پیامد حذف عجیب چلسی از لیگ‌قهرمانان اروپا
 
تمدید و بودجه 75 میلیونی تقدیم مورینیو
 

 

شهروند| چلسی 80 دقیقه طوری مقابل پاری‌سن‌ژرمن بازی می‌کرد که انگار با اختلاف 2 گل از رقیبی دسته‌سومی در انگلیس پیش است. این نوع بازی تاوانی به سختی حذف خانگی در یک‌هشتم‌‎نهایی لیگ‌قهرمانان اروپا داشت؛ تاوانی که سنگینی‌اش روی دوش فوتبال انگلیس و لیگ برتر است. با حذف لیورپول در مرحله گروهی و ناکامی چهارشنبه چلسی، حالا در صورت ناتوانی آرسنال و منچستر‌سیتی در جبران شکست‌های خانگی مقابل موناکو و بارسلونا، انگلیس برای اولین‌بار از فصل 2013-2012 و برای دومین‌بار از فصل 2004-2003 از داشتن حتی یک نماینده در یک‌چهارم‌نهایی محروم می‌ماند. البته انگار برای آبراموویچ روس، این حذف مانند ناکامی‌های دوران ابتدایی ریاستش، چندان آزاردهنده نیست.
تمدید   می‌شود!
درحالی‌که مورینیو چه به خاطر حذف تیمش و به دلیل بی‌احترامی به پاری‌سن‌ژرمن و طرح ادعاهایی مانند ضربه زدن داوید لوئیس به بازیکن تیمش در مظان اتهام است، سران تیم آبی قصد تمدید مدت حضور مرد به‌شدت دفاعی را دارند. 2 و نیمسال از مدت قرارداد فعلی آقای خاص باقی مانده اما گویا آبراموویچ به این زودی‌ها دست از سر او برنمی‌دارد چون طبق ادعای رسانه‌های انگلیسی، قهرمان سابق اروپا آماده تمدید مدت همکاری با قیمتی گزاف است؛ آنچه او را گرانقیمت‌ترین مربی جهان نگه می‌دارد. مورینیو در اولین فصل دوره دوم حضورش در چلسی جامی به‌دست نیاورد و در دومین ‌سال هم با وجود تبلیغات زیاد و داشتن تیمی بسیار بهتر از فصل گذشته تنها می‌تواند جام لیگ برتر را به تنها عنوان قطعی این فصلش (جام اتحادیه انگلیس) اضافه کند. با این حال حتی قهرمانی لیگ هم درد حذف اینچینی در لیگ قهرمانان را التیام نمی‌بخشد.
 بودجه 75‌میلیون پوندی
سخاوت چلسی تنها در این مورد خلاصه نمی‌شود چرا که سران باشگاه تصمیم گرفته‌اند بودجه‌ای 75‌میلیون پوندی در اختیار آقای خاص قرار دهند تا او در تابستان به دلخواه خود، احتمالا خریدهای دفاعی انجام دهد! مورینیو هم بلافاصله سراغ‌واران رفته و گفته او را از چنگ رئال‌مادرید خارج می‌کند؛ آنچه با توجه به رابطه نه چندان خوب سران رئال و شخص پرس با مرد پرتغالی، چندان سهل‌الوصول به نظر نمی‌رسد! گفته می‌شود ژوزه آن‌قدر از دست کاهیل ناراحت است که قصد دارد در پایان فصل او را بفروشد. مورینیو در پایان بازی به‌شدت از ساختار دفاعی تیمش انتقاد کرده بود.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/26582/ تمدید-و-بودجه-75-میلیونی تقدیم-مورینیو