداشتی از مهدی بهلولی با تیتر دردنامه منتشر کرد. کاربری با شناسه حسینی درباره این یادداشت نوشته:    من می‌توانم دردهای زیادتری را به این دردنامه اضافه کنم که از حوصله دوستان خارج است اما همین‌قدر بگویم که احساس گناه می‌کنم وقتی دانش‌آموزانم را به ادامه تحصیل تشویق می‌کنم چون به قول جناب سعدی می‌شوم عالم بی‌عمل زیرا اینجانب به تحصیل اعتقادم را از دست دادم بعد از این‌که با رتبه سیصد در کنکور سراسری معلم شدم و با حقوق ناچیزی روزگار می‌گذرانم و از دیدن فیش حقوقی‌ام گریه‌ام می‌گیرد ولی دوستم با مدرکی از دانشگاه...و استخدامی پیمانی در وزارتخانه... دو برابر من درآمد دارد. تازه این جای خوبش است وقتی معاون اداره به من گفت برای ما فرقی نمی‌کند اگر مدرکت را کیلویی هم خریده باشی و دیگر الان که رتبه یک گروه ارشد دانشگاهم باز می‌دانم که این تحصیل فقط برای قلبم است که برای علم می‌تپد و دیگر هیچ...
مهدی هم درباره این یادداشت نوشته: درود بر آقای بهلولی و بقیه معلمان زحمت‌کش قطعا توی هر قشری آدم خوب و بد، پرتلاش و تنبل و ... وجود داره ولی نمی‌شه در مورد همه یک‌جور قضاوت کرد، اکثر معلم‌ها زحمتکش هستن و در برابر کاری که می‌کنن خیلی کمتر حقوق می‌گیرن. نمونه‌اش پدر خودم که امسال بازنشسته شد با 30‌سال سابقه ماهی یک میلیون و  300‌هزار تومن حقوق می‌گیره.

 


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/29887/از-تحول-دندانپزشکی-تا-مرگ-دختر-پورشه-سوار