اخبار نیکوکاری
 

 

معاون وزیر ورزش و جوانان: تعداد سمن‌های ایرانی از آفریقایی‌ها هم کمتر است
 معاون وزیر ورزش و جوانان با تأکید بر این‌که با همه محدودیت‌ها، تعداد سمن‌ها (سازمان‌های مردم‌نهاد) را دو برابر کردیم، افزود: تعداد سمن‌های ایران از سمن‌های کشورهای آفریقایی کمتر است، در حالی که کشور انگلیس صد برابر ایران، سمن‌های جوانان دارد.
 دکتر محمود گلزاری در نشست خبری روز شنبه با خبرنگاران در پاسخ به سوالی در مورد نحوه جلوگیری از بروز تخلفات سمن‌ها و پیشگیری از وقوع جرایم سیاسی و اقتصادی، گفت:  برای صدور مجوز سمن‌ها از ۴ مرکز و سازمان ازجمله وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی و تشخیص هویت استعلام می‌شود و دراین‌باره دقت بسیاری صورت می‌گیرد که قبل از شکل‌گیری سمن‌ها، صلاحیت‌های فردی و اجتماعی اعضا و مدیران این سازمان‌های غیردولتی بررسی و لحاظ شود.
وی در تعریف سمن(NGO) گفت: سمن‌ها، سازمان‌های مردم‌نهاد غیردولتی، غیرسیاسی و غیرانتفاعی هستند و در تمام دنیا فعالیت‌های سیاسی و اقتصادی ندارند، زیرا در آن صورت جای آنها با احزاب و تشکل‌های تجارت جابه‌جا می‌شود. معاون وزیر ورزش و جوانان با تأکید بر این‌که با همه محدودیت‌ها تعداد سمن‌ها را دو برابر کردیم، افزود: اگر قوانین دست و پاگیر دیگری برای فعالیت سمن‌ها نگذارند، افزایش سمن‌ها برای توسعه هر کشور لازم است.
وی تصریح کرد: هنوز تعداد سمن‌های ما خیلی کم است و اگر بخواهیم از این انزوا خارج شویم و حضور جوانان را در شبکه‌های مجازی به صورت انفرادی و منزوی کاهش دهیم، باید مشارکت اجتماعی جوانان را جدی بگیریم و گسترش دهیم.
گلزاری اظهار کرد: گاهی با سمن‌ها قرارداد‌هایی امضا می‌شود، زیرا بخشی از هزینه‌ها را به صورت مستقیم نمی‌توانیم انجام دهیم به‌عنوان مثال وقتی ما می‌خواهیم یک جشنواره را برگزار کنیم باید پول را از طریق سمن‌های معتبر خرج کنیم و تفاهمنامه و قراردادی با آنان می‌بندیم و موضوع آن باید به برنامه و جشنواره مورد نظر ارتباط داشته باشد، بنابراین اداره حقوقی ما دقیقا روی این موضوع نظارت و دقت می‌کند.

11مدرسه شهر تهران در مراسمی گواهینامه و پرچم بین‌المللی مدارس محیط‌زیستی را دریافت کردند
در مراسمی که در سازمان حفاظت محیط‌زیست برگزار شد، معصومه ابتکار معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست، گری لوییس هماهنگ‌کننده مقیم سازمان‌ملل‌متحد در ایران،‌ هادی حیدر زاده مدیرکل محیط‌زیست استان تهران، سیاوش داودی معاون آموزش و پرورش شهر تهران، حمید استیلی بازیکن سابق تیم‌ملی فوتبال و جمعی از مسئولان، گواهینامه و پرچم بین‌المللی مدارس محیط‌زیستی را به این مدارس اهدا کردند.
محمد‌هادی حیدرزاده در مراسم اهدای اولین گواهینامه و پرچم بین‌المللی مدارس محیط‌زیستی تحت پوشش بنیاد بین‌المللی آموزش‌های محیط‌زیستی (FEE) در ایران، گفت: وضع محیط‌زیست ایران خوب نیست که شاید یکی از مهم‌ترین دلیل آن عدم رعایت ضوابط محیط‌زیستی است.
وی با تأکید بر اهمیت آموزش محیط‌زیستی در مدارس افزود:  امروز 11 مدرسه دولتی و غیردولتی به‌عنوان مدارس محیط‌زیستی انتخاب شدند که گواهینامه محیط‌زیستی دریافت کردند و از این تعداد به 5 مدرسه علاوه‌بر دریافت گواهینامه، پرچم بین‌المللی مدارس محیط‌زیستی نیز تعلق گرفت.
حیدرزاده ادامه داد: طرح مدارس محیط‌زیستی از 2‌سال‌گذشته در تهران آغاز شده است و درحال توسعه آن در سراسر کشور هستیم.
وی گفت: دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط‌زیست نظام‌نامه مدارس محیط‌زیستی را تهیه کرده است که به‌زودی ابلاغ و اجرایی می‌شود. همچنین سیاوش داودی معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش شهر تهران گفت: اگر بخواهیم آسیبی به ما نرسد باید محیط‌زیست خود را بشناسیم و در حفاظت از آن تلاش کنیم، حفاظت از محیط‌زیست امکان‌پذیر نخواهد بود مگر این‌که تمام نهادها در کنار هم قرار گیرند زیرا قطعا سازمان حفاظت محیط‌زیست به تنهایی قادر به حفاظت از محیط‌زیست نخواهد بود.
وی تأکید کرد: بزرگترین استراتژی برای حفاظت از محیط‌زیست آموزش است که آموزش و پرورش شهر تهران با همکاری بنیاد بین‌المللی آموزش‌های محیط‌زیستی درصدد انجام آموزش‌های محیط‌زیستی در مدارس است.
داودی گفت: در این میان آموزش معلمان و اولیا نیز از اهمیت زیادی برخوردار است که باید در کنار هم و در راستای حفظ محیط‌زیست تلاش کنند.
در این مراسم از اولین سرود مدارس محیط‌زیستی رونمایی شد همچنین لوح تقدیر بنیاد بین‌المللی آموزش‌های محیط‌زیستی    (FEE) به معصومه ابتکار اهدا شد.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/29797/اخبار-نیکوکاری