سرعت‌گیرها دلیل تاخیر در ورود اتوبوس‌ها و واگن‌ها به پایتخت
 

 

مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه اگر سرعت‌گیرها در دولت و دستگاه‌های نظارتی نبود، امروز واگن‌های بیشتری را در اختیار داشتیم و اتوبوس‌های بیشتری در سطح شهر قرار داشتند گفت: این تاخیر باعث شد مسائل امروز رخ دهد. چقدر خوب بود می‌توانستیم با ورود اتوبوس‌ها و واگن‌ها، رضایت و راحتی بیشتر مردم را می‌دیدیم.
وی درباره تراکم جمعیت شهر تهران گفت: تراکم یک مساله است و تراکم فروشی مساله دیگری است. در طرح تفصیلی شهر تهران تراکم خاصی از ۱۲۰ درصد تا بالاتر در نظر گرفته شده است؛ تا ۷۵۰ درصد هم در بعضی جاها تجاری وجود دارد. اگر فراتر از این باشد، تخلف صورت گرفته خواهد شد. اگر نمونه‌ای ببینیم که پروانه صادر شود، جلوی آن را می‌گیریم. بعد از تهیه طرح جامع هرگونه تجاوزی از این طرح تخلف محسوب شد؛ این برداشتی که در جامعه به وجود آمده است که با پرداخت هزینه، یک طبقه اضافه تر بسازد، اشتباه است. قاعدتا هر چه زیربنا بیشتر باشد عوارض بیشتری خواهد داد اما تراکم فروشی تخلف است.
چمران همچنین درباره آخرین وضعیت تراموا در پایتخت گفت: اصلا تراموا را خریداری نکردیم و قرار است فقط آزمایش شود. مترو یک وسیله نقلیه انبوه بر، سنگین و پاک است. هر جا بتوانیم روی مترو سرمایه گذاری می‌کنیم اما در جاهایی هم می‌خواهند روی تراموا کار کنند. تست‌هایی هم پیشنهاد خواهیم داد. ما در بودجه ۵۰۰ میلیارد به تراموا اختصاص دادیم و اگر تست آن به نتیجه رسید، این بودجه اختصاص پیدا خواهد کرد.

 


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/263370/سرعت‌گیرها -دلیل-تاخیر-در-ورود-اتوبوس‌ها-و-واگن‌ها-به-پایتخت