اخبار كوتاه
 

 

انتشارات انقلاب اسلامی در بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با ۱۵۲ عنوان کتاب و لوح‌فشرده از آثار و بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی حضور خواهد داشت.

آلبوم موسیقی «آره یا نه» با صدای حمیدرضا خجندی منتشر شد.

محمد الفیتوری، شاعر سودانی، در 85سالگی بر اثر بیماری در شهر رباط، پایتخت مراکش، درگذشت.

مجموعه شعر تازه احمدرضا احمدی با نام «خواب و خواب و خواب خوابی نیست» منتشر شده است.

کنسرت ویژه بانوان گروه «مهوار» به سرپرستی و خوانندگی مهناز روستا ۹ اردیبهشت‌ماه در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.

رمان «عمویم جمشیدخان، مردی که باد همواره او را با خود می‌برد‬‬‏» نوشته بختیار علی با ترجمه رضا کریم‌مجاور پس از چند‌ سال انتظار و با کپی‌رایت نویسنده منتشر شد.

جشنواره فرهنگی‌وهنری اقوام ایران زمین با تمرکز  روی موسیقی نواحی ایران از 15 اردیبهشت و به مدت 3روز در استان کردستان برگزار می‌شود.


خواننده آلبوم «عشق یعنی» پس از انتشار آلبوم جدید خود در تهران روی صحنه می‌رود. فریدون آسرایی که جدیدترین آلبومش «عشق یعنی» را چند ماه پیش روانه بازار موسیقی کشور کرده است، در تهران و سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی روی صحنه می‌رود.

فیلم‌های داستانی راه‌‌یافته به بخش مسابقه نهمین جشنواره فیلم كوتاه دینی «رویش» در سالن سوره حوزه هنری انقلاب اسلامی استان قم به نمایش گذاشته می‌شود.

اکران دوم نوروز ۹۴ قرار است از اوایل اردیبهشت آغاز شود و فیلم‌های سینمایی نهنگ عنبر به کارگردانی سامان مقدم، خانه دختر به کارگردانی شهرام شاه‌حسینی، گینس به کارگردانی محسن تنابنده، نقش‌ونگار به کارگردانی علی عطشانی، عصریخبندان به کارگردانی مصطفی کیایی و من دیه‌گو مارادونا هستم به کارگردانی بهرام توکلی نامزدهای این اکران هستند.

فیلم بلند «شاه جک» و مستندی با عنوان «TransFatty Lives» به‌عنوان برندگان منتخب تماشاگران جشنواره ترایبکا در‌ سال ۲۰۱۵ معرفی شدند.


در سال‌های پیش هنگامی که هنوز دستگاه‌های کامپیوتری ساخته نشده بودند و امکان تولید تصاویر به‌صورت مصنوعی وجود نداشت، شرکت MGM تصمیم گرفت برای تولید لوگوی معروف خود از یک شیر واقعی استفاده کند. صحنه معروف غرش این شیر با تلاش بسیار و پس از مدت زمان زیادی به دست آمد.

«سینما و فلسفه» نوشته ژولیت سرف با ترجمه عظیم جابری در آستانه برگزاری بیست‌وهشتمین نمایشگاه کتاب، در قفسه کتاب‌های جدید انتشارات افراز جای گرفت.

تهیه‌کننده سریال «دردسرهای عظیم۲» از این‌که تاکنون ۱۵‌درصد از سریال به تصویربرداری رسیده است و اثر همزمان هم تدوین می‌شود، سخن گفت.

چهاردهمین جشنواره فیلم ترایبکا در نیویورک با معرفی فیلم‌های منتخب تماشاگران به روزهای پایانی رسید.

جکی چان به‌عنوان اولین بازیگر آسیایی، جشنواره سینمایی «اودینه» ایتالیا را افتتاح کرد.

هلن میرن که با ایفای نقش الیزابت دوم در تئاتر «ملاقات رسمی» از شانس‌های اول دریافت جایزه بازیگر زن نقش اول جوایز تونی ۲۰۱۵ است، پیش از این برای ایفای همین نقش در فیلم «ملکه» اسکار بازیگری را
دریافت کرد.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/29802/اخبار-كوتاه