روی خط خبر
 

 

مراسم عزاداری ایام فاطمیه در حضور رهبر معظم انقلاب برگزار می‌شود
مراسم سوگواری و عزاداری ایام شهادت حضرت فاطمه‌الزهرا سلام‌الله علیها طبق روال همه ساله از سوی رهبر معظم انقلاب به مدت پنج شب از سوم تا هفتم فروردین ماه 1394 برگزار می‌شود. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، این مراسم از دوم تا ششم جمادی‌الثانی برابر با دوشنبه سوم فروردین تا جمعه هفتم فروردین 94 پس از نماز مغرب و عشاء، در حسینیه حضرت امام خمینی(ره) در تهران، خیابان فلسطین جنوبی، تقاطع آذربایجان برپا می‌شود. همچنین پیش از آغاز مراسم، حجت‌الاسلام فلاح‎زاده به بیان احکام شرعی می‌پردازد.
دفتر حفظ و نشر آثار آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در این اطلاعیه از عموم مردم عزیز و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السّلام دعوت کرد تا در این مراسم شرکت کنند. حجج‌الاسلام عالی، رفیعی، پناهیان، صدیقی و خاتمی سخنرانان مراسم عزاداری و کریمی، مطیعی، طاهری، ارضی و حدادیان مداحان این شب‌ها هستند.

معاون امور مجلس رئیس‌جمهوري:
دولت از هیچ فرد یا جناح خاصی
با استفاده از امکانات عمومی برای انتخابات حمایت نمی‌کند
حجت‌الاسلام و المسلمین مجید انصاری گفت:  سیاست دولت این است که به هیچ وجه از فرد یا جریان خاصی با استفاده از امکانات عمومی حمایت نکند. به گزارش ایرنا، انصاری در حاشیه نشست دبیران سیاسی خبرگزاری‌ها افزود:  دولت فقط بر اجرای قانون و برقراری تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات تأکید دارد. وی خاطرنشان کرد: سعی داریم تا آخرین روزی که مجلس کنونی مشغول به کار است تعامل و ارتباط خوبی با نمایندگان فعلی داشته باشیم. معاون رئیس‌جمهوری با تأکید بر این‌که رقابت انتخاباتی از طریق اشخاص و گروه‌ها شکل خواهد گرفت تصریح کرد:  دولت بر اجرای دقیق قوانین انتخاباتی تأکید دارد و تلاش می‌کند این وظیفه را برای مشارکت حداکثری و با نشاط و پرشور به نحو احسن انجام دهد.

سخنگوی شورای نگهبان:
ایرادات لایحه بودجه
پیش از پایان‌ سال مرتفع می‌شود
نجات‌الله ابراهیمیان در گفت‌وگو با ایلنا، با اشاره به ایرادات شورای نگهبان نسبت به لایحه بودجه‌سال ۹۴ عنوان کرد: ایرادات شورای نگهبان به قدری عمده نیست که رفع آن زمان‌بر باشد، البته مجلس در مورد رفع این ایرادات مقید به زمان خاصی نیست اما تصور من این است که این ایرادات تا پیش از پایان‌سال ۹۳ مرتفع خواهد شد. وی در مورد برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در‌سال ۹۴ و الکترونیکی شدن آن، گفت:  هر اقدامی که در رابطه با برگزاری انتخابات الکترونیک انجام شود، از سوی وزارت کشور به شورای نگهبان اعلام خواهد شد و پس از بررسی ناظران فنی در صورتی که مشکلی وجود نداشته باشد، شورای نگهبان نظر نهایی خود را اعلام خواهد کرد.  سخنگوی شورای نگهبان افزود:  حتی اگر در مقیاس خاصی بحث انتخابات الکترونیک صورت گیرد، باز هم مسئولان مربوطه در زمینه نظارت بر انتخابات وارد بررسی می‌شوند و نتیجه ارزیابی خود را به وزارت کشور اعلام می‌کنند. ابراهیمیان در بخش دیگر سخنان خود درخصوص اظهارات اخیر وزیر کشور مبنی بر ورود پول‌های کثیف به امر انتخابات، خاطرنشان کرد:  شورای نگهبان همواره حساسیت بالای خود را به سوءجریان‌های مالی در روند انتخابات نشان داده است. این موضوع هم نیاز به رسیدگی‌های دقیق قانونی دارد. وی ادامه داد: در این مورد خاص هم اگر تا حدی که ابزار رسیدگی در این‌خصوص در اختیار ما باشد، مسأله را پیگیری خواهیم کرد.

مرتضوی:
احضاریه‌ای برای حضور در دادگاه به دست من نرسیده است
سعید مرتضوی در گفت‌وگو با ایلنا، با اشاره به اظهارات اخیر افتخاری، سرپرست دادگاه‌های کیفری استان تهران، مبنی بر این‌که پنجم اردیبهشت ماه‌سال آینده، جلسه رسیدگی به اتهامات سعید مرتضوی در شعبه ۷۹ دادگاه کیفری استان تهران برگزار می‌شود، عنوان کرد: بنده نیز از طریق رسانه‌ها از این موضوع اطلاع پیدا کردم و به جز خبری که آقای افتخاری در این مورد به رسانه‌ها داد، احضاریه‌ای برای حضور در دادگاه در تاریخ ۵ اردیبهشت ماه‌ سال آینده به دست من نرسیده است.
وی افزود: دیوان عالی کشور، اتهام معاونت در تهیه گزارش غیرواقع که طی آن من به ۲۰۰‌هزار تومان جزای نقدی محکوم شده بودم را نقض کرد و پرونده برای بررسی بیشتر به شعبه هم‌ارز رفت. به احتمال زیاد تعیین تاریخ مزبور در صورتی که تأیید شود، برای رسیدگی به همین مسأله خواهد بود. مرتضوی ادامه داد: هم‌اکنون خارج از تهران و در استان یزد هستم و پس از بازگشت به تهران، با مراجعه به دادگاه، جزییات موضوع تشکیل جلسه دادگاه در تاریخ ۵ اردیبهشت ‌سال آینده را پیگیری خواهم کرد.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/26362/روی-خط-خبر