رئیس قوه‌قضائیه در جلسه مسئولان عالی قضایی:
 
در رسیدگی به پرونده‌ها کاری به گرایش‌های سیاسی نداریم
 

 

آیت‌الله «صادق آملی‌لاریجانی» در جلسه دیروز مسئولان عالی قضایی بر پیشگیری از تجاوز به اراضی ملی و منابع طبیعی و پرهیز از صدور مجوزهای غیرقانونی یا بی‌رویه از سوی دستگاه‌های اجرایی تأکید کرد و با اشاره به اظهارنظر منسوب به یکی از مسئولان شهری با این عنوان که «با حکم قضایی زمین‌خواری می‌کنند» گفت: متاسفانه یک دستگاه اجرایی مجوز و پروانه ساخت‌وساز یک مجتمع مسکونی را به تعاونی مسکن متعلق به خود آن دستگاه داده است و مدتی بعد همین دستگاه از دیوان عدالت خواسته جلوی ساخت آن گرفته شود و پاسخ دیوان هم این بوده که شما خودتان پروانه ساخت صادر کرده‌اید، پس اجازه ساخت بدهید و اگر نادرست است پروانه ساخت را باطل کنید. باید با چنین روند اطلاع‌رسانی نادرستی برخورد شود.
به گزارش ایلنا، رئیس قوه‌قضائیه در ادامه سخنان خود حفظ استقلال دستگاه قضایی در رسیدگی به پرونده‌های مختلف را رویکرد اصلی و غیرقابل تغییر قوه‌قضائیه اعلام کرد و با اشاره به این‌که «تا به‌حال نشان داده‌ایم که در رسیدگی به پرونده‌ها کاری به گرایش‌های مختلف سیاسی نداریم» گفت: متاسفانه برخی شخصیت‌ها در عین این‌که می‌گویند نمی‌خواهیم در کار قضایی دخالت کنیم اما با سخنان خود به نوعی دخالت در کار قاضی می‌کنند و بر وی فشار وارد می‌کنند. خصوصا القای این نکته که ممکن است متهم تبرئه شود ولی به نحو دستوری او را محکوم کنند. این سخن خلاف است و نشر این سخنان قابل پیگیری قضایی است.
آیت‌الله آملی‌لاریجانی افزود: توقع این است، افرادی که از شخصیت‌های نظام هستند براساس موازین و در جهت احقاق حق سخن بگویند و این‌گونه نباشد که اگر پرونده‌ای علیه ما یا بستگان ما است، دستگاه قضایی را متهم کنیم.
رئیس قوه‌قضائیه تأکید کرد: روش ما و مسئولان عالی قضایی حفظ استقلال دستگاه قضایی است و آنچه مهم است احترام و اقتدار نظام اسلامی فراتر از شخصیت‌های نظام است.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/26361/ در-رسیدگی-به-پرونده‌ها-کاری-به-گرایش‌های-سیاسی-نداریم