رضوان حکیمزاده، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه با ایجاد مدارس سمپاد یا برگزاری کلاسهای آمادگی سمپاد در دوره ابتدایی مخالف هستیم گفت: تاکید سند تحول بنیادین بر تربیت و پرورش تفکر، مهارتهای تفکر و خلاقیات است که سازگار با روشهای آزمونهای تستی که در مدارس سمپاد برگزار میشود نیست، بنابراین در دوره ابتدایی تمرکز بر پرورش همه جانبه و رشد تمام ساحتی دانشآموزان است و معطوف به برنامههای آمادهسازی برای آزمونهای سمپاد نیست. حکیمزاده با بیان اینکه نسبت تحصیل دختران و پسران در حال حاضر حدود ۴۹.۵ به ۵۰.۵ درصد است ادامه داد: این نشان میدهد در برابری فرصتهای آموزشی برای دختران و پسران دستاوردهای خوبی داشتهایم و موضوعی که خیلی خوشحال کننده هم نیست، این است که تعداد بازمانده از تحصیلها در دختران کمتر از پسران است. او اظهار کرد:در طرح حامی دانشآموزانی که فقر یادگیری دارند، اکثرا از خانوادههای با دهکهای پایین هستند، برنامه حامی سعی میکند به فقر یادگیری در این دانشآموزان توجه کند و کمک میکند فرزندان در خانوادههای با دهکهای پایین که امکان حمایت خانواده را برای یادگیری ندارند، در برنامه جبرانی مدرسه، ضعف یادگیریشان برطرف شود. حکیمزاده اظهار کرد: با شناسایی دانشآموزان نیازمند حمایت آموزشی توسط مدیران مدارس بهعنوان رهبران جریان آموزشی، برگزاری کلاسهای جبرانی ویژه برای این دانشآموزان، شروع مداخلات آموزشی از بهمنماه، بلافاصله پس از نوبت اول، بدون انتظار برای پایان سال تحصیلی و با استفاده از ظرفیت شورای مدرسه برای نظارت و اجرای مؤثر برنامه، میتوان در این طرح قدم برداشت.