روی خط خبر
 

 

ارسال کمک‌های امدادی هلال‌احمر ایران به افغانستان
معاون امور بین‌الملل و حقوق بشردوستانه جمعیت هلال‌احمر با اعلام ارسال ۲۰ تن محموله امدادی ایران برای افغانستان، گفت:  «این محموله شامل کنسرو، چادر، زیرانداز و پتو برای کمک به مردم افغانستان ارسال شده است.» محمدشهاب‌الدین محمدی عراقی ادامه داد: «محموله کمک‌های امدادی هلال‌احمر ایران برای کمک به مردم افغانستان به وزن ۲۰/۲۰ کیلوگرم شامل ۲۰‌هزار قوطی کنسرو، ۱۷۰ دستگاه چادر، ۵۰۰ تخته زیرانداز و یک‌هزار و ۵۰۰ تخته پتو به کشور افغانستان ارسال و تحویل هلال‌احمر این کشور
شده است.»

برگزاری همایش اسلام و حقوق بین‌المللی بشردوستانه در قم
همایش دو روزه اسلام و حقوق بین‌المللی بشردوستانه در موسسه فقهی ائمه‌اطهار در شهر قم و با مشارکت جمعی از طلاب، دانشجویان و استادان این حوزه برگزار شد.
مراسم افتتاحیه این همایش دو روزه با قرائت پیام رئیس جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران توسط آقای دکتر گل‌فشان (مدیرعامل محترم جمعیت هلال‌احمر قم) شروع به کار کرد. پنل اول و تخصصی این همایش با موضوعات تخصصی ازجمله بررسی و تبیین مبانی حقوق بشردوستانه و رابطه وجوه مشترک میان اسلام و حقوق بین‌المللی بشردوستانه و همچنین بررسی حملات سایبری به‌عنوان چالشی فراروی حقوق بین‌الملل بشردوستانه برگزار شد.
در روز دوم، موضوعات مختلف و چالش‌های فراروی اجرای حقوق بشردوستانه طی پنل‌های مختلف در دو نوبت صبح و بعدازظهر توسط استادان و صاحب‌نظران دانشگاهی و حوزوی مورد بررسی و تبیین قرار گرفت. مراسم اختتامیه همایش بعدازظهر روز پنجشنبه در موسسه فقهی ائمه اطهار به پایان رسید.

طراحی و تولید آتل چسبی توسط هلال‌احمر
برای نخستین‌بار در هلال‌احمر کشور، آتل چسبی توسط کارکنان جمعیت هلال‌احمر شهرستان ملایر طراحی و به تولید انبوه رسید. رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان ملایر در این رابطه گفت: «یکی از شایع‌ترین آسیب‌هایی که در تصادفات جاده‌ای به چشم می‌خورد، تروماهای اسکلتی و شکستگی ناشی از حوادث جاده‌ای است و آتل‌های چسبی یکی از ابزارهای مناسبی است که در این گونه تروماها به‌کارگرفته می‌شود و در جلوگیری از این آسیب‌ها و افزایش سرعت عمل نجات‌گران نقش بسزایی ایفا می‌کند.»
علی مرتضی میرزایی با اشاره به وارداتی بودن این محصول و قیمت بالای آن، تصریح کرد:  « هر ست آتل چسبی وارداتی به قیمت ۴ تا ۵‌میلیون ریال به فروش می‌رسد که به‌دلیل بالا بودن قیمت آن، نجاتگران ناچار به استفاده از آتل‌های سیمی و چوبی می‌شوند که از نظر کاهش آسیب، سهولت در استفاده و زمان به کارگیری قابل مقایسه با ست چسبی نیست.
 او ادامه داد: «کارکنان این جمعیت حسب نیاز جدی به این محصول به فکر طراحی و ساخت آتل مورد نیاز خود افتادند که در شهریورماه‌ سال‌ جاری تلاش آنها نتیجه داد و موفق به طراحی و ساخت آتل چسبی با یک‌ششم قیمت وارداتی آن شدند.»


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/26642/روی-خط-خبر