خانه‌به‌خانه
 

 

سامانه سنجش لحظه‌ای آب‌شرب
  در صباشهرنصب  شد
مدیر دفتر کنترل کیفیت آبفای شهرها و شهرک‌های غرب تهران از نصب و راه‌اندازی سامانه گندزدایی تمام‌اتوماتیک به منظور کنترل لحظه‌ای کیفیت آب‌شرب در مخزن ٥‌هزار مترمکعبی صباشهر خبر داد.
محمد بزرگمهر با اعلام این خبر گفت: این سامانه گندزدایی تمام‌اتوماتیک مایعی آب، ژاول ٥کاناله است که شامل کلر آزاد باقی‌مانده، PH، دما، کدورت و هدایت الکتریکی است.
وی با بیان این‌که هزینه نصب این سامانه بالغ بر ٤٠٠‌میلیون ریال و از محل طرح تأمین شده و جمعیتی بالغ بر ١٥‌هزار نفر را پوشش می‌دهد، افزود: این سیستم به‌منظور اطمینان و ارتقای ضریب کیفی و پایش مستمر و لحظه‌ای پارامترهای کیفی آب‌شرب تولیدی پیش از ورود به شبکه توزیع نصب شده است.

تجهیز و راه‌اندازی یک حلقه چاه آب‌شرب در ملارد
مدیر امور آبفای شهرستان ملارد از تجهیز و راه‌اندازی یک حلقه چاه آب‌شرب عمیق در مارلیک ملارد خبر داد.
به ‌گزارش روابط‌عمومی آبفای شهرستان ملارد، ولی‌الله محمدی گفت: با توجه به کاهش چشمگیر نزولات آسمانی و در نتیجه کاهش دبی چاه‌های در حال بهره‌برداری و به‌منظور جبران بخشی از آب موردنیاز مشترکان محدوده مارلیک و پیشگیری از افت فشار آب در فصل گرم‌ سال پیش‌رو، یک حلقه چاه تجهیز و وارد مدار بهره‌برداری شد. وی افزود: عمق این چاه حدود ٢٠٠متر و با اعتباری بالغ بر ٣‌میلیارد ریال حفر و تجهیز شده که با بهره‌برداری از آن به میزان ٢٠لیتر در ثانیه بر تولید آب‌شرب شهر ملارد افزوده شد.
محمدی ضمن اشاره به روند رو به رشد مصرف آب در روزهای پایانی‌ سال تصریح کرد: مصرف آب در اسفندماه با افزایش چشمگیری همراه است. از این‌رو شهروندان با رعایت الگوی مصرف آب ضمن توجه به حفظ منابع محدود آبی امکان برخورداری از آب‌شرب را برای سایر شهروندان فراهم سازند.

دیدار مدیرعامل آبفای شهرها و شهرک‌های غرب با فرماندار شهرستان شهریار
به‌گزارش روابط‌عمومی آبفای شهریار در این دیدار منصور جنتی ضمن تبریک به فرماندار جدید و آرزوی موفقیت برای وی، توصیفی از وضع آب شهرستان، وضع بارش‌ها و کاهش سطح آب سفره‌های زیرزمینی، نحوه تأمین و توزیع آب‌شرب، طرح‌ها و پروژه‌های آبرسانی در حال اجرا، به‌ویژه ساخت طرح بزرگ و ملی تصفیه‌خانه فاضلاب شهرستان شهریار با اعتبارات بانک جهانی و نیز محدودیت‌های منابع تأمین مالی برای تکمیل اجرای طرح‌ها را ارایه کرد.
در ادامه این جلسه فرماندار شهرستان شهریار نیز با اولویت قرار دادن موضوع آب، آمادگی خود را برای هرگونه همکاری برای رفع مشکلات اعلام کرد.
در این دیدار منصور جنتی مدیرعامل و رئیس هیأت‌مدیره، شمسایی‌فر معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت و مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان شهریار، مرادی‌زاده مجری طرح‌های آب‌رسانی مناطق ٢١ و ٢٢ تهران و جانی مدیر آموزش و منابع انسانی شرکت با سعید ناجی فرماندار شهرستان شهریار ملاقات کردند.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/26386/خانه‌به‌خانه