روی خط خبر
 

 

نشست مشترک جبهه پایداری
جمعیت ایثارگران و حزب مؤتلفه اسلامی
نمایندگان شورای مرکزی جبهه پایداری، جمعیت ایثارگران و حزب موتلفه اسلامی جمعه گذشته در دفتر مرکزی جبهه پایداری در تهران، نشست مشترک برگزار کردند. در این نشست که مرتضی آقاتهرانی، حسین فدایی و محمدنبی حبیبی و جمعی از اعضای شورای مرکزی این سه تشکل حضور داشتند، مهم‌ترین تحولات سیاسی کشور و منطقه، مورد بحث قرار گرفت. بیش از این نشست‌های متعدد دو‌جانبه بین حزب موتلفه اسلامی، جبهه پایداری و جمعیت ایثارگران برگزار شده بود. در خبر رسیده از روابط‌عمومی جبهه پایدرای این نکته ذکر شده که حزب موتلفه اسلامی، جبهه پایداری و جمعیت ایثارگران در مورد فرآیند شکل‌گیری همگرایی هر چه بیشتر اصولگرایان، شرایط کنونی کشور، چالش‌ها و آسیب‌های پیش‌رو و راهبردهای سیاسی به دیدگاه‌های مشترکی رسیدند.

امام جمعه موقت تهران:
پیروز مذاکرات ملت بزرگ ایران است
آیت‌الله خاتمی امام جمعه موقت تهران در بخشی از خطبه‌های دوم خود درباره مذاکرات هسته‌ای سخن گفت و افزود: اگر آنها پیروز شوند هیچ اصل و پیمانی را نمی‌شناسند. همین دیروز بار دیگر اوباما تحریم‌های 20ساله را تمدید کرده است. اصلا به اخلاق سیاسی پایبند نیستند؛ ما نمی‌دانیم آینده مذاکرات هسته‌ای چیست. به گزارش ایرنا، امام جمعه موقت تهران تأکید کرد: پیروز، ملت بزرگ ایران است. در این مذاکرات حدود یک‌سال و خرده، شما مردم ایران چهره مکار و پیمان‌شکنانه آمریکا را به جهان نشان دادید. خاتمی تصریح کرد: متاسفانه بعضی‌ها در داخل کشور چهره آمریکا را بزک می‌کنند و صلح‌طلب نشان می‌دهند اما شما مردم، نشان دادید که چنین نیست، همان دست‌های چدنی هستند که با مخمل پوشانده‌اند. این یک‌سال نشان داد که شیطنت در ژن دولتمردان آمریکایی نهفته است. امام جمعه موقت تهران در ادامه خطبه دوم به موضوع هفدهمین جلسه خبرگان رهبری اشاره کرد و گفت: این دوره از رایزنی‌ها و مسائل مختلف غوغا بود. فقط یک نصیحت به این رسانه‌ها داشته باشم؛ دیدید که خیلی از پیش‌بینی‌های شما خلاف درآمد و البته در عالم تحلیل اشکال ندارد. خاتمی با بیان این‌که خبرگان سرمایه‌های این کشور است، تأکید کرد: تقاضای من این است که سرمایه‌های کشور را در مسلخ حزبی و جناحی از بین نبرید، خبرگان در هیچ جریان و جناحی قرار ندارد. آیت‌الله خاتمی در ادامه خطبه دوم به مسأله‌ سال جدید هم اشاره کرد و گفت: یادمان باشد، به‌خصوص به جوان‌های عزیزمان می‌گویم که شاد بودن به معنای شکستن خطوط قرمز خدا نیست که شکستن خطوط خدا شادی‌زدا است نه شادی‌زا؛ چه بسا یک شادی پشیمانی ابدی را در پی دارد.

رئیس بنیاد امید ایرانیان:
اجماع کامل به جای اجماع حداکثری
محمدرضا عارف که به استان یزد سفر کرده است، در جمع فعالان اصلاح‌طلب این استان با گرامیداشت یاد و خاطره آیت‌الله شهید صدوقی، مرحوم آیت‌الله روح‌الله خاتمی و مرحوم حاج شیخ محمدعلی صدوقی با اشاره به شرایط خطیر کشور، حمایت از دولت را یک امر عقلانی دانست و گفت: اگر هم انتقادی به عملکرد دولت وارد است باید آن را به صورت دوستانه و منصفانه مطرح کرد.  به گزارش ایلنا، عارف در این رابطه افزود: رقیب در انتخابات 92 حتی احتمال پیروزی جبهه اصلاحات را هم نمی‌داد و به ظن خود می‌خواست آخرین میخ را به تابوت اصلاحات بزند ولی با اتحاد و همگرایی آنچه که حتی در خوشبینانه‌ترین حالات هم متصور نبود، برای ما رقم خورد و باید این شرایط را قدردان باشیم. وی با تأکید بر ادامه روش انتخابات 92 در‌ سال آینده گفت: باید گذشت و اجماع را در 300 حوزه انتخابیه مجلس گستراند، چراکه حضور متکثر کاندیداهای اصلاح‌طلب در یک حوزه طبیعتا به شکست می‌انجامد. عارف با تأکید بر ارایه الگوی اجماع کامل به جای اجماع حداکثری گفت: اجماع حداکثری موجب انشقاق می‌شود ولی اجماع کامل از ارایه لیست‌های مختلف جلوگیری می‌کند. وی افزود: این دغدغه ماست که همه طیف‌ها به قانون عمل کنند و برخورد دوگانه نسبت به قانون نداشته باشیم، عارف تأکید کرد: اگر همه طیف‌ها به قانون ملزم باشند، در این صورت است که کشور نجات پیدا می‌کند. عارف تأکید کرد: حمله به خودروی آقای مطهری خلاف موازین قانونی، اخلاقی و ارزشی است. وی همچنین گفت: برخورد دوگانه با قوانین، یک فاجعه است. رئیس بنیاد امید ایرانیان همچنین درخصوص عملکرد این بنیاد گفت: این بنیاد یک تشکل غیردولتی و غیرسیاسی است و از حضور اصولگرایان نیز در بنیاد استقبال می‌کنیم و تأکید داریم حضور جوانان در آن پررنگ باشد.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/26492/روی-خط-خبر