رئیس مجلس خبرگان رهبری:
 
‌شاهرودی انصراف داد چون نمی‌خواست با ‌‌رفسنجانی رقابت کند
 

 

شهروند| پس از انصراف آیت‌الله سیدمحمود‌ هاشمی‌شاهرودی در دور نخست انتخابات برای رئیس جدید خبرگان، آیت‌الله محمد یزدی که در نهایت به‌عنوان چهارمین رئیس مجلس خبرگان رهبری انتخاب شد درباره علت انصراف ‌هاشمی‌شاهرودی به خبرنگار صداوسیما گفت: شنیده بودم که جناب ‌هاشمی‌رفسنجانی مطرح است و نیز شنیده بودم که آیت‌الله شاهرودی و برخی آقایان محترم خبرگان مانند آیت‌الله مومن بناست مطرح شوند در شورای نگهبان شنیده بودم که تصمیم وی قطعی است اما این‌که در نهایت کاندیدا بشود یا نشود نمی‌دانستم. هیچ توافق قبلی و بعدی با این و آن نداشتم و چنین توافقاتی معمولا نیست.
رئیس مجلس خبرگان رهبری درباره علت کناره‌گیری آیت‌الله شاهرودی از کاندیداتوری ریاست این مجلس نیز گفت: بنده اطلاعی از انگیزه وی ندارم اما شنیده بودم که او و آیت‌الله ‌هاشمی‌رفسنجانی اعلام کرده بودند که با یکدیگر رقابت نخواهد کرد و تصور می‌کنم پس از این‌که آیت‌الله شاهرودی در عمل دید که آیت‌الله ‌هاشمی‌رفسنجانی نامزد است کنار رفت.
آیت‌الله یزدی همچنین با اشاره به حضور وزیر خارجه در نشست نوبت صبح اجلاس خبرگان گفت: در ابتدای جلسه به آقای ظریف گفتم آنچه باید در غیررسانه‌ها مطرح شود به اعضا بگوید نه آنچه در رسانه‌ها گفته شده و همه می‌دانند و همین‌طور هم بحث شد و مطابق آیین‌نامه کاملا سری است.
همچنین روز گذشته آیت‌الله «صادق آملی‌لاریجانی» نیز با تبریک انتخاب رئیس جدید مجلس خبرگان رهبری از حاشیه‌سازی‌های رسانه‌ای پیرامون این انتخابات انتقاد کرد و گفت: عده‌ای با جوسازی‌های رسانه‌ای تصمیم داشتند به مجلس خبرگان خط بدهند، گاهی از دو هفته پیش می‌شنیدیم که رقابت بین دو نفر است، در حالی ‌که این‌ نوع خبررسانی نه‌تنها خلاف است بلکه جرم محسوب می‌شود آیت‌الله ‌هاشمی‌رفسنجانی نیز در مورد انتخاب رئیس خبرگان و دلیل حضورش گفت: «نمی‌توانستم و نتوانستم ساکت بنشینم. با پاگذاشتن بر ٨٠‌سال آبرو و حیثیت سیاسی‌ام، به آخرین وظیفه و تکلیفم برای انقلاب و نظام عمل کردم».


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/26360/ ‌شاهرودی-انصراف-داد-چون-نمی‌خواست-با-‌‌رفسنجانی-رقابت-کند